Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2012-03-19 14:34:44 półośki powyciągaj, olej spuść oczywiście z przekładni, przygotuj sobie pojemnik na olej. Przeguby wewn. podważysz dobrym śrubokrętem i wyskoczą. Zawieszenia nie musisz odkręcać ale jak już wymieniasz maglownicę to drążki kierownicze poodkręcaj. Nie wiem co jeszcze, ja jak wymieniałem to od razu maglownicę z silnikiem i skrzynią.
----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-03-31 17:11:00 Żeby wyciągnąć zwrotnicę z tego przegubu na dole trzeba niestety odkręcić amor od niej. Wiadomo auto musi stać na kobyłach bez kół z przodu. Dosyć mocno podniesione. Ale żeby siedziało stabilnie.
Zdjąłem potem opaskę z osłony przegubu i wyciągnąłem z jedne i z drugiej strony (mowa o tych przy skrzyni, nie przy zwrotnicach, nie wyjdą bez wyciągniecie zwrotnicy z wahacza) Silnik podwieszamy, albo podpieramy drugim podnośnikiem. Ja użyłem dźwigu to silników. Luzujemy łapy skrzyni albo odkręcany je całkowicie. Najlepiej odkręcić je od skrzyni i potem od auta. Odkręcamy kabel masowy od aku. I zabieramy się do odkręcania rozrusznika. Ciężko się am dostać. Najlepiej odkręcić sobie wydech od kolektora co pomorze w późniejszym lepszym dostępie do śrub skrzyni. Trzeba też odkręcić EGR czy jak się to coś nad wydechem nazywa(bez łamanej przedłużki się nie obejdzie) Jak nam nic nie trzyma skrzyni oprócz silnika to odkręcamy wszystkie śruby od silnika wcześniej obniżając go maksymalnie w dół, a pod skrzynie wkładając podnośnik. Opuszczamy odkręconą skrzynie przytrzymując od góry żeby nie runęła na ziemie. Ukazuje się nam sprzęgło i docisk, które trzeba odkręcić od koła zamachowego. Które widać powyżej. Warto posprawdzać czy coś nie cieknie itp. Myślę nad tym żeby odkręcić kolo zamachowe, ale nie wiem jak je klinować Jak mamy skrzynie na wierzchu to możemy wymienić obudowy przegubów, ja miałem skrzynie z ząbkami do abs, Mój escort takich nie ma więc wystarczy wybić je z mechanizmu różnicowego jakimś klockiem. Uwaga, wyleje się stamtąd olej. Przekręciłem jeszcze czujnik prędkości bo nowa skrzynia nie miała, oraz czujnik stop. Zlałem stary olej i wlałem hipola MF 80W-90 Wymieniam jeszcze maglownice, Ale w wyniku nieporozumienia kupiłem z wkręcanymi przewodami a mam z wciskanymi i czekam na przesyłkę. Dlatego tez prace stoją. I wolnym czasie postanowiłem wymienić uszczelkę pod deklem bo olej zbierał się już przy świecach. Link do albumu ze zdjęciami: Klik [ wiadomość edytowana przez: Kakiel dnia 2012-04-02 22:39:24 ] |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-03-31 18:21:19 Na przyszłość - lepiej wypiąć sworznie wahacza i odciągnąć kolumnę w bok Sądzę, że to jest dużo mniej pracochłonny sposób |
lukirs Escort Driver ford escort rs2000 bielsko-biała | 2012-03-31 20:53:49
Dokładnie,i tak przeguby ze skrzyni musisz wyciągnąć koło zamachowe możesz zklinować zwykłym śrubokrętem...przy montażu tarczy i docisku pamiętaj o równym ustawieniu tarczy względem zamachu,żebyś nie miał problemu z założeniem skrzyni biegów. |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-04-03 09:57:38 Skrzynia z fiesty Ja wrzucałem taką do siebie. Dorzeźbienie łapy jest łatwiejsze niż przekładanie obudowy. |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-04-19 23:35:50 Dzięki koledze "sprytny" i tevenet dostałem skrzynie z przełożoną obudową. Dziś beż dźwigu na własnych łapach nie bez problemów zapiąłem skrzynie do silnika i dokręciłem poduszki.
Pozostaje dokręcić wszystkie śruby pozakładać to co się poodkręcało (amorki) i wyjechać na jazdę próbna, ale to dopiero w sobotę po spocie w Kryspinowie ma którym mam nadzieję się pojawić Jeszcze raz wielkie dzięki tevene, bez twojej pomocy nie dał bym rady |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-04-25 21:47:42 Po paru dniach wszystko poskładane do kupy. Oczywiście parę śrubek i nakrętek zostało ale mam nadzieje ze to od starej skrzyni
Auto odpaliłem i na razie na kobyłkach próbowałem wbijać biegi. Wszystkie wchodzą, tylko wstecznego nie mogę znaleźć ale to kwestia regulacji. Mam jeszcze pytanie. Silnik po odpaleniu gasł i go szarpało. Odpiąłem przepływkę i silnik równiutko chodzi. Wiem ze to może być zanieczyszczona bo kurzyła się trochę w garażu. Jutro spróbuje przeczyścić i zobaczyć czy będzie ok. Ale czy jak odpinam przepływke to silnik ustala sobie stale jej wartości a resztę czujników odczytuje normalnie. Czy może emuluje wszystkie czujniki i ustala na sztywno proporcje? |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2012-04-25 21:54:40 Może być brudna, jak coś to podjedź kiedyś i podmienimy z mojego. Wyjeżdżałeś już nim? |
darek4488 Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Kombi Łódź | 2012-04-25 21:57:59 Przygotuj się na troxy z bolcem w środku. Ja w końcu odkręciłem je żabką |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-04-25 23:40:56
Już raz czyściłem bo zamulał i poprawiło się. Piotrze, jeszcze nie wyjeżdżałem bo musiałem wymienić przewód od alternatora do rozrusznika, swoją droga sporo za gruby ale niech już będzie Martwi mnie to że miedzy skrzynia a przegubami(te wbijane do skrzyni) cieknie mi troszkę olej, są tam jakieś oringi? Może się jakoś uszczelni bo jak na, razie to nie chce mi się kolejny raz ich wyciągać i spuszczać olej. |
shadk-k Sympatyk FEFK mkV Ghia Kędzierzyn-Koźle | 2012-04-26 07:48:37 Są oringi. Wystarczy że wybijesz przegub i możesz go wymienić bez demontażu skrzyni |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2012-04-26 10:30:52 Jak wypiac te przeguby. Bo amorow nie chce mi sie sciagac kolejny raz. Co musze odkrecic w wachaczu zeby sobie wysunac? |