Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
berni19 OPEL OMEGA Tczew | 2008-01-21 23:05:13 Do umieszczenia tej porady, a wlasciwie wskazowki sklonily mnie 2 rzeczy:
- brak informacji na temat mojego problemu, 3 miesiace snil mi sie ten sam problem z moja omeszka - koszty poniesione na zakup zbędnych części Rozpoczne od dziwnych objawów: - na biegu jałowym komputer pokazywal mi spalanie 0,0 l/h, co oczywiscie jest nieprawda bo silnik pracuje, więc musi coś spalać na biegu jałowym - podczas jazdy przy wrzuceniu na jalowym telepalo silnikiem, nie pokazywala sie rzadna lampka kontrolna, ani błed w ecu - średnie zużycie spalanie też było oszukiwane i to grubo - podczas jazdy i zdjęcia nogi z gazu samóch nie chamował płynnie a szarpał (wszyscy co ze mna jezdzili zastanawiali sie kto dal mi prawko ) Rozpoznanie problemu, fachowy doradca, a wlasciwie 2, niestety skorzystalem z uslug jednego mieszkajacego w mojej miejscowosci i nie pozalowalem. PROBLEM: zła regulacja nastawnika pompy i po czytaniu informacji na forum szczena na dol jak przeczytalem koszty Drodzy czytacie jesli pojawia wam sie podobne objawy uderzac zaraz do pompiarza, ja bez poprawy wymienilem, wszystkie filtry, przewody przelewowe, czujniki w bloku silnika (temperatury itd. itp.), podpore walu, lozysko walu, oleje płyny chłodnicze, skorzystalem z ceramizerów (mozna sobie z sumowac jakie koszty ponioslem). A to wszystko dlatego, ze po przeczytaniu kosztow zwiazanych z nastawnikiem chcialem wszystko powymieniac co moglo byc przyczyna. Co najsmieszniejsze za regulacje nastawnika zaplacilem 100zl lacznie z podlaczeniem do komputera itd. Na pozostale czesci wydalem ok. 10 razy wiecej. Porada ta, a wlasciwie wskazowka jest napisana, aby ludzie z podobnym problem, a wiem ze takich jest duzo z silnikiem 2,5TD jest sporo, nie bali sie tego nastawnika jak ognia a smialo pojchali do pompiarza, a najlepiej osoby zaufanej na regulacje i bedzie po krzyku. Teraz pytanie dlaczego regulacja toz nic nie krecilem, zgadza sie, ale nasze silniczki 2,5 TD maja duze sklonnosci do cieknacej pompy wtryskowej i wiele osob (wlascicieli) przed nami musialo sobie z tym problemem poradzic sposobem domowym czyli uszczelniaczem, aby to zrobic trzeba bylo pompe wyciagnac i niestety wiekszosc nie potrafila juz prawidlowo ustawic nastawnika. Polecam mojego mechanika i zarazem pozdrawiam: Autoelektronika Tczew ul. Rejtana Koszty nie duze fachowa obsluga i dobra rada (bez naciagania na koszty). Mam nadzieje, ze ten post wniesie duzo do dyskusji na temat szarpiacych TD i pozwoli zaznac spokoju tatusiom opla omegi 2,5 TD. W razie pytan zapraszam na maila berni19@gmail.com |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-22 19:45:24 Nastawnika się nie reguluje, tylko reguluje się nastawnikiem... wiesz, że biją dzwony, tylko nie wiesz gdzie...
Możliwe, że Ci go rozebrali i wyczyścili, ale to pomaga na góra 3 tyg. Może Ci teraz nie szarpie, ale w zamian albo będziesz miał muła, albo prędkość maksymalna mocno się obniżyła. Nie ma sposobu na zużyty nastawnik, oprócz wymiany na nowy, po miesiącu najdalej sam zobaczysz. Co to za porada, że trzeba jechać do mechaniora, żeby ustawił dobrze dawke paliwa i kąt wtrysku i od biedy przeczyścił nastawnik... o tym, to już było wałkowane w innych postach i to wyczerpująco. Gbybyś tu napisał, co zrobić, żeby przywrócić nastawnik do pierwotnego działania, to byłaby porada roku ale tego nawet gość, który pracował 10 lat w fabryce Boscha w Niemczech i to właśnie na pompach wtryskowych do diesli, nie potrafi zrobić, bo się poprostu nie da Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-01-22 19:57:16 ] |
magila_one Omega X25DT SilverPe ... sosnowiec | 2008-01-23 00:25:33 Wojtek czego się czepiasz ??
To była porada typu jak Ci się psuje auto to jedź do mechanika... Chyba najlepsza z możliwych... pozdro |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-23 09:27:11 Ja się czepiam...?? Przecież nie ma czego...
[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-01-23 09:30:41 ] |
Cleber (S) LOB MODER Jeep WG Overland :-) Legnica | 2008-01-24 07:46:03 Przeprowadzka To nie jest porada. |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-24 10:25:45
Pięknie Cleber, liczyłem na to, nicinając się na tę poradę, mimo że z wiarą kliknąłem tego posta, że coś ciekawego przeczytam - porządek musi być |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-25 20:17:42 szkoda mi Cię, naprawdę... |
berni19 OPEL OMEGA Tczew | 2008-01-26 00:48:55 Koniec tematu |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2008-01-26 07:30:40 Coś tu na tym forum nerwowo ostatnio. Moja taka rada trochę brutalna - skończcie się napierdalać po łbach i skakać do gardeł.
Takie sprawy można inaczej sobie pozałatwiać. Większość z Was znam osobiście i zastanawiam się co w Was wstąpiło? Będziecie tak do sibie "strzelać" to niemcy i ruscy nie będą mieli roboty. Z chrześcijańskim pozdrowieniem Amen Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-26 07:36:37 ] |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-26 17:09:35 gieroy, daj spokój, ja się nigdy nie czepiam byle gówna, ale bez przesady...
To, że inni się czepiają byle gówna, albo coś źle zrozumieją, a później jeszcze potrafią za swoją gafę wypierdolić kogoś za to z klubu, to jest w innych tematach... mnie się to bardzo nie podoba i zastanawiam się nad swoją egzystencją w tym klubie... jako, ze w życiu podchodzę do spraw zawsze, tak że nawet jeśli najbliższa mi osoba nie ma racji, to po prostu to mówię bez ogródek, a przyznaję rację drugiej osobie. Wielu ludzi mnie za to nie lubi, bo na nich trafiło, że akurat nie mieli racji, ale jednak po dłuższym czasie sami przepraszają i dziękują, że im to otwarło oczy na rzeczywistość, której nikt wcześniej nie miał odwagi im wyperswadować. W moim życiu, jak spotykam kogoś, kto nie ma racji i jeszcze brnie w zaparte, mimo że słyszy, co mówi, ktoś kto ją ma, to urywam z taką osobą kontakt, bo po co mam tracić niepotrzebnie nerwy i energię... |
michals24 DEADSOUL Opel omega B 2,5 TD Rzeszów | 2008-01-26 22:21:05 Znalazłem coś takiego- czy ta oma chodzi OK bo porównywałem do mojej i w sumie jest podobnie ale nie miałem sumienia aż tak kręcić: http://pl.youtube.com/watch?v=bpNomtZggWk |
michals24 DEADSOUL Opel omega B 2,5 TD Rzeszów | 2008-01-26 22:22:05 |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2008-01-27 08:32:51 Ty nie masz sumienia a automat ma. Robi to między 5 a 6 tyś obr/min. Tak na marginesie Berni miałeś okna otwarte ? bo trochę głośny ten twój traktor. [ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-27 08:35:39 ] |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2008-01-27 11:12:45
ktos tu ma cos niestandardowe (most?). Przy 4700 obrotow na drugim biegu (kiegy to zmienia bieg na 3) powinno byc ok. 98km/h. |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2008-01-27 11:17:30 Chemik to był manual... no chyba bo, który aftomat tak zmienia biegi jak na filmie? |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2008-01-27 11:22:41 e... to ja moze lepiej pojde pochlac, bo co i raz porazka w mym łbie... |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-27 15:18:51
gieroy, między 5 a 6 tys. obr./min. ?? To już czerwone pole, u mnie chyba odcina paliwo przy 5 z groszami, jak dobrze pamiętam. |
sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-01-27 23:15:27 Sprawdziłem, przy gazie do dechy u mnie przy 5100 jest koniec i w sumie to żyłowanie go do 5000 nic nie daje, bo przy około 4500 kończy się przyśpieszanie... |