Abimex - gaźnik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam prosbe spójrzcie no tutaj tutaj i powiedzcie co to jest "gaznik abimex" oraz "wtrysk wielopunktowy DELCO (zwany popularnie BOSCHEM wielopunktowym GSI)"

Moze ja sie myle a moze Ci panowie nie mają zielonego pojęcia o czym mówią/piszą

jezeli oni mają racje i istnieje cos takiego jak gaźnik abimex to ja się chętnie dowiem czegos na temat tego co to za urządzenie
  
 
Zdaje się że Abimex-to były moduły zapłonowe i jakieś duperele do elektroniki-ale żeby gaźnik to pierwszy raz słyszę??
Chyba nigdy nie było czegoś takiego.
  
 
Abimex i GM multek to to samo czyli wtrysk jednopunktowy w caro i atu bez plusa, bosch to wtrysk jednopunktowy w PN plus, a delco to wielopunkt w plusie
  
 
Abimex = wtrysk 1-punktowy stosowany (glownie) przed Plusem.

Na marginesie: skad jest brana predkosc samochodu, pokazywana na PC-cie po podlaczeniu interfejsu - patrz link w wypowiedzi rdt.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Cytat:
2003-04-09 17:05:41, adamus pisze:

Na marginesie: skad jest brana predkosc samochodu, pokazywana na PC-cie po podlaczeniu interfejsu - patrz link w wypowiedzi rdt.






Z tego co kiedyś czytałem w książce to jest czujnik prędkości gdzieś zamontowany
  
 
czujnik prędkości zamontowany jest na reduktorze i dopiero do tego czujnika przykrecana jest linka prędkosciomerza

[ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2003-04-10 00:11:20 ]
  
 
czyli jednak na wyzej wymienionej stronie sa wypisywane BZDURY?? !!!!!
no to ciekawe ze ktos kto zajmuje sie tym zarobkowo wie tak niewiele )
  
 
Holenderska firma Abimex ma tyle wspolnego z naszymi gaznikami co ja z mercedesami, sa to bzdury.
  
 
Cytat:
Abimex = wtrysk 1-punktowy stosowany (glownie) przed Plusem.


Mała riposta – nie „głownie” ale „tylko”. W plusach jednopunkt był tylko i wyłącznie Boscha. Jeśli ktoś widział w Plusie abimex to była to samoróba, lub ktoś przerobił sobie starego Poldka na Plusa .

Teraz co nieco wyjaśnień.

Nie istnieje coś takiego jak „gaźnik abimex” – ci kolesie mylą pojęcia i za bardzo nie wiedzą o czym piszą.

Abimex – to układ jednopunktowego wtrysku Multec TBI 700 stosowany w modelach GLI Caro i Atu w latach 92-97

Bosch – to też układ jednopunktowego wtrysku paliwa, tyle, że produkowanego przez Boscha; to system Mono-Motronic MA 1.7 tego wytwórcy stosowany w modelu GLI Poloneza Caro Plus i Atu Plus.

Delphi – układ wtrysku wielopunktowego Multec XM, powstały we „współpracy” Daewoo FSO oraz firmy Delphi, stosowany w modelu GSI Polonezów Plusów.

Tak na marginesie TBI (Throttle Body Injection) to w wolnym tłumaczeniu nic innego jak „zespół przepustnicy wtrysku/wtryskiwacza” , więc się nie przerażajcie tymi enigmatycznymi określeniami .

Program, który Ci kolesie oferują będzie współpracował tylko z kostką abimexa oraz delphi, bo są identyczne - układy wtryskowe mają jednostki sterujące, czyli komputery, tego samego producenta: firmy DELCO, co sprawia, że pewne elementy sterowania, w szczególności diagnostyki, tych układów wtryskowych są zunifikowane.
Nigdy natomiast nie słyszałem, żeby układ wielopunktu w GSI nazywano „popularnie BOSCHEM wielopunktowym GSI” – to jakiś skrót myślowy czy co???
Aaaaa już sobie przypominam – taką „fachową terminologię” stosował (przynajmniej kiedyś) tak „znakomity” fachowiec jak P. Chojnacki. Błąd dla speca takiego pokroju dla mnie niewybaczalny, ale cóż – nikt nie musi znać się na wszystkim
Tak poza tym, ten interfejs, który jest oferowany przez tych gości, nie jest ich wytworem, bo jest to nic innego jak oryginalny (może po zmianie nazwy producenta programu, na własną) program diagnostyczny FSO do Poldków wyposażonych we wtrysk abimexa oraz delphi – więc mówię wprost, że to najzwyczajniejsze piractwo. Więc kupując od nich interfejs, miejcie świadomość tego faktu.
Prędkość pojazdu program oblicza na podstawie sygnałów czujnika prędkości pojazdu, przekazywanych do jednostki sterującej, a stąd do złącza diagnostycznego. Ale z tego co się zdążyłem zorientować to w programie diagnostycznym jest błąd i pokazuje zawyżone wartości (np. V max 168 km/h w seryjnym PN Caro 1.6 GLI, a na obrotomierzu na V biegu było nie więcej jak 4500 rpm, a na budziku było jakieś 155 km/h, więc to co na kompie jest oczywistym przekłamaniem ) , wiec nie ma co tym cyferkom na noteboku (bo, żeby móc sprawdzić prędkość w czasie jazdy za pomocą tego interfejsu to takie urządzenie jest koniecznością) za bardzo wierzyć.
  
 
Cytat:
2003-04-10 02:05:30, Mrozek pisze:
Cytat:
Abimex = wtrysk 1-punktowy stosowany (glownie) przed Plusem.


Mała riposta – nie „głownie” ale „tylko”. W plusach jednopunkt był tylko i wyłącznie Boscha. Jeśli ktoś widział w Plusie abimex to była to samoróba, lub ktoś przerobił sobie starego Poldka na Plusa .


A moim zdaniem kto jak kto ale Adamus wie co pisze i jak pisze ze głównie to znczy ze mogły byc egzemplarze Plus z Abimexem tak jak był Plus z gaznikiem
  
 
Tyle kasy za dyskietke z programem ktory jak ktos chce to mam i kabelek ktory mozna samem u zrobic w 15 minut Co za zdzierstwo !!
  
 
Cytat:
2003-04-10 02:14:52, road_runner pisze:
...A moim zdaniem kto jak kto ale Adamus wie co pisze i jak pisze ze głównie to znczy ze mogły byc egzemplarze Plus z Abimexem tak jak był Plus z gaznikiem...



Plus z gaźnikiem?
Chyba u Ozira

No comment



  
 
Nigdy nie widziałem plusa z Abimexem .

Program może oszukuje a może i nie , a może są różne wersje .... a mogła być to jeszcze wina czujnika, bo jak ja testowałem laptopem swojego to na szybkościomierzu miałem troszeczke więcej niż na kompie. I na kompie wszystko się zgadzało.

Ogólnie do diagnostyki fajna zabawka , niestety nie można tym zmieniać parametrów ... a szkoda
  
 
Cytat:
2003-04-10 09:19:47, Admiral pisze:
Cytat:
2003-04-10 02:14:52, road_runner pisze:
...A moim zdaniem kto jak kto ale Adamus wie co pisze i jak pisze ze głównie to znczy ze mogły byc egzemplarze Plus z Abimexem tak jak był Plus z gaznikiem...



Plus z gaźnikiem?
Chyba u Ozira

No comment


Zgadza sie plus z gaznikiem ilosc sztuk - 1 przeznaczenie -fundacja w Kazachstanie. Powstał taki zewzgledu na paliwo jakie tam mają -informacje mam oczywiscie od eksperta - Adamus.
Od siebie dodam ze na stronie Daewoo jest jego zdjecia z przekazania fundacji niestety nie ma fotki komory silnikowej
  
 
Potwierdzam to co pisze Road_runner: Daewoo-FSO przekazala jakiejs tam fundacji dzialajacej w Kazachstanie Plusa z zasilaniem gaznikowym poniewaz benzyna bezolowiowa jest tam rzadkoscia. Mam na ten temat maly artykul, natomiast fotka rzeczywiscie byla na stronach Daewoo.
Poza tym pamietajmy, ze Trucki byly eksportowane takze w wersji Plus. Poniewaz eksport odbywal sie np. na Bliski Wschod, a tak Trucki kupowali wylacznie benzynowe w najtanszych wersjach, a wiec prawdopodobnie i tu wystepowal gaznikowiec pod maska Truck`a Plusa.

Admiral: To ze w Polsce nie sprzedawano Plusow z gaznikiem - to oczywiste - zabranialy tego przepisy o czystosci spalin i to obowiazujace u nas juz od 1.07.1995 (Euro 1).

Mrozek: co do riposty: ja tez tak myslalem, do czasu kiedy ktos, chyba nawet na tym forum twierdzil, ze ma fabrycznego Plusa jeszcze z wtryskiem Abimex bodaj z 1997 r. Jestem w stanie w to uwierzyc, poniewaz FSO nie tylko przy takich zmianach kombinowala i wstawiala to co miala pod reka. Poza tym w 1997 roku to czy Polonez sprzedany w Polsce spelnial norme Euro1 (Abimex), czy tez Euro2 (Bosch) naprawde nie mialo to znaczenia.

Pozdrawiam
Adamus


  
 
Plusa z gaźnikiem osobiście nie widzialem ale za to moj znajomy ma skode felicje ( po liftingu) '98 z silnikiem 1,3 na gaźniku, jest to wersja na rynek ukraiński wyprodukowana w Polsce, więc i Poldki + mogly być na gaźnikach na określone rynki
  
 
Dokladnie tak!

Adamus
  
 
Cytat:
2003-04-10 16:02:40, Jojo pisze:
Plusa z gaźnikiem osobiście nie widzialem ale za to moj znajomy ma skode felicje ( po liftingu) '98 z silnikiem 1,3 na gaźniku, jest to wersja na rynek ukraiński wyprodukowana w Polsce, więc i Poldki + mogly być na gaźnikach na określone rynki



To było obejrzeć auto Ozira.
On właśnie ma Poloneza "przejściówkę" po liftingu na Plusa.
Ma to i swoje dobre strony.



  
 
Ufff czyli jednak moja wiedza okazala sie sluszna i jak ktos juz zauwazyl "kolesie nie za bardzo wiedza o czym pisza "
Powiem nieskromnie ze mam osobista satysfakcje ze znalazlem cos takiego
Aha mam jeszcze pytanie czy za pomoca kodow blyskowych da sie odczytac blędy w GSI ??? Czy tam takie rzeczy jak kkody blyskowe nie dzialają ??(tak mi sie zdaje ale nie wiem czy aby na pewno)
  
 
Cytat:
Mrozek: co do riposty: ja tez tak myslalem, do czasu kiedy ktos, chyba nawet na tym forum twierdzil, ze ma fabrycznego Plusa jeszcze z wtryskiem Abimex bodaj z 1997 r. Jestem w stanie w to uwierzyc


A ja nie uwierzę (i koniec kropka – dopóki nie zobaczę na własne oczy) , bo skłonny jestem raczej sądzić, że ten „ktoś” za bardzo się na układach wtryskowych nie znał i gadał głupoty.

Poza tym Panowie – nie skupiajmy się na jakiejś jednostkowej produkcji, bardzo szczególnych egzemplarzy dla bardzo szczególnych osobistości lub organizacji – ten Plus na gaźniku dla fundacji w Kazachstanie na pewno nie może być dobrym przykładem o istnieniu seryjnej produkcji takiego modelu.
Poza tym piszę o egzemplarzach dostępnych w Polsce, bo raczej o tylko takie chodzi w rzeczonym topicu. Dlatego nie odwołujcie się do Trucków Plusów eksportowanych na Bliski Wschód – być może były na gaźnikach, nie twierdzę, że nie, ale w Polsce taki egzemplarz nie ma prawa jeździć. Podobnie jak ta Felicja rocznik 98 na gaźniku – ciekawe jaki diagnosta dopuścił to auto do ruchu w Polsce?