Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pcmaniaki SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Stalowa wola | 2007-12-25 21:49:42 Witam. Mam do was pytanie bo juz powoli trace cierpliwosc do tego samochodu ehh... Otoz od nie dawna pojawil sie nastepujacy problem. Otoz po dluzszej jezdzie jak wcisne sprzeglo i wrzuce na luz zeby zredukowac bieg to obroty maleja praktycznie do zera i silnik gasnie. I najgorsze jest to ze wlasnie w czasie jazdy silnik gasnie i dzieje sie to pozniej juz coraz czesciej czyli po kazdym wcisnieciu sprzegla maleja obroty i gasnie silnik :/ No i ja juz sam nie wiem co jest grane. Powoli trace nerwy do tego auta bo jak nie jedno sie pieprzy to drugie i tak caly czas w kolko... Ale moze ktos z Was wie co jest z tym grane dlaczego auto gasnie ? :/ Z gory dzieki za odp. i porady.
[ wiadomość edytowana przez: pcmaniaki dnia 2007-12-25 21:51:30 ] [ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2007-12-27 12:38:59 ] [ powód edycji: zmiana tematu - zeby bylo latwiej odnalezc:) ] |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-12-25 22:05:02 Witam
Wg wszelkich danych szwankuje dysza wolnych obrotów, po pierwsze sprawdź czy z elektromagnesu na dyszy wolnych obrotów nie spadł kabelek, po drugie przy zgaszonym silniku a włączonym zapłonie zdejmij ten kabelek i założ, charakterystyczny klik podpowie Ci czy od strony elektrycznej układ działa, jeśli działa, warto dyszę wykrecić, wyjąc mosięzny element i przedmuchać toto. |
Ladusa LKP Honorowy Klubowicz Łada 2103 Klatovy (Republika Czeska) | 2007-12-25 22:58:23 Wentyl elektromagnetyczny to nie bedzie, silnik by gasnul porzad (na wolnych obrotach), wlasciwie nie nastartowalby... |
Huey KASIARZ BYŁA KOLOROWA SAMARK ... Gdynia | 2007-12-25 23:21:04 To jest prawie na pewno dysza wolnych obrotów, miałem to samo w swojej samarce, na krótką metę pomaga jeżdzenie cały czas na minimalnym ssaniu (nie radzę jednak tego stosować za długo - zwyczajnie za dużo zaczniesz wydawać na wachę ) |
arii82 MEGA ŁADZIARZ jest ETA była 21100/ ... Chełm/Kulik | 2007-12-26 09:32:40 Ja bym jeszcze obstawiał dziurawy pływak... na ssaniu będzie pracować normalnie a po wyłączeniu ssania silnik się zalewa i gaśnie |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2007-12-26 12:35:26
Przepraszam ale musze wrzucic swoje 3 grosze- jesli plywak jest dziurawy=jest zatopiony=>nie zamyka doplywu benzyny do gaznika=>jest za duzo benzyny=silnik sie zalewa bo stosunek paliwa do powietrza jest za duzy(za duzo paliwa na ta ilosc powietrza). Jesli wlaczymy ssanie=odetniemy doplyw powietrza=> czyli mamy jeszcze mniej powietrza=silnik jeszcze bardziej zalany. Wiec po mojemu niemozliwe jest zeby silnik zalany chodzil na ssaniu. Paliwa ktorego jest za duzo na ta ilosc powietrza, nie przybywa, a odciecie powietrza(zaciagniecie=wlaczenie ssania) powoduje jeszcze wieksze zalanie. A wracajac do tematow Jesli silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie bez ssania, a jaja dzieja sie po wcisnieciu sprzegla, przyczyny szukal bym gdzie indziej. Choc pomimo wszystko ja bym tez obstawial el.magn dysze w gaznbiku od wolnych obrotow-o ile posiadasz |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ Kraków | 2007-12-26 14:58:22 standardowa przypadlosc silnikow gaznikowych. rozkrecic i wyczyscic gaznik, przedmuchac dysze.
|
simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2007-12-26 15:27:21 Na krótsza mete może pomóc podniesienie obrotów biegu jałowego. Dalej trzeba przejrzeć gaźnik, wyczyścić, spróbowac wyregulowac zapłon i skład mieszanki. Jesli dalej nie ustapi- wymienić dysze wolnych obrotów razem z tym całym modułem oszczędzacza, czy jak to tam zwą - w sumie to i tak jest w jednym kawałku |
pcmaniaki SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Stalowa wola | 2007-12-27 12:01:54 no wiec tak... bylem troche pogrzebac przy aucie i sprawdzic czy wlasnie moze cos jest z ta dysza el.magn. ( to takie cos plastkiowe z taka lopatka prawda ? )ale ona niby dziala bo jak ja odlaczylem przy zapalonym silniku to obroty chodzily inaczej szybciej albo wolniej w zaleznosci od tego czy mialem wlaczone ssanie... i wlasnie niewiem na jakiej zasadzie to ma dzialac ? jak lopatka jest przycisnieta to powinny byc wieksze czy mniejsze obroty ? sam juz nie wiem ehh... aha i czy to ma znaczenie ktory kabelek gdzie jest podlaczony ? bo jest ich tam dwa... aa i apropo to dziwi mnie jeszcze jedno bo z tym gasnieciem silnika to jest tak zazwyczaj jak jade gdzies dluzej na najwyzszym biegu i dopiero jak wcisne sprzeglo zeby zredukowac to obroty maleja i silnik gasnie ale wlasnie nie dzieje sie to jak jezdze po miescie... a i odrazu za pytam czy moze miec z tym wspolnego cos sprzeglo ? bo wiem ze mam zapowietrzone i to sprzeglo tez czasami dziwnie chodzi...
[ wiadomość edytowana przez: pcmaniaki dnia 2007-12-27 12:07:41 ] |
simon2107 ŁADZIARZ Kia Ceed 1.4 Optimum ... Olsztyn/Górowo Iławeckie | 2007-12-27 12:19:04
Raczej nie. Piszę tak z autopsji, bo ja miałem wszystko oki ze sprzęgłem, a też mi gasło auto przy dohamowywaniu i wysprzeglaniu. A sprzęgło masz na pewno zapowietrzone? Może to być np. walniety wysprzęglik, albo pompka-wtedy może nie brać, a pedał moze zostawać w podłodze. Kiedyś mi sie tak zdarzyło znienacka to mało rowu z wrazenia nie zwiedziłem |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-12-27 17:35:55 Witam
sprzegło ma o tyle z wolnymi obrotami wspólnego, że kiedy je wciskasz, silnik pracuje na wolnych obrotach i przy szwankująej dyszy wolnych, ma tenedencję do zgaśniecia.., dodatkowo kiedy jedziesz a potem zaczynasz hamowac, wtedy silnik wspomaga hamowanie (tzw. h. silnikiem), a serwo hamulca może dodatkowo przytłumić obroty silnika (szczeglnie kiedy uszkodzony jest przewód do serwa lub samo serwo. To także jest przypadłość silników gaźnikowych, dobrze jest w ostatniej fazie hamowania wrzucić bieg 2, aby silnik nie zgasł. |