Czujniki temperatury p³ynu ch³odz±cego

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam. Od pewnego czasu mam problem z moim pugiem polegaj±cym na tym, ¿e kiedy auto osi±gnie temp. 80-85 st.
odrazu traci moc- mowa o benzynie. Mam takie odczucie jakby koñczy³o siê paliwo, silnik jakby pracowa³ nie na wszystkie gary.
Je¶li chodzi o gaz-bêdzie jecha³ dalej, ale jest s³aby, d³ugo wkrêca siê na obroty. Czyta³em ostatnio, ¿e rzyczyna mo¿e tkwiæ w czujniku temp. silnika odpowiedzialnego za wtrysk i regulacjê mieszanki. W samochodzie znalaz³em dwa niebieski i zielony.
Wiem napewno, ¿e jeden jest od zegara - który.
W sklepie powiedziano mi, ¿e jest jeszcze trzeci - pomarañczowy,
gdzie go szukaæ i co dalej robiæ - wymieniaæ?
Zaznaczam, ¿e sonda lambda jest nowa, mam te¿ nowe przewody wys. napiêcia-NGK.
Problem wogóle zacz±³ siê od tego, ¿e którego¶ razu auto szarnê³o i od tej pory przy nagrzanym silniku jako¶ dziwnie podrygiwa³o.
Po zamontowaniu gazu na gor±cm silniku na benzynie nie pojadê.
Pomó¿cie proszê
  
 
Mo¿e to rozrz±d?
  
 
Niebieski jest od zegara. Najczê¶ciej jest to czujnik dwufunkcyjny, raz to temp. silnika na deskê [styk nr 1] dwa to temp. krytyczna, zablokowanie silnika, ¶wieci siê STOP [styk nr 2]. Korpus jest mas± dla obu.
Zielony to czujnik temp. silnika dla sterownika. Faktycznie gdyby zawisn±³ na du¿ej rezystancji to sterownik potraktuje gor±cy silnik jako zimny i bêdzie wzbogaca³ mieszankê czyli po prostu auto bêdzie ca³y czas na konkretnym ssaniu a tego ciep³y silnik nie lubi o katalizatorze nie wspominaj±c.
Pomarañczowy to mo¿e byæ temp. pow. zasysanego bêdzie wkrêcony gdzie¶ w okolicy filtra pow. Mo¿e mieæ tylko pomarañczow± kropkê.
Zielony i pomarañczowy to termistory, maj± tê sam± charakterystykê temperaturow±. Mo¿na je mierzyæ omomierzem.
20 st - rezystancja ok. 2300..2600 Ohm.
80 st - rezystancja ok. 290...320 Ohm
100 st - rez. ok. 170...190 Ohm
Pozdr
  
 
[quote]
¦licznie dziêkujê, bêdê sprawdza³.
Chcia³em jeszcze zapytaæ o k±t wyprzedzenia zap³onu.
My¶lê, ¿e normalnie nie dasiê go ustawiæ skoro mam czterobiegunow± cewkê, ale jak go sprawdziæ?
Kola rozrz±du "stoj± w punktach" bo to sprawdzi³em.
Je¶li chodzi o wzbogacanie, to my¶lê, ¿e on zuba¿a mieszankê, skoro mam wra¿enie, ¿e dusi siê powietrzem. S³ychaæ wyra¼nie dodatkowe zasysanie powietrza z okolic filtra powietrza i pracuje wtedy nie na wszystkie gary.
Wczoraj porusza³em przewodami ko³o cewki i przez moment by³o ok.
Chcia³em jeszcze dodaæ, ¿e po zrestartowaniu kompa problem znika na jaki¶ czas.
  
 
Reset przywraca ustawienia fabryczne. Jest jaka¶ usterka a sterownik próbuje sobie z tym poradziæ autoadaptacj±, nadrabia czym innym ¿eby by³o dobrze. Jest to skuteczne w przypadku zmian parametrów np. na skutek zu¿ywania siê elementów. Jak co¶ go przerasta to po pewnym czasie g³upieje do reszty. Ja bym podjecha³ na odczyt b³êdów, jakie¶ 30 zeta.
K±tem wyprzedzenia zap³onu zarz±dza sterownik, niekiedy jest do niego dostêp z poziomu oprogramowania ale dla nas szlaban. Mo¿na go sobie poogl±daæ za pomoc± lampy stroboskopowej. Potrzebne bêd± jakie¶ znaki na kole rozrz±du i punkt odniesienia.
  
 
Dziêki, zdecydowa³em siê na wymianê czujnika - zielonego - poniewa¿ wydaje mi siê, ¿e to on nawala. Rano odpalaj±c puga komputer widzi go jakby by³ ciep³y, obroty znikome. Na gazie ca³kiem inaczej.
Z lamp± stroboskopow± umiem sobie radziæ. Choæ nie pracujê w zawodzie to jestem, jakby nie by³o, mechanikiem samochodowym , ale wyuczonym na maluchach i poldkach.
Elektronika mnie przerasta.
Jeszcze jedno - ogl±da³em sobie wczoraj uk³ad doprowadzaj±cy powietrze i szczerze mówi±c nie ma tam ¿adnego czujnika.
Jest tylko jeden wkrêcony w kolektor ss±cy - co to?
  
 
W 306 czujnik jest w pokrywie filtra. W 405 nie wiem, mo¿e pomo¿e kto¶ kto je¼dzi takowym.
  
 
Cytat:
2006-04-06 12:52:06, kz61 pisze:
W 306 czujnik jest w pokrywie filtra. W 405 nie wiem, mo¿e pomo¿e kto¶ kto je¼dzi takowym.



W moim aucie w obudowie filtra nie ma nic.
Za to ponoæ ten czujnik w kolektorze ss±cym jest odpowiedzialny za powietrze. Podobno jest uszkodzony. Tak powiedzia³ magik od odczytywania b³êdów, ale nie kaza³ siê tym przejmowaæ .
Czy mo¿e on by¶ przyczyn± tego, ¿e w³a¶nie w temp. 80-85st.
auto zachowuje siê tak jakby odciêto dop³yw paliwa.
Silnik dusi siê powietrzem przy wci¶niêciu peda³u gazu. Na wolnych pracuje dobrze, wiêc mniemam, ¿e silniczek krokowy jest dobry.
W Bydgoszczy najtañsz± diagnostykê silnika znalaz³em za 50z³, ale go¶æ nie potrafi³ usun±æ b³êdów z kompa .
Mo¿na to zrobiæ samemu?
Acha ile mo¿e kosztowaæ taki czujnik temp. powietrza?
  
 
Je¿eli jest uszkodzony to bez wymiany na sprawny do niczego nie dojdziesz. Ma on mniejsze znaczenie ni¿ czujnik temp cieczy, lambda i MAP-sensor ale ma. Ilo¶æ potrzebnego powietrza sterownik wylicza z podci¶nienia i dodatkowo temp. powietrza zasysanego bo jego gêsto¶æ jest ró¿na przy -20 i +20st. Pytanie tylko czy on jest uszkodzony bo jak piszesz ¿e go¶æ nie radzi³ sobie z diagnostyk± to diabli wiedz± co on podpina³ do auta. Ja na twoim miejscu bym go wykrêci³ i zmierzy³ mu rezystancjê w temp. pokojowej i np. po ogrzaniu rêk±, suszark± czy maleje.
Ceny tego nie znam ale np. czujnik od cieczy w sklepie 40 zeta w serwisie 80 zeta.
Z b³êdami jest tak ¿e maj± w pamiêci swoj± poczekalniê, hierarchiê wa¿no¶ci i wszystko jeszcze zale¿y od producenta wtrysku, modelu wtrysku itd. Niektóre b³êdy chwilowe s± kasowane przez reset sterownika [od³±czenie klemy], ale wpisane na sta³e tylko z poziomu oprogramowania.
Pozdr
  
 
Czujnik temp. powietrza bêdê mia³ za 20z³, ale u¿ywany.
Zobaczymy co to da jak go wymieniê.
Co to jest MAPsensor
  
 
MAPsensor- czujnik podci¶nienia, zast±pi³ przep³ywomierz.
  
 
Bêdê pyta³ do bólu - jak to wyg³±da i gdzie jest to umiejscowione.
Gdyby to pad³o jak zachowywa³oby siê auto.
  
 
Mam 405 gri 1,6 kat. u mnie jest takie p³askie urz±dzonko zaraz nad ch³odnic± na ¶rodku komory silnika po³±czone z kolektorem ss±cym gumowym wê¿ykiem. Jest jeszcze jedno takie co¶ z wê¿ykiem ale wê¿yk idzie dalej gdzie¶ do nadkola(to nie to). Jak ¶ci±gniesz wê¿yk podczas pracy na wolnych obrotach to one spadn± i s³ychaæ zasysane powietrze.
  
 
Cytat:
2006-04-11 15:20:42, ralph pisze:
Mam 405 gri 1,6 kat. u mnie jest takie p³askie urz±dzonko zaraz nad ch³odnic± na ¶rodku komory silnika po³±czone z kolektorem ss±cym gumowym wê¿ykiem. Jest jeszcze jedno takie co¶ z wê¿ykiem ale wê¿yk idzie dalej gdzie¶ do nadkola(to nie to). Jak ¶ci±gniesz wê¿yk podczas pracy na wolnych obrotach to one spadn± i s³ychaæ zasysane powietrze.



Dziêki.
U mnie te¿jest takie cu¶ przykrêcone do p³askownika na przednim pasie komory silnika.
Jak tylko bêdê mia³ okazjê zaraz sprawdzê, jak bêd± zachowywa³u siê obroty.