[Polonez] wskaźnik ciśnienia oleju - za niskie ciśnienie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie napiszcie ile wskazuje wam zegar ciśnienia oleju mi na zimnym silniku wskazuje 0,4 moze mm wiecej.Natomiast jak jest gorący pond 0,2 napiszcie o czym to swiadczy i ile wy tam macie.Pozdrawiam jak zawsze
  
 
Olej jeśli sie rozgrzewa robi sie rzadszy. To świadczy o tym że zgadza sie teoria z praktyka. Jeśli masz takie wskazania, to silnik jest ok.
  
 
No tak! Ale jakieś normy co do wskazań muszą istnieć tylko jakie???i własnie o to mi chodzi ale dzięki za odp.
  
 
Witam.
Co do wskaźnika ciśnienia oleju w Polonezie, to było to od początku nieporozumienie.
Już tłumaczę dlaczego.
Wynika to z braku powtarzalności produkcji czyjników ciśnienia oleju jak i samych silników (pompa oleju, luz montażowy na panewkach itd.).
Jak pracowałem autoryzowanej stacji FSO ciągle przyjeżdżali klienci (przeważnie samochodami na gwarancji) z pretęsjami, że jemu pokazuje tyle a jego sąsiad ma taki sam samochód i pokazuje mu więcej (odwrotne sytuacje raczej się nie zdarzały ). Na początku sparawdzaliśmy specjalnym czujnikiem ciśnienia i przeważnie ciśnienie było w normie ale i tak różne od tego, które pokazywał wskaźnik na desce rozdzielczej.
Później już nam się nie chciało nawet tego robić, a klientom i tak nie dało się tego wytłumaczyć, że to jest wina głównie czujników.
Tak było przez dłuższy czas, aż ktoś w FSO postanowił coś z tym zrobić i w końcu zaprzestano montować wychyłowego wskaźnika ciśnienia oleju i pozostała tylko kontrolka.

Ogólnie jeżeli chodzi o ciśnienie to jest taka zasada: jeżeli nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, to ciśnienie nie jest za niskie.
i tyle.

  
 
Dokładnie jest tak jak masz. Dopóki nie zaświeci się kontrolka na wskaźniku oleju jest wszystko wporządku.

mozesz sprawdzić Sobie czy masz dobre ciśnienie "metodą WALA" i tu cytuję :

Zrób sobie taki teścik, przed odpaleniem autka zobacz czy po włączeniu zapłonu świeci się czerwona żaróweczka przy wskaźniku ciśnienia (bo powinna) odpal silnik i zaraz powinna zgasnąć rozgrzej go do pierwszego załączenia się wentylatora i po ostydzeniu płynu tzn. zaraz po tym jak wyłączy się wentylator wykonuj następujące czynności dość szybko. wyłącz silnik i zaraz za tym załącz zapłon tzn. silnik od momentu wyłączenia zapłonu nie powinien sie jeszcze do końca zatrzymać tak aby po włączeniu samego zapłonu załapał bez ruszania rozrusznikiem wykonując takie czynności obserwuj tę czerwoną kontrolkę od smarowania jesli nie będzie się zapalac to znaczy że ciśnienie jest dobre i pompa trzyma olej.
To pierwsze nagrzanie jest potrzebne po to by się olej dość mocno rozrzedził, bo wówczas cisnienie oleju jest najmniejsze.


u mnie się nie zapala
  
 
Teoretycznie. Rozgrzany silnik do 80-85 st 3500 - 0,4 na wolnych około 0,1. Jeśli silnik złapie już 90 st to ciśnienie spada sporo. (odpowiednio 0,2 i 0,0 - mniejwięcej także jest ok.)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
JAK CI wskazuje na zimnym ok 0,4 to powinno byc ok
a mi na gorącym silniku mi wskazuje ok 0,1
ale jak ktos madry powiedział miernik miernikowi nie równy
a co sie z tym wiaże i wskazania są inne
  
 
Na wskazania tego przyządu zaczołem zwracać uwage dopiero jak przywaliłem poldkiem ojca miską w krawęznik. I stres! WSKAZUJE zero!!! AAA zepsułem poldzia. To faktycznie jest glównie do stresowania normalnych użytkowników. Ale jak dla mnie to taki mały dodatek który cieszy. Im wiecej tym lepiej.

P.S. Ojciec kiedyś mnie określił że jak jade samochodem to wyglądam jak pilot bombowca. Kiedyś w zimie jechaliśmy moim PN spod domu. Zaraz po ruszeniu na 2 ręce zacząm coś przełączać: światła, ssanie, przełącznik od gazu, wycieraczka P, wycieraczka T, szyba ogrzewana, radio, nawiewy, ogrzewanie, dmuchawa. Tatuś sie zdziwił

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
nie spotkałem przypadku w mojej karierze posiadacza poloneza aby wskażnik ciśnienia oleju pokazywał właściwie.
  
 
W moim modelu nie montowali już tego wskaznika i mam spokój
  
 
Ja proponuję zamiast wskaźnika ciśnienia oleju zamontować wakuometr, który będzie pokazywał podciśnienie w kolektorze dolotowym. Taki ekonomizer. Ja miałem taki w Ładzie i jak go zamontowałem, to strasznie mnie dziwiło, że cały czas jest na czerwonym polu . Ciekawe dlaczego . Ale niestety poległ przy naprawie szybkościomerza. Teraz szukam takiego do Poloneza.

  
 
Ja po remoncie silnika mialem takie niskie ze pojechalm do goscia po 21 wywleklem go z chalupy spanikowany a jak koles zobaczyl to mnie wysmial
  
 
Śmieszne.
To moja stara Poldyga trzyma 0,4 (tzn. chciałem powiedzieć, że wskaźnik trzyma) nawet na rozgrzanym, jeśli obroty są ok 3000.
Silnik słaby, ale za to wskaźnik mocny.
No rewelacja ;-)
Jak mi padnie sprzęt totalnie, to wystawię ten wskaźnik na aukcję ... albo już mogę zbierać zapisy :-)))
Będzie go można zamontować jakiemuś upierdliwemu, w rodzaju tych "na gwarancji" i wystawić fakturkę za "kompletny remont układu smarowania silnika".
  
 
Zrobiłem "test WALA" i wychodzi na to że silnik trzyma ciśnienie
  
 
Maarcin smiejesz sie, ale kiedy ja mialem praktyki w ASO Daewoo tez przyjezdzali tacy goscie i robilismy jak Admiral - jak byl bardzo upierdliwy to na poczatku sprawdzalismy cisnienie specjalnym czujnikiem wkrecanym w miejsce czujnika oleju, a potem dalismy sobie spokuj i pewnego razu przyjechal gosc zbulwersowany, ze u nas wygonilismy go a w znajomym zakladzie u pana Kazia czy innego Tadka (najpewniej w szopie albo piwnicy) zrobili mu remont silnika.... Aha - po remoncie silnika wskaznik jak pokazywal malo, tak pokazywal
  
 
Panowie. Mam problem z Atu 1995 GLI.
Jeździłem nim rano i wszystko było ok. no może poza tym że zostawiłem na noc w otwarte drzwi i zapaloną lampkę (sam. garażowany ) a teraz zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju i słychać cykanie komputera. Kontrolki (olej i stop ) zapalają się i przygasają. Po pracy silnika nie słychać żeby nie było smarowania. Olej jest , przewody od czujnika podłączone , reset kompa też zrobiłem.
Gdzie jeszcze zajrzeć ?
  
 
Istnieje mozliwosc ze jest to zupelnie cos innegio np. u mnie oleju bylo malo a pokazywal brak cisnienia w ukladzie hamulcowym-blad ukladu microprocesorowego
  
 
Witam!
Sporo już powiedzieli koledzy w tym temacie ale jeszcze coś dodam. Ciśnienie zależy również od gęstości i lepkości oleju (można o tym przeczytać w Warto Wiedzieć). Do zużytego silnika warto wlać coś gęstszego. Zmniejszy się zużycie oleju, mniej przecieków itp. Ja wlałem do swojej Polonii TEDEX 20W/50 i wskaźnik pokazuje więcej nawet przy rozgrzanym silniku. Olej kupiłem w rozlewni olei i płynów moto w Radomiu na ul. Słowackiego ale nie polecam go . Poszukajcie czegoś lepszego.
  
 
Witam.Mam 1.6 GLE w wersji orciari z 1995. Ostatnio zauważylem ,ze po uruchomieniu silnika po zimnej nocy(około 0) wskażnik ciśnienia oleju pokazuje ciśnienie poniżej 0,tak jak przy wyłączonym silniku.Wskazówka zaczyna się piąć w górę dopiero po przekroczeniu 70 stopni.Lampka niedostatecznego ciśnienia oleju po uruchomieniu silnika od razu gaśnie.Problem niewystępuje gdy uruchomię silnik tak na 1 minutę, wyłączę i znowu uruchomię po kilku minutach.Wtedy ciśnienie od razu jest normalne.Olej mineralny 15w40,wymieniony z filtrem w listopadzie (1500km). Ostatnio ciśnienie pojawiło się po przejechaniu dopiero 10 kilometrów.silnik ma zrobione 12000 km po remoncie(panewki ,pierścienie).Czy może to być wina oleju o zbyt dużej lepkości?

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-01-22 12:52:35 ]
[ powód edycji: Tytuł zmienialem ]
  
 
czujniki ciśnienia nie grzeszą jakością. w końcu z nich zrezygnowano.