Poziom oleju na goracym silniku??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanie od niedawna jestem posiadaczem BMW E34 525 i i pojawił mi się komunikat o poziomie oleju, że osiągnął minimum. Oczywiście dolałem i wszystko byłoby ok ale po przejechaniu 180 km ciagle znowu mi sie pojawił ten komunikat. Sprawdziłem stan i jest oki a co najciekawsze jak silnik jest zimny wszystko wróciło do normy. Moje podejrzenie jest że na goracym silniku olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego wsakuje mi komunikat. Może ktoś miał taki problem lub wie coś na ten temat. Pozdrawiam i czekam na info.
  
 
Dziwna sprawa, może szwankuje Ci czujnik poziomu oleju. Jesli stan masz ok tzn przy górnej kresce na bagnecie to komunikat nie powinien się wyświetlać ani na ciepłym ani na zimnym silniku.
  
 
Mam tak w połowie może dlatego??
  
 
U mnie komunikt pojawia się gdy poziom oleju spadnie na 3/4 wartości na bagnecie, dlatego zawsze dolewam do pozycji max i jest spox przez jakiś czas
  
 
Cytat:
2006-07-04 20:57:35, kornat pisze:
U mnie komunikt pojawia się gdy poziom oleju spadnie na 3/4 wartości na bagnecie, dlatego zawsze dolewam do pozycji max i jest spox przez jakiś czas


u mnie jest tak samo
  
 
Sprawdziłem dokładnie mój silniczek połyka 0.5 l/1000 oleju. Mechanicy stwierdzili że nadaje się do naprawy. Z forum wiem że jak 1,5/1000 to wtedy do warsztatu. Pozaty zachowuje się całkiem dobrze zero jakichkolwiek objawów słabości. MNoże ktoś mądry doradzi co zrobić?? Naprawiać czy jeździć??
  
 
Jeździć , mój tez łyka tylko dziwnie nieraz zrobię 1000km po mieście i musze dolać 0,5l oleju, a ostatnio zrobiłem w ciągu dwóch dni w trasie 1800km i komp nie krzyczał że ma mało leju, generalnie te silniki piją olej i tyle
  
 
nie zgodze sie !! że silniki BMW piją olej, bo mój akurat nie bierze nawet malutkiego grama Ma 210.000 oryginalnie zrobione,i wydech jest suchutki od wewnątrz, nawet nie ma czarnego nalotu..Dodam że jeżdże tylko na vervie 98 i MOBIL 10w40..Ten silnik jest naprawde super..2.0 24V
  
 
No ja mam troche starszy silnik bo 2.0 12V, ale o braniu oleju nie ma mowy - siekam między wymianaymi 8 tys.km i ilość oleju nie zmniejsza się na bagnecie. Także ubytek jest znikomy wręcz niezauważalny.

A to, że BMW podaje duże zużycie oleju - to chyba z przezorności, żeby im ludzie głowy nie suszyli.

Mogę zrozumieć jak kumpel mi opowiadał, że u niego w E39 M5 dolewa co 1000km około szklanke oleju dla świętego spokoju i od wymiamny do wymiany ma spokój, a olej utrzymuje stały poziom. Ale to wkońcu duży silnik z dużym momentem obrotowym i ma troche inną charakterystyke pracy niż zwykłe silniki.