[mkVII] Dziwne wskazywanie temperatury rs2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ponad tydzień temu wymieniłem licznik na ten z el wyświetlaczem z pumy i coś jest nie tak ponieważ teperatura na liczniku dochodzi tylko do połowy skali. Gdy podlącze wentylator na "krótko" to też temperatura jest na środku. Wentlaror włącza się przez czujnik po okolo 5 minutach gdy teperatura dojdzie do połowy skali i nie wiem dokładnie w którym miejscu to jest. Jaka może być tego przyczyna?? Dodam żę gdy odłącze czujnik temperatury na licznik to wskazówka zejdzie na zero a gdy podłacze to znów idzie do połowy i nic dalej, a czuć że silnik nabiera temperatury. pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Golin dnia 2012-07-17 23:22:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: Golin dnia 2012-07-17 23:23:23 ]
  
 
termostat do wymiany.prawdopodobnie.od tego bym zaczal.ale jak wentylator sie wlacza to powinien pokazywac ok 90 stopni .

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-21 20:56:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol66 dnia 2012-07-21 20:59:16 ]
  
 
Czujnik wskazania temperatury na liczniku wymieniony i dalej to samo. Licznik wskazuje tak jak powinien bo sprawdzałem na "krótko".
  
 
Tak jak pisał kolega batigol66 - termostat.
  
 
Dziś sprawdzę termostat ale na 'starym" liczniku pokazywało normalnie temperaturę. Może czujnik musi być z pumy??
  
 
Niestety wymieniłem wszystko co tylko możliwe i dalej to samo. Wymieniłem czujnik na taki od essa z licznikiem el, podłączyłem drugi licznik z el wyświetlaczem, wymieniłem termostat. Nie mam pojęcia co może być.
  
 
Ja bym sprawdzil to tak :
na pumowskim liczniku gdy dojdzie do tego miejsca gdzie dalej ni chu chu szybko ,najlepiej na krotko kablami licznik z escorta podlaczyl i patrzyl co dalej sie dzieje - byc moze wszsytko jest ok i poprostu licznik w escorcie byl zbyt wysoko wyskalowany
  
 
Tylko że kostka z pumy ma 32 piny a escort ma 2 kostki. Mam licznik z escorta z elektronicznym wyświetlaczem i jest tak samo jak w tym z pumy. Temperatura dochodzi do połowy i stop(jest wrażenie jakby coś blokowało wskazówkę ale gdy podam napięcie na przewody które są odpowiedzialne za temperaturę to wskazówka wychyla się w zależności od napięcia i dochodzi do końca skali).
  
 
Nie wiem czy dobrze temat zrozumiałem.
Auto się nagrzewa normalnie?

Wskazówka temperatury dochodzi do połowy i stoi?

Podmieniałeś czujnik na ten z pumy i to samo?

Może to nie wada? Ja w swoim essie mam tak że wskazówka "biega" od środka do czerwonego pola. Jak się schłodzi to spada do połowy i tak w kółko.
Natomiast kolega kuzio ma tak że wskazówka stoi cały czas na środku i czy się chłodzi czy grzeje to stoi w środku. Natomiast gdy zapomnieliśmy podpiąć wiatraka to temperatura skakała do czerwonego pola, czyli spełniała swoje zadanie bo wskazywała niebezpiecznie wysoką temperaturę.

Najlepiej jak byś miał termoparę i wziął w łapę czujnik i podgrzewał np opalarką. Sprawdzasz jaka temperatura na czujniku i obserwujesz wskaźnik.
  
 
Wiem, ze sa rozne wtyczki ale pewnie wiesz ktora za co odpowiada i jaki pin do czego jest.

Wg mnie poprostu Twoj silnik osiaga dana temp max i jst to taka jaka pokazuja liczniki elektroniczne, a w Twoich orginalnych zegarach wskaznik jest zle skalibrowany i wali Ci pod czerwone pole, stad proba podpiecia drugiego zegaru, ba nawet podpial bym dwa na raz - sygnal dac na tego i tego i patrzec co sie dzieje
  
 
Dobrze kolega zrozumiał. Gdy odpale auto rano to jest na lewej stronie i powoli temperatura rośnie aż do połowy skali i tak już zostaje. Ostatanio odlączyłem wentylator w momencie gdy się załączył i zaczekałem okolo 3 minut ale temperatura nawet odrobinę nie przekroczyła środka skali. Zoastaje mi chyba zamontować dodatkowy wskaznik na słupku bo ile można jeździć na stałe włączonym wentylatorze(zrobiłem tak bo chce uniknąć przypadku gdy wentylator w ogóle się nie włączy, auto będzie się gotowało a wskaźnik będzie pokazywał połowę skali).
  
 
Trudno przegrzać jest auto jeśli pompa wody sprawna. Nie masz się co obawiać. Nawet bez wiatraka. Jeśli koniecznie chcesz to zainstaluj sobie czujnik ale zobaczysz ze autko się nie przegrzewa.
Wskaźnik na desce to nie termometr, ma spełniać zadanie informacyjne czy silnik się przypadkiem nie przegrzewa lub czy przypadkiem się nie-dogrzewa.
W niektórych autach już nawet się rezygnuje ze wskaźnika temperatury na rzecz samej kontrolki.
  
 
dla mnie wszystko jest ok i nie masz co panikować. Jest yo.
El. liczniki są spoko, bo właśnie są mega dokładne w tych kwestiach.
Tylko w escortach z tego co wiem (może i w jakichś innych furach też, ale cc nie biorę pod uwagę np.) to w normalnych, nie elektronicznych licznikach wskazówki lubią sobie "pływać", np. od poziomu paliwa czy temperatury silnika.

...
Golf w rodzinie - licznik elektroniczny, termostat nigdy nie przekroczył połowy skali (5 lat w rodzinie). Po jego zakupie, wskazówka nie dochodziła nawet do połowy, brakowało ok. 1mm, by był idealnie w połowie, pierdółka, wiem, wymieniono czujnik temp. i do dziś dnia jet tak, że jak silnik się nagrzeje, to jest w połowie i jest spoko.
Merol w rodzinie - licznik zwykły, nigdy nie przekroczył 90 stopni.

Dzięki el. licznikowy wskazówka poziomu paliwa też nie szaleje, prawda ? Mowa tu o escortach.

Ziomuś, nie stresuj się.
  
 
Dziekuję za informację. Jutro idę podłączyć wentylator tak jak powinien być. Tak panikowałem bo po poł roku robiłem drugi raz generalny remont silnika(pompa oleju się rozkręciłai zatarł się odrazu) i nie chciałbym go teraz przegotować. Pompę wody mam nowa więc tak jak kolega pisze cieżko go przegrzać ale jak wiadomo silnik rs'a to bardzo ciepły motor. pozdrawiam