Nierówne obroty podczas jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim autku dzieje się mniej wiecej coś takigo...
Po odpaleniu obroty są odpowiednie dla biegu jałowego, natomiast po ruszeniu się kół (dosłownie) obroty podnoszą się do około 1,5 tys/min, po zatrzymaniu kół w miejscu obroty spadają do normalnych. Co jest grane????? Silniczek krokowy został zdemontowany, lecz nawet po jego dokładnym wyczyszczeniu problem pozostaje.
  
 
Cytat:
2006-05-28 20:24:07, kalomso pisze:
lecz nawet po jego dokładnym wyczyszczeniu problem pozostaje.



CO masz na mysli? I czy auto jest w automacie?
  
 
silniczek krokowy został odmoczony w nafcie i dokladnie wyczyszczony pędzelkiem (wiem,ze to nie zawsze pomaga), mimo tego autko wariuje. Nie jest to automat, tylko manual. Najdziwniejsze jest to,ze na postoju obroty są odpowiednie do biegu jałowego, a gdy tylko koła zaczną się obracać, nie zależnie od prędkości obroty podskakują na ok 1,5tys. (oczywiscie mówię tu o jezdzie autem na luzie). Co to może byc? Dziękuje z góry. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
gdy tylko koła zaczną się obracać, nie zależnie od prędkości obroty podskakują na ok 1,5tys. (oczywiscie mówię tu o jezdzie autem na luzie)


Jak robisz, że wprawiasz koła w ruch na luzie? Też chciałbym tak umieć, mniej by paliła
  
 
Pierwsze pytanie. Czy masz gazownie w samochodzie???

Jeżeli masz gazownie to wymień reduktor.

Proponuję również przeczyścić regulator wolnych obrotów, inaczej zwany dyszą podcićnienia. Może on działać dobrze na wolnych obrotach a gdy dostanie trochę więcej podciśnienia to wariuje.

Podaj mi więcej szczegułów to pogadam z mechanikiem.

pozdrawiam.
  
 
Auto nie posiada instalacji gazowej i nic nigdy nie było przy nim majsterkowane. Przykład: stojąc autem z górki, po odpaleniu ma normalne obroty, nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny, natomiast po puszczeniu hamulca i gdy auto zaczyna sie toczyć obroty wzrastają. Przykład 2: przy jeździe wrzucając luz nie ważne przy jakiej prędkości obroty spadają tylko do ok 1,5tys, natomiast po zatrzymaniu i odczekaniu jakichs 3sekund obroty spadają do odpowiednich dla biegu jałowego.
  
 
  
 
Jeśli silnik po wrzuceniu na luz nie wraca na obroty biegu jałowego (ok. 700 obr) to przyczyny doszukiwałbym się w silniczku krokowym. Można zainwestować w używkę. Dziwne, że obroty są takie wysokie. Jak mi siadał krokowy to obroty były zawsze za niskie (nigdy za wysokie).
Nie rozumiem jednak jak toczenie się kół może powodować wzrost obrotów bez dodania gazu? Przecież most nie informuje silnika o tym, że rusza...? Chyba jednak to nie ma znaczenia a skok obrotów podczas ruszenia jest przypadkowy.
  
 
Z tego co mądrzy mechanicy z mojego miasta wymyślili była też taka sugestia o tym,że czujnik prędkości znajdujący się gdzieś na tylnej osi daje informacje do komputera o tym ze koła są w ruchu i przez to komputer może wzbogacać dawke paliwa i stąd te obroty. Nie wiem ile w tym prawdy, bo ja mechanikiem niestety nie jestem... Co do silniczka krokowego ponoć działa bez zarzutu, bo był przekładany do innej Bmki i chodziła normalnie. Co może wiec być w tym przypadku przyczyną??
  
 
a sprawdzales moze szczelnosc ukladu dolotowego za ??
  
 
szczelnosc ukladu za przeplywomierzem a kolektorem dolotowym ??
  
 
Szczelność układu dolotowego sprawdziłem i jest szczelny... Wydaje mi się że szczelność owszem ma się do obrotów, ale nie tłumaczyłaby tej sytuacji,że obroty podnoszą się bo wprawieniu kół w ruch.
  
 
hmmm?
a sprawdzales moze czy auto tak samo sie zachowuje sie na lewarkach albo na stojakach ?? bo jezeli tak to chyba zostaje czujnik w tylnim moscie ???
  
 
OK sprawdze jak auto zachowuje się na stojakach i dam znać... Dzięki
  
 
No ja mam ten sam problem, czy silniczek krokowy, też występuje w 525 TDS z 97roku buda E-39?
  
 
Witam ponownie! Auto postawiłem na stojakach i problem pozostaje i pojawia się tylko wtedy gdy koła się kręcą... Więc w czym może być problem?
  
 
witam czy cos robiles przy skrzyni biegów ?

sprawdz czy czasami niemasz czujnika położenia biegu luzem w skrzyni, może być on zintegrowany w czujnikiem cofania
sparwdz sygnały z niego
milem podobny problem w primerze
i jak podłanczaliśmy diagnoskop
wykazywało bład na tym czujniku
po czym okazało się że gośc ma skrzynie od innego modelu nie zaopatrzonego w ten czujnik jest duze prawdopodobienstwo ,że moze przez to sterownikl wariować poniewaz dostaje sygnały z czujnika predkosci w tylnym moscie a niema informacji o biegu na którym jedzie
zaznaczam ze to czysta teoria , w praktyce spodkałem sie w identycznym problemem w servisie nissana

  
 
Nigdy nic przy skrzyni odkąd mam to auto nie było robione i z tego co wiem to wczesniej tez nie. Problem pojawił się dopiero za mojego użytkowania. Czy to możliwe żeby pojawił się sam z siebie bez żadnej ingerencji w skrzynie?
  
 
Odłącz przewód od zaworu zbiornika z oparami paliwa, i sprawdź jak zachowują się obroty.
  
 
Właśnie wyszedłem z kanału... Rzeczywiście przewód od oparów przedarty... Złączyłem i jest juz lepiej, ale nie dokońca. Odłącze jeszcze akumulator na jakies 20min i zobacze pozniej... Dzieki wielkie z góry.. Profesional... Pozdrawiam