Szerokosc opon...........

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko. Czym ryzykuje zakladajac sobie butki szerokosci 205 do mojej toyki??

Wypatrzylem super felgi aluminiowe, z logiem toyoty w rozmiarze 15' tyle ze oponki na nich naciagniete wydaja mi sie troszke za szerokie jak na moje auto. Mysle ze wyglad bylby konkretny.

Jezeli chodzi o zwiekszone zuzycie paliwa to nie jest problem ale moze sa jakies inne minusy????

Pozdrawiam.
  
 
przy skręcaniu mogą szorowac o nadkole
  
 
Hmm, to tak:
-jak się kiedyś zmierzymy to Cię wytne
-większe obciążenie dla łożysk
-trudniej bedzie zblokować koła
-w niektórych krajach (np w Niemczech) zgodnie z prawem mozna zakładać tylko takie opony jakie przewiduje producent
-z 205 to moze być naprawdę ciasno na tylnej osi

Zarzuć jakieś foto tych fel
Czekam na efekt końcowy
Pozdrawiam
  
 
Lozyska moge jeszcze wymieniac ale dostac baty od miska...............nigdy.
Myslalem nad optymalnym rozmiarem.............
i wymyslilem 195/50/15.
Co wy na to??
  
 
Jeżeli masz disla (około 70 KM),to szerokie kapcie nie są zbyt dobre.Wygląd owszem mają,ale będziesz gotował motor.
  
 
ja mam obnizone zawieszenie o 60 mm z przodu, felgi 7x15" i opony 205/50. nic nie ociera i jest ok
  
 
Cytat:
2006-04-13 22:15:42, retarder pisze:
Jeżeli masz disla (około 70 KM),to szerokie kapcie nie są zbyt dobre.Wygląd owszem mają,ale będziesz gotował motor.



Zgadza sie, ten motor ma dokładnie 69KM

Pozdrawiam
  
 
Żeby pchać taki wózek trzeba trochę pogazować bo szerokie kapcie stawiają dość duży opór a disel nie lubi wysokich obrotów.Ja założyłbym 13-tki do 195 niskoprofilówki.
Pozdro.
  
 
Cytat:
Ja założyłbym 13-tki do 195 niskoprofilówki



A ja chętnie to zobacze niskoprofilowe 13 będą wyglądać jak kółka ze skuterka
A tak na poważnie to profil opony można zmniejszyć ale zwiększając średnicę felgi (ważny jest rozmiar zewnętrzny tzw średnica )Czasami latam pandą z obniżonym zawieszeniem i szerszymi kapciami -fajnie się trzyma choć mocy brakuje.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-04-13 21:12:28, maciass pisze:
Mam pytanko. Czym ryzykuje zakladajac sobie butki szerokosci 205 do mojej toyki?? [...] Jezeli chodzi o zwiekszone zuzycie paliwa to nie jest problem ale moze sa jakies inne minusy???? Pozdrawiam.



hmm, ryzyko to szerokie pojęcie... spróbuję przybliżyć tak delikatnie w punktach, czym ryzykuje posiadacz szerokiego kapcia o niskim profilu :
1) szybsze zużycie zawiechy, tak!! jeszcze szybsze niż normalnie na naszych offroadach
2) aquaplaning - kapeć szerszy, a masa dociskająca go taka sama, jednocześnie musi wyprasować spod siebie więęęcej wody!!
3) ze względu na pkt 2) częstsza zmiana opon, żeby się nie wywieźć na wodzie
4) wszystkie koleiny Twoje
5) obciążenie łożysk tylko pod warunkiem że zmienisz ET na mniejsze
6) przeróbka nadkoli, bo może być różnie
7) dość ważne : prostujemy ALU średnio 3x/rok
komfort
9) Vmax oczywiście maleje -> większe opory toczenia -> większe spalanie
10) o cenie kapci wspominałem?? dla Camry na przykładzie Bridge ER300 - 15"-75Euro, 16"-125Euro... dla mnie nie do utrzymania...


kurde, wyszło 10 przykazań fana felg stalowych i wysokich profili... niestety, takie mamy drogi... to nie dojczlandia

pzdr 4 all
  
 
odpowiem:

Cytat:
1) szybsze zużycie zawiechy, tak!! jeszcze szybsze niż normalnie na naszych offroadach


na pewno przy seryjnym zawieszeniu

Cytat:
2) aquaplaning - kapeć szerszy, a masa dociskająca go taka sama, jednocześnie musi wyprasować spod siebie więęęcej wody!!



dlatego dobre opony trzeba kupować. większośc szerokich kapci o sportowej charakterystyce sobie dośc dobrze z tym radzi



Cytat:
) ze względu na pkt 2) częstsza zmiana opon, żeby się nie wywieźć na wodzie



niekoniecznie. moje opony falken świetnie się sprawowały to samego końca



Cytat:
4) wszystkie koleiny Twoje
5) obciążenie łożysk tylko pod warunkiem że zmienisz ET na mniejsze



normalne takie są uroki mieszkania w polsce




Cytat:
6) przeróbka nadkoli, bo może być różnie




niekoniecznie. ja mam exstreme i nic nie robiłem




Cytat:
7) dość ważne : prostujemy ALU średnio 3x/rok



jak jeździsz z wyobraźnią i masz dobrej klasy felgi nie ma prawa się nic pokrzywić


Cytat:
komfort



dlamnie komfort jest wtedy gdy mogę pokonywać zakręt z dobrą przyczepnością




Cytat:
9) Vmax oczywiście maleje -> większe opory toczenia -> większe spalanie



opory toczenia przy dobrych oponach są niewyczuwalne. vmax na prostej spada a na zakrętach rośnie. po za tym zależy to od średnicy koła


Cytat:
cenie kapci wspominałem?? dla Camry na przykładzie Bridge ER300 - 15"-75Euro, 16"-125Euro... dla mnie nie do utrzymania...



no tak. ale cóż można na to poradzić.
  
 
ano każdy ma swoje pojęcie zarówno bezpieczeństwa, jak i komfortu...

dla mnie komfort, to to ,że jadę 500 czy 700km i nie czuję każdego dołka na kręgosłupie...

na głębokość bieżnika nikt jeszcze recepty nie wynalazł, głębszy bieżnik=lepsze odprowadzanie... wolałbym nową dębicę, niż zjechanego falkena serio...

jeżdżę z wyobraźnią, ale głównie nocami i niepowoli, a na dziurę mocnych nie ma. niezależnie od jakości felgi prostować trzeba podobno dezenty są twardsze od alessio, najbardziej pancerne są fabryczne Toyki lub Lexy

na cenę kapci niestety nic... i tak mamy drożej niż w EU

pzdr
  
 
1) za tylko lepsze trzymanie na suchym 2)za wygłąd3)dla tych co lubią robić na auto 4) cała reszta na nie
  
 
Cytat:
najbardziej pancerne są fabryczne Toyki lub Lexy



fabryczne felgi do toyoty są produkowane w fabryce ronal w jelczu laskowicach.
  
 
Witam! Do twojej Toyki są dwa rodzaje opon przewidzianych przez producenta.
Jakie to są masz napisane pewnie na tabliczce na prawych drzwiach. Innych nie radze stosować. Po prostu względy bezpieczeństwa, pomijając już zużycie innych elementów. Ja kurna żałuje że nie wziąłem od razu tych większych - samochód wtedy lepiej się prezentuje , ale nie będe już zmieniał. Pozdrawiam.
  
 
Witam! Do twojej Toyki są dwa rodzaje opon przewidzianych przez producenta.
Jakie to są masz napisane pewnie na tabliczce na prawych drzwiach. Innych nie radze stosować. Po prostu względy bezpieczeństwa, pomijając już zużycie innych elementów. Ja kurna żałuje że nie wziąłem od razu tych większych - samochód wtedy lepiej się prezentuje , ale nie będe już zmieniał. Pozdrawiam.
  
 
Widze ze temat nieco sie rozciagnal
Dziekuje za odpowiedzi.
Cena za tan komplecik ktory mam ochote to ok 200£ czyli moja tygodniowka wiec raczej sie skusze.
Zmienie tylko oponki na 195/50 a rozmiar felgo 15' musi byc (zakochalem sie)
w cenie felg wliczone sa oponki pirelli P6000 wiec chyba nie bede3 narzekal.

ps. z tylu mam pozaginane ranty w nadkolach wiec nie powinno byc zadnych problemow bo przymierzalem a felgi dedykowwne sa dla toyoty.

Jak tylko zaloze wrzucam foto.

pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-04-15 11:32:34, rogacek pisze:
fabryczne felgi do toyoty są produkowane w fabryce ronal w jelczu laskowicach.


sorki, pisałem o rocznikach ok. 90-95
  
 
Jeszcze mi sie przypomniało:
cięższe koła=mniejszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej=gorsze tłumienie wybojów

pozdrówka