Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maciass TOYOTA DRIVER Toyota Carina II Człuchów | 2006-04-13 21:12:28 Mam pytanko. Czym ryzykuje zakladajac sobie butki szerokosci 205 do mojej toyki??
Wypatrzylem super felgi aluminiowe, z logiem toyoty w rozmiarze 15' tyle ze oponki na nich naciagniete wydaja mi sie troszke za szerokie jak na moje auto. Mysle ze wyglad bylby konkretny. Jezeli chodzi o zwiekszone zuzycie paliwa to nie jest problem ale moze sa jakies inne minusy???? Pozdrawiam. |
Suchy (M) TOYOTA SPAMER Yaris, Carina i Aven ... SPAM | 2006-04-13 21:20:00 przy skręcaniu mogą szorowac o nadkole |
maciass TOYOTA DRIVER Toyota Carina II Człuchów | 2006-04-13 21:32:14 Lozyska moge jeszcze wymieniac ale dostac baty od miska...............nigdy.
Myslalem nad optymalnym rozmiarem............. i wymyslilem 195/50/15. Co wy na to?? |
retarder TOYOTA DRIVER Toyota Carina ll xl Odolanów | 2006-04-13 22:15:42 Jeżeli masz disla (około 70 KM),to szerokie kapcie nie są zbyt dobre.Wygląd owszem mają,ale będziesz gotował motor. |
rogacek TOYOTA DRIVER VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2006-04-13 22:25:31 ja mam obnizone zawieszenie o 60 mm z przodu, felgi 7x15" i opony 205/50. nic nie ociera i jest ok |
retarder TOYOTA DRIVER Toyota Carina ll xl Odolanów | 2006-04-14 10:33:36 Żeby pchać taki wózek trzeba trochę pogazować bo szerokie kapcie stawiają dość duży opór a disel nie lubi wysokich obrotów.Ja założyłbym 13-tki do 195 niskoprofilówki.
Pozdro. |
chuck TOYOTA FRIEND carina II (była) ter ... Trzebnica | 2006-04-14 17:18:17
A ja chętnie to zobacze niskoprofilowe 13 będą wyglądać jak kółka ze skuterka A tak na poważnie to profil opony można zmniejszyć ale zwiększając średnicę felgi (ważny jest rozmiar zewnętrzny tzw średnica )Czasami latam pandą z obniżonym zawieszeniem i szerszymi kapciami -fajnie się trzyma choć mocy brakuje. Pozdrawiam |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2006-04-14 17:55:24
hmm, ryzyko to szerokie pojęcie... spróbuję przybliżyć tak delikatnie w punktach, czym ryzykuje posiadacz szerokiego kapcia o niskim profilu : 1) szybsze zużycie zawiechy, tak!! jeszcze szybsze niż normalnie na naszych offroadach 2) aquaplaning - kapeć szerszy, a masa dociskająca go taka sama, jednocześnie musi wyprasować spod siebie więęęcej wody!! 3) ze względu na pkt 2) częstsza zmiana opon, żeby się nie wywieźć na wodzie 4) wszystkie koleiny Twoje 5) obciążenie łożysk tylko pod warunkiem że zmienisz ET na mniejsze 6) przeróbka nadkoli, bo może być różnie 7) dość ważne : prostujemy ALU średnio 3x/rok komfort 9) Vmax oczywiście maleje -> większe opory toczenia -> większe spalanie 10) o cenie kapci wspominałem?? dla Camry na przykładzie Bridge ER300 - 15"-75Euro, 16"-125Euro... dla mnie nie do utrzymania... kurde, wyszło 10 przykazań fana felg stalowych i wysokich profili... niestety, takie mamy drogi... to nie dojczlandia pzdr 4 all |
rogacek TOYOTA DRIVER VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2006-04-14 21:17:25 odpowiem:
na pewno przy seryjnym zawieszeniu
dlatego dobre opony trzeba kupować. większośc szerokich kapci o sportowej charakterystyce sobie dośc dobrze z tym radzi
niekoniecznie. moje opony falken świetnie się sprawowały to samego końca
normalne takie są uroki mieszkania w polsce
niekoniecznie. ja mam exstreme i nic nie robiłem
jak jeździsz z wyobraźnią i masz dobrej klasy felgi nie ma prawa się nic pokrzywić
dlamnie komfort jest wtedy gdy mogę pokonywać zakręt z dobrą przyczepnością
opory toczenia przy dobrych oponach są niewyczuwalne. vmax na prostej spada a na zakrętach rośnie. po za tym zależy to od średnicy koła
no tak. ale cóż można na to poradzić. |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2006-04-15 01:31:46 ano każdy ma swoje pojęcie zarówno bezpieczeństwa, jak i komfortu...
dla mnie komfort, to to ,że jadę 500 czy 700km i nie czuję każdego dołka na kręgosłupie... na głębokość bieżnika nikt jeszcze recepty nie wynalazł, głębszy bieżnik=lepsze odprowadzanie... wolałbym nową dębicę, niż zjechanego falkena serio... jeżdżę z wyobraźnią, ale głównie nocami i niepowoli, a na dziurę mocnych nie ma. niezależnie od jakości felgi prostować trzeba podobno dezenty są twardsze od alessio, najbardziej pancerne są fabryczne Toyki lub Lexy na cenę kapci niestety nic... i tak mamy drożej niż w EU pzdr |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2006-04-15 08:34:41 1) za tylko lepsze trzymanie na suchym 2)za wygłąd3)dla tych co lubią robić na auto 4) cała reszta na nie |
rogacek TOYOTA DRIVER VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2006-04-15 11:32:34
fabryczne felgi do toyoty są produkowane w fabryce ronal w jelczu laskowicach. |
PiterK Toyota Carina 2.oD Kraków | 2006-04-15 13:35:45 Witam! Do twojej Toyki są dwa rodzaje opon przewidzianych przez producenta.
Jakie to są masz napisane pewnie na tabliczce na prawych drzwiach. Innych nie radze stosować. Po prostu względy bezpieczeństwa, pomijając już zużycie innych elementów. Ja kurna żałuje że nie wziąłem od razu tych większych - samochód wtedy lepiej się prezentuje , ale nie będe już zmieniał. Pozdrawiam. |
PiterK Toyota Carina 2.oD Kraków | 2006-04-15 13:38:34 Witam! Do twojej Toyki są dwa rodzaje opon przewidzianych przez producenta.
Jakie to są masz napisane pewnie na tabliczce na prawych drzwiach. Innych nie radze stosować. Po prostu względy bezpieczeństwa, pomijając już zużycie innych elementów. Ja kurna żałuje że nie wziąłem od razu tych większych - samochód wtedy lepiej się prezentuje , ale nie będe już zmieniał. Pozdrawiam. |
maciass TOYOTA DRIVER Toyota Carina II Człuchów | 2006-04-15 19:30:12 Widze ze temat nieco sie rozciagnal
Dziekuje za odpowiedzi. Cena za tan komplecik ktory mam ochote to ok 200£ czyli moja tygodniowka wiec raczej sie skusze. Zmienie tylko oponki na 195/50 a rozmiar felgo 15' musi byc (zakochalem sie) w cenie felg wliczone sa oponki pirelli P6000 wiec chyba nie bede3 narzekal. ps. z tylu mam pozaginane ranty w nadkolach wiec nie powinno byc zadnych problemow bo przymierzalem a felgi dedykowwne sa dla toyoty. Jak tylko zaloze wrzucam foto. pozdrawiam. |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2006-04-15 20:57:19
sorki, pisałem o rocznikach ok. 90-95 |
MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2006-04-18 13:35:57 Jeszcze mi sie przypomniało:
cięższe koła=mniejszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej=gorsze tłumienie wybojów pozdrówka |