Skrzynia, sprzęgło a może coś z wybierakiem ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

ostatnio mam problemy z wrzuceniem 3 i 4 biegu, oraz z wykleszczeniem 5. Objawy są takie, że jeśli chce włączyć w/w biegi muszę to zrobić pod odpowiednim katem, ew. mocno docisnąć do podłogi pedał sprzęgła. W przeciwnym wypadku czuć opór, ale nie towarzyszy temu żaden zgrzyt. Odczuwalne jest to tylko na lewarku. W przypadku 5 biegu sytuacja jest odwrotna, utrudnione jest tylko jego wyłączenie.

Z gory dziękuje za pomoc.

pzdr,
CZester


[ wiadomość edytowana przez: czester dnia 2006-05-26 15:26:44 ]
  
 
Ja sie podlacze bo tez mam taki problem ale tylko z 5 no i skrzynia ciezko chodzi i mam problem z redukcja biegow czyli powietrzy z 5 do 3 to musze odczekac jakis czas zebym mogl wrzucic bo jakby cos blokowalo a jak na chama wrzuce to zgrzyta
pytanie na 3 jak trzymam reke na lewaru czasami czuc jak lewarek chodzi delikatnie przod tyl to jest normale??

Chyba ladnie to opisalem
  
 
upik
  
 
up
  
 
to ze lewarek lekko chodzi to jest normalne, u mnie w escorcie tego niema ale na przykład w słuzbowym doblo to bardzo mocno idzie to odczuc. a problemy czestera moim zdaniem sa zwiazane z wybierakiem, bo jesli nie zgrzyta to raczej nie sprzegło ani skrzynia.
  
 
Witam,

jeszcze za regulację się nie zabrałem, ale z tego co zdarzyłem zauważyć (czyt. wyczuć), wszystko zależne jest od temp, im bardziej rozgrzany silnik tym gorzej biegi wchodzą. Dziś rano, jak jechałem do pracy, to biegi wchodziły miód malina .

Ale ten samochodzik ma humory, niczym kobieta w ciąży

pzdr.
Czester
  
 
To lepiej sprawdź poziom oleju w skrzyni... Może już czas na wymianę?? Ile masz przejechane??
  
 
Cytat:
2006-06-26 09:48:21, Kielek pisze:
To lepiej sprawdź poziom oleju w skrzyni... Może już czas na wymianę?? Ile masz przejechane??



ostatnio (czyt. 2 miesiące temu) wymianiałem siemeringi w skrzyni, bo trochę ciekło. Więc poziom oleju powinien być dobry. Samochód ma przejechane ok 130kkm, więc może przydała by się wymiana tego oleju??

pzdr.
Czester
  
 
Moje zdanie jest takie. Skoro biegi po rozgrzaniu silnika gorzej wchodza to jest to wina sprzegła a konkretnie tarczy. Po nagrzaniu lepi sie do docisku i przy szybkiej zmianie biegów jest problem. Kolega napisał ze jak dociśnie pedał do podłogi to pomaga to jest właśnie objaw lepienia sie tarczy. To nie wina wybieraka. Najszybszym sposobem bez inwazyjnym choć ryzykownym jest lekkie przypalenie sprzegła ,po tym zabiegu tarcza twardnieje. A drugie to może zużyte okłdziny.