BMW 318IS Coupe 94

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Serdecznie wszystkich.
Własnie stałem się szczęsliwym ??posiadaczem BMW 318IS Coupe 94. Jest to moje pierwsze BMW, w związku z tym mam prę pytań do bardziej doświadczonych kolegów.

Jakie jest wasze zdanie o tym silniku??
Jaka jest awaryjność zawieszenia??
Trochę twardo mi chodzi pedał hamulca, czy tak powinno być??
Na co jeszcze powinienem zwrócić szczególną uwagę na początku???

Z góry dziękuje!!
Pozdrawiam
adam
  
 
Mam dokładnie taki sam samochód tylko że 95r.
Silnik ,jak dla mnie , bardzo dobry, troche mało mocy jak na samochód o tej masie ale za to mało pali, 10l w mieście, 5l na trasie.
Mi sprawuje się bez zarzutów.
  
 
Pali ci 5 litrów na trasie??
Ja też mam is-a, ale w budzie e-30 i mi na trasie poniżej 8 litrów nie schodzi. Co do silnika to jedynie rozrząd jest denerwujący, no a mocy w e-30 wystarcza, co do e-36 to może być mało. U mnie pedał hamulca chodzi w miare lekko.
  
 
5 l na trasie, sam się zdziwiłem ale tak jest. A dlaczego mówisz że rozrząd jest denerwujący? Na łańcuchu , do 180tys km nie trzeba tam nawet zaglądać. Mi też hamulce chodzą leciutko.
  
 
Faktycznie mi też się wydaje że mocy to ma troszkę przy mało, ale jesli osiągne takie spalanie w trasie (5l) to jestem w stanie to wytrzymać !! Mam tylko nadzieję że nie trzeba jechać 80 na 5 biegu i z górki !

Dzięki i pozdrawiam!!
  
 
Z górki nie, ale jadąc 80-100 km/h na 5 biegu i przy obrotach 3-4 tys. wskaźnik spalania pokazuje 4-5l , przynajmniej u mnie. I to nie jest chwilowy odczyt, tylko utrzymując ta oredkość cały czas tak spala.
  
 
Jest jedno ale. Jak chcesz osiągnąć 5 litrów na trasie nie możesz nikogo wyprzedzać tylko jechać cały czas te 80, a przy 80 na 5 to chyba 1500 obr/min. U mnie też pokazuje koło 5 litrów przy tej prędkości na ekonomizerze, ale jakoś nie udało mi się osiągnąć takiej prędkośći. Przy 3-4 tysiącach obr/min to u mnie jest między 110, a 130 km/h i wtedy na pewno nie spali 5. Nie zmieniałeś może dyfra Daz??

[ wiadomość edytowana przez: Kiler_E-30 dnia 2004-07-28 10:37:38 ]
  
 
Nie, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo ale jak by nie patrzeć, ten samochód z tym silnikiem pali mało, przynajmniej to jest moje zdanie, poprzednio miałem forda escorta rs2000, i palił mi 15-16l w mieście i około 12 na trasie ,tak wiec ten jest dla mnie miłą odmianą, szczegłolnie przy dzisiejszych cenach paliwa.
  
 
sory wielkie ze odswieze ale chce kupic takie autko i zadziwila mnie opinia ze malo mocy... przeciez on wazy chyba lekko ponad 1240 kg ? stosunek wychodzi kolo 8 wiec calkiem chyba niezle...

Jak jest z wyprzedzaniem ?

dzieki z gory
  
 
Cytat:
2006-05-14 21:02:08, eqs pisze:
Jak jest z wyprzedzaniem ?



Napewno lepiej niz w accencie

Temat "chce kupic samochód" jest gdzie indziej wiec proponuje tam zadawac pytania a co do is-y to poprostu sie nią przejedz i bedziesz wiedział czy Ci wystarcza.. ja osobiscie polecam 2.5 ale wiadowo wieksze koszty ...
  
 
hehe no pewnie lepiej

accent to bardzo dobry samochod do miasta ale na strasie kaplica...

ok napisze tam dzieki mibhell
  
 
kolega mówiąc "troszke mało mocy" chciałby żeby auto na 4 biegu dęba stawało moja 1,8IS nie ma problemu z wyprzedaniem kolumn TIRów i a szybsze rzadko spotykam, IS pali średnio 11l/gazu i mniej niż 7,5l benzyny nigdy mi nie spaliła (więc z tym 5l/100km to chyba z dziadkiem za kierownicą) po 40minutach jazdy 80km/h dostał bym ataku i wdepnoł gaz do podłogi ..(moja IS Cupeta jedzie do odcięcia zapłonu 220km/h..Kolega 5l/100km musi auto na tanie zmienić polecam Corsa 1,0 pali mało tanio jeździ .... może w jakimś eksperymencie z jazdą z górki wyjdzie 2l/100km?? 1,8IS Motor cacy tylko rozrząd kiepski..... ( w M10 niewiedziałem co to rozrząd ) - Aha pedał hamulca ciężej chodzi niż w Nissanie Sunny, VW Golf 3, Corsa i to normalne bo BMW to auto nie dla dziadków


[ wiadomość edytowana przez: DominIS dnia 2006-05-15 22:45:36 ]
  
 
Cytat:
2006-05-15 22:42:44, DominIS pisze:
Aha pedał hamulca ciężej chodzi niż w Nissanie Sunny, VW Golf 3, Corsa i to normalne bo BMW to auto nie dla dziadków [ wiadomość edytowana przez: DominIS dnia 2006-05-15 22:45:36 ]




ABS + 4 X hamulce tarczowe swoje robi
  
 
Cytat:
2006-05-15 23:39:45, zdunekm pisze:
ABS + 4 X hamulce tarczowe swoje robi



Czyli co jak auto ma ABS i 4 tarczowe hamulce to ciezej sie niem hamuje???
  
 
Cytat:
2006-05-15 23:46:54, mibhell pisze:
Czyli co jak auto ma ABS i 4 tarczowe hamulce to ciezej sie niem hamuje???




Znaczy sie ja to podejrzewam ze wlasnie jak ma abs i 4 tarcze to, sila hamowania przechodzi przez pompe abs , rozklada ja na tarcze przez to pedal jest twardszy i ciezej sie hamuje, bo system zapobiega poslizgowi kol , a w aucie bez Abs pedal chodzil lekko, no tak mi sie wydaje i sprawdzilem to na autach z abs i bez abs. Okreslenie CIEZEJ nie znaczy jak w czołgu, ale jest twardszy niz bez ABS. I dobrze sie jezdzi .No tak ja to widze.
  
 
Cytat:
2006-05-16 10:54:38, zdunekm pisze:
Znaczy sie ja to podejrzewam ze wlasnie jak ma abs i 4 tarcze to, sila hamowania przechodzi przez pompe abs , rozklada ja na tarcze przez to pedal jest twardszy i ciezej sie hamuje, bo system zapobiega poslizgowi kol , a w aucie bez Abs pedal chodzil lekko, no tak mi sie wydaje i sprawdzilem to na autach z abs i bez abs. Okreslenie CIEZEJ nie znaczy jak w czołgu, ale jest twardszy niz bez ABS. I dobrze sie jezdzi .No tak ja to widze.




no to mnie uspokoiliscie... bo ja mam 2x tarcze i 2x bebny i niesprawny abs a pomimo to na hamowanie nie narzekam i pedal hamulca nie jest ani za twardy ani za miekki...
  
 
Cytat:
2006-05-16 11:16:14, k1cyprys pisze:
no to mnie uspokoiliscie...



Prosił bym bez liczby mnogiej!
  
 

zostalem uspokojony, jesli chodzi o twardosc mojego hamulca...
  
 
z ABSem moze byc tak - twardszy hamulec zeby sie przy kazdym hamowaniu ABS nie wlaczal... - ale to tylko teoria...
  
 
skonczcie ten temat wplywu abs'u na twardosc hamulca bo padne... prosze