Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
vabia Escort Wrocław | 2006-02-17 21:49:34 Witam
Pomóżcie, bo zaraz wyjdę z siebie i stanę obok. Przegrzebałem się przez archiwum i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Pacjent to Essi, 95 rok, 1.8 benzyna z ABSem. Jak sam tytuł posta wskazuje pedał hamulca zrobił się ostatnio (bez wyraźnej przyczyny) watowaty (przynajmniej takie mam odczucie). Kiedyś brał zdecydowanie od samej góry, a teraz – miękko, „niżej” i jakby mniej pewnie. Ponieważ hamulce ważna rzecz, więc trochę mnie to niepokoi. Z rzeczy, które można wyczytać na forum (prawie) nic mi nie pasuje: - tarcze i klocki były zmieniane w kwietniu roku ubiegłego (są OK) - w październiku zmieniłem przewody (z przodu, stare były skorodowane). Oczywiście, zmienili mi wtedy też płyn. - żadnych wycieków nie stwierdzono (sprawdzałem w dwóch różnych warsztatach) W warsztacie numer jeden, specjalizującym się w Fordzie, powiedzieli mi, że już się z czymś takim spotkali i że nie będą odpowietrzać, bo to tylko niepotrzebne koszta (mieli racją, o tym za chwilę). I, że, cytat „przetoczyli przez niego (tego poprzednika) 30 litrów płynu i nic to nie dało”. No dobra, tak łatwo się nie poddam. Pojechałem do innego warsztatu i kazałem Essiego odpowietrzyć. O ile jeszcze tył jakoś poszedł to z przodu była już prawdziwa woda gazowana – w przewodzie, którym schodził płyn powietrza było mniej więcej tyle samo, co cieczy. Ach, odpowietrzane pod ciśnieniem. I choćby nie wiem jak się mechanicy męczyli to nic nie pomogli – płyn mam nowy, a pedał dalej jest miękki. Ale, że przy tym warsztacie jest stacja kontroli pojazdów to zabrali auto na rolki i wyszły im, cytat, „dwa bary” (btw: que? co to znaczy?) i że dla dziesięcioletniej Essinki to wynik rewelacyjny. Rewelacyjny czy nie, ja, po pierwsze, wiem jak auto hamowało jeszcze trzy tygodnie temu, a po drugie, to chyba nie jest normalne, że nie da się go odpowietrzyć. Reasumując: pomocy, co jeszcze można sprawdzić (i ewentualnie gdzie znajdę kogoś we Wrocławiu kto zrobi to porządnie). Z tego, co doczytałem to ewentualnie może być pompa ale nie chcę kupować nowej tylko po to żeby się przekonać, że to jednak nie było to (tak po prawdzie to w ogóle nie chciałbym jej kupować, z diengami krucho). Pozdr |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-02-18 10:02:28 Wg mnie to uszczelki na pompie, dlatego się zapowietrza. A robią hamowniki porządnie na Mińskiej. |
vabia Escort Wrocław | 2006-02-18 10:37:49
1. Taki jeszcze jestem nie całkiem wdrożony: czy te uszczelki to przypadkiem nie da się naprawić zestawem za 20 zł? 2. Czy mówiąc o Mińskiej masz na myśli: http://www.diagnostyka.wroclaw.pl/ Pozdr |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-02-18 11:10:53
Ad. 1 Jeśli chcesz się bawić... cóż, to i tak zazwyczaj nic nie daje. Ad. 2 Nie wiem. Ale mój Tata jeździł na Mińską |
vabia Escort Wrocław | 2006-02-19 11:03:53 Podniosę wątek bo chciałbym poznać opinię większej grupy osób niż tylko Wilka (bez obrazy
Żeby nie było pustych przebiegów dodam kilka pytań: - czy uszkodzone uczszelki na pompie można jakoś zdiagnozować domowymi sposobami (tzn bez wyjmowania jej)? - google milczy na temat samych uszczelek do Escorta - można w ogóle coś takiego kupić? (do innych aut widziałem) - jak sprawdziłem na szybko, rozpiętość cenowa pomp jest duża - od 100 zł na Allegro przez 400 zł (pompa z ABSem) nawet do 700 zł: - można gdzieś kupić taniej? - doczytałem na forum, że parę osób ma używki - jest się sens w to ładować? - czy pompa występuje w zestawie (zbiorniczek, serwo) czy można kupić tylko "pojedynczy" element na podmianę (tak żeby zbić koszta) Pozdr |