Oma 5,7 l/315 KM ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czytam sobie dzisiaj artykulik
i co w nim znajduje

>Od 2000 roku montowano nawet silniki od Chevroleta Corvety V8 o pojemności 5,7 l/315 KM.

Widział ktoś taką bestyje ???


Pozdro @ll
  
 
Widzial.
  
 
Masz tu tą BESTYJE









  
 
I na zdjęciach się skończyło .
  
 
Cytat:
2006-03-27 21:33:53, PiotrS pisze:
I na zdjęciach się skończyło .



Bo to taki Latajacy Holender
  
 
Australijczycy te silniki montują standardowo do Holdenów Commodore
  
 
Cytat:
Australijczycy te silniki montują standardowo do Holdenów Commodore



Super. A na Ksiezycu grawitacja jest 6 razy mniejsza....

  
 
Cytat:
2006-03-28 13:36:45, Vino pisze:
Super. A na Ksiezycu grawitacja jest 6 razy mniejsza....


Lubisz się czepiac, może to dla Ciebie i truizm, ale nie wszyscy muszą wiedzieć, że nie dość że Commodore to do dziś produkowany następca Omegi, to jeszcze i z bardzo słusznymi silnikami wypuszczany, czyli do wyboru albo 3,6 V6 albo 5,7 V8. No ale tam sobie mogą na to pozwolić, bo państwo nie udupia obywateli akcyzą, a na rynki socjalistycznej UE koncernowi GM nie opłaca się już nawet produkować takiej klasy samochodu, nie wspominając o wersjach silnikowych.
No po sprawdzeniu okazało się, że silnik 5,7 V8 urósł do 6,0 V8 i ma już 350 KM

[ wiadomość edytowana przez: Szcurek dnia 2006-03-28 14:05:23 ]
  
 
W porywach do 404KM, zależnie od wersji (np. usportowiona seria HSV, nie licząc uturbionych czy "superbionych" ).

Commodore nie jest następcą Omegi, bo nigdy nie było Holdena Omega. Oba auta są wizualnie bardzo do siebie podobne bo mają wiele wspólnych elementów karoserii, ale bebechy miały już różne (pomijając silniki) - inne zawieszenia, inne skrzynie itd.

A silniki LS1 (5,7) i LS2 (6,0) są oferowane równolegle.
 
 
Cytat:
2006-03-28 15:42:52, Immo pisze:
Commodore nie jest następcą Omegi, bo nigdy nie było Holdena Omega.


No pomyliłem się, następcą rzeczywiście nie może być, bo Commodore od początku był odpowiednikiem najpierw Recorda, a później Omegi na tamtym rynku
  
 
Cytat:
2006-03-28 15:42:52, Immo pisze:
A silniki LS1 (5,7) i LS2 (6,0) są oferowane równolegle.



Ale nie chyba w omedze te silniki wsadzano?
A commodore to nie przypadkiem dziecko opla?
  
 
opel commodore był, ale w latach 60/70 i początku 80
to "zenek" A był jego młodszym bratem...
  
 
Cytat:
2006-03-28 18:04:17, PiotrS pisze:
Ale nie chyba w omedze te silniki wsadzano?
A commodore to nie przypadkiem dziecko opla?


Tylko Opel nie oferuje tych silników, Holden, Vauxhall i Pontiac - tak. Swoją drogą szkoda, że tylko kraje common wealthu mają te wielkie V8

A mówiliśmy o Holdenie Commodore, który w przeciwieństwie do Opla wciąż jest produkowany i rozwijany.
 
 
Commodore

No właśnie mi o te cuda chodziło.


lub ten rarytas

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-03-28 20:21:01 ]
  
 
Szkoda, że na antypodach mają ruch lewostronny, można by pomyśleć o ściągnięciu takiego autka (swoją drogą ciekawe ile to żre), bo przekładka samego silnika do Omegi z racji dużo większej mocy i momentu obrotowego mogłaby skutkować "przemęczeniem" nadwozia. Niestety jedyne tylnonapędowe limuzyny GM są jeszcze produkowane tylko z kierownicą po prawej stronie.
  
 
Witam

...a tu wersja Commodore trochę przrośnięta

  
 
Senatorman opisal z grupsza V8 Omegi
  
 
Cytat:
2006-03-28 20:20:11, PiotrS pisze:
Commodore No właśnie mi o te cuda chodziło.



Aż mi się lza w oku zakręciła: miałem Rekorda E1 z '81 z identyczną miodową tapicerką i z tą czarną "skajo-skórą" na dachu. Fajne auto było

pozdr, Robert