Prośba o pomoc - zestrojenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam w wosobówce presidenta johnnego II ASC i antene president IOWA. Jest to moj drugi president (wczesniej miałem wersje pierwszą i tę samą antene) W strojeniu to ja najmocniejszy nie jestem ale ... no coś tam zestroiłem. Problem jest natomiast taki, że ze jak mam wyłączony silnik to radio odbiera w miarę czysto (na manualnym SQ), natomiast nawet po przekręciu stacyjki a pozniej po odpaleniu silnika zaczyna trzeszczeć. Squelch musi być bardzo mocno podkręcony żeby wyciszyć szumy - co za tym idzie wycinam wielu kolegów z eteru. Co radzicie? Acha, istotne pewnie jest że mam to radio podłączone do zasilania poprzez wtyczke zapalniczki. Podpowiedzcie też jak należy prawidłowo zestroić antene, bo brakło mi gwintu na antenie do wykręcenia tych metalowych obrączek na cewce Dzięki za wypowiedzi. Romek/Zawiercie (no ewentualnie jak się ktoś kompetentny znajdzie z Zawiercia lub okolic to proszę o kontakt na priv.
  
 
Jeszcze mi sie przypomniało ze wczesniej tez miałem zasilanie presidenta johnnego (bez ASC) przez zapalniczke i było OK tylko cb stroił mi fachowiec.
  
 
zebyscie nie krzyczeli ze zakładam nowy post Czytałem te rady o akumulatorze, kablach WN, pompie paliwa dmuchawach itd. Chodzi mi bardziej o to czy moze tu byc wina zestrojenia, tzn czy słabe zestrojenie moze powodowac ze radio podłączone przez zapalniczke, na postoju gra OK a po włączeniu silnika nie.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-11 17:36:02, Romero pisze:
zebyscie nie krzyczeli ze zakładam nowy post Czytałem te rady o akumulatorze, kablach WN, pompie paliwa dmuchawach itd. Chodzi mi bardziej o to czy moze tu byc wina zestrojenia, tzn czy słabe zestrojenie moze powodowac ze radio podłączone przez zapalniczke, na postoju gra OK a po włączeniu silnika nie. Pozdrawiam



Witam koledzy
Co masz kolego na myśli mówiąc o zestrojeniu???
strojic to można tylko antenę , i dlatego nie powinno miec żadnego wpływu
a co do zestrojenia to nie trzeba fachowca poprostu zakładasz antenkę i patrzysz na wychylenie skali RF przy nadawaniu - jezeli buja sie do końca to mozna latac
Apropos: każdy krzyczy o SWR 1,2 1,1 1,3 a tak jak posłucham kierowców to ich na ich sygnał skala rf wychyla sie tylko do połowy
naprawde żadko sie zdaża żeby ktoś miał takie niskie SWR
ponadto nawet jeśli to po 12 miesiącach zimy pod wpływem wilgoci albo ledwo pokazującej sie śniedzi SWR wzrasta do granic 2
dlatego bez paniki z tym SWR
  
 
Pisząc o zestrojeniu oczywiście miałem na mysli jakosc zestrojenia anteny z radiem. Otóż jak kupowałem 1,5 roku temu mojego pierwszego presidenta johnnego to koleś mi tak zestroił ze odbierało czyściutko i to na duże odległości a silnik wogóle nie oddziaływał na dźwięk. Później ukradli mi antene, kupiłem identyczną zestroiłem ale odbiór był już nie ten chociaz silnik dalej nie wpływał na radio. Teraz zmieniłem radio na ten sam model ale z ASC i mam problemy z zakłóceniami po właczeniu silnika. Ponieważ auto to samo, antena też a radio nowsze to wydedukowałem ze zestrojenie anteny moze miec z tym cos wspólnego. Skoro piszesz, ze nie to bede jednak szukał przyczyny w zasilaniu. Kupiłem radio z ASC bo jechałem z kuzynem i on miał Harrego z tą funkcją i działało super - u mnie na razie ścina końcówki. Wracając do strojenia to udało mi się na mierniku MASS K-SWR 221P (z allegro) ustawić poziomy w okolicach 1,2 ale jest to już najwyżej wykręcony pierścień na cewce anteny jak tylko się da no i dlatego sie zastanawiam nad moimi zdolnościami bo przy tamtym radiu pierścień był w okolicach połowy cewki (ok 3 cm nizej a cała cewka ma około 10 cm długości). Gdyby ktos jeszcze miał jakies wskazówki dla mnie to jestem wdzięczny za każdą - na razie intensywnie sie ucze)
  
 
Zdominowałem te temat ale mimo to podzielę się swoimi doświadczeniami. Zmiana zasilania z gniazda zapalniczki na kość radia pomogła prawie zlikwidować zamkłócenia z silnika. Co do strojenia to faktycznie nie problem pod warunkiem, że jak się kupi miernik bez kabla i zrobi się samemu ten kabelek łączący z radiem, to nie jest od dłuższy niż 20 cm. Nie wiedząc o tym za chiny nie mogłem dojść do ładu ze strojeniem. Teraz jest ok. Z czystej ciekawości zapytam jednak: jak zachowuje się radio gdy spali się końcówkę mocy? Pzdr
  
 
Po prostu przestaje nadawac Ale bez strachu, spalic koncowke wcale nie jest tak latwo Nadajac calkowicie bez anteny to i owszem,ale przy niezestrojonej trzeba jednak chwilke potrzymac wcisniete PTT.