Klima w AVE 2.0 - problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem AVE z 2000 roku, 2.0l z automatyczną klimatyzacją (ale nie klimatronik - troche wypaśniejsza manualna). Problem mam następujący: Po włączeniu auta i włączeniu klimy z nawiewów leci zimne powietrze (ok. 14 stopni gdzie na dworze bylo 25) przez jakiś czas - po pewnym czasie "czuć" i słychać jak sprężarka się wyłącza. Po pewnym czasie się włącza ponownie. Byłoby ok ale poźniej (po 20 min) czas włączonej sprężarki to około 2 sekundy. Chłodzić już praktycznie nie chłodzi i z nawiewu leci powietrze o temp. około 22 stopni.
Nie wiem co jest grane i wszelki support mile widziany.
Mogę jeszcze dodać że klima jest nabita odpowiednio.

Pozdrawiam
  
 
A skąd wiadomo, że dobrze nabita? Co widać w okienku kontrolnym na rurze z freonem? Sprawdzany filtr kabinowy (koło pedału gazu)
  
 
Cytat:
2006-05-24 09:33:08, avensis1999x1600 pisze:
A skąd wiadomo, że dobrze nabita? Co widać w okienku kontrolnym na rurze z freonem? Sprawdzany filtr kabinowy (koło pedału gazu)



Ani czynnik, ani filtr nie ma tutaj nic do opisanego przypadku
  
 
Klima była nabijana najpierw na maksa - ale w serwisie powiedzieli że to może być za dużo i kazali troche "upuścić" gazu - lecz to nie pomogło. Filtr kabinowy jest znacząco brudny ale wydaje mi się że nawet na początku by klima słabo chłodziła, a nie dopiero po pewnym czasie.

Dalej szukam odpowiedzi - a do servisu nie chcę oddawać autka gdyż wiadomo -kaska.

Pozdrawiam - i dzięki za zainteresowanie.
  
 
A więc padło coś co steruje sprężarką? Potrzebna instrukcja lub schemat układu elektr. Zdaje się że klimą steruje termostat i zawór ciśnieniowy? Być może tylko ten ostatni. Kto wie może powiedzieć?
Jeśli klimą steruje ciśnienie to zbyt duża ilość czynnika może przedwcześnie wyłączać klimę. Jeśli dolali za dużo freonu proponuję upuszczać i sprawdzać czy czas działania sprężarki się wydłuży?


[ wiadomość edytowana przez: avensis1999x1600 dnia 2006-05-24 22:00:41 ]
  
 
Wagowa ilość czynnika ma w klimatyzacji kluczowe znaczenie i nie można ładować na maksa a potem upuszczać według "widzimisie"- ma być dokładnie tyle ile przewiduje instrukcja dla tego silnika. Więc od tego trzeba zacząć.
  
 
Witam.

Jestem ciekaw czy to co widać w okienku kontrolnym na rurze z freonem jest wiraygodne i miarodajne - czy ma ktoś dane ile freonu powinno być w układzie klimatyzacji (auto: benzyna 2.0, moc 110kW z grudnia 2000 r.)? Czy ma ktoś jakieś schematy do klimy lub wie gdzie takowe mogę znaleźć?

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-05-25 08:35:23, tkojotd pisze:
czy ma ktoś dane ile freonu powinno być w układzie klimatyzacji



650g
  
 
Cytat:
...Jestem ciekaw czy to co widać w okienku kontrolnym na rurze z freonem jest wiraygodne i miarodajne



Kiedyś na wakacjach pracowałem w serwisie lodówek zagramanicą. Kiedy lada chłodniczy przestawała chłodzić, a w okienku pojawiały się bąbelki dolewało się freonu i pomagało. Freon zawsze się ulatnia, dlatego zawory są na wierzchu żeby łatwo dolewać.
  
 
podłączam się pod stary wątek bo jest ich dużo o klimie i nowego nie ma co zaczynać.


Pytanko moje jest następujące czy po 5 latach eksploatacji może z klimy uciec cały freon tak że wcale nie działa czy też złapalem jakąś nieszczelność w układzie

po wciśnięciu zaworu zarówno H jak i L coś się ulatnia jeszcze,
tak że może owa nieszczelność nie nastąpiła

pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie
  
 
Cytat:
2006-06-28 16:09:14, Linek pisze:
...czy po 5 latach eksploatacji może z klimy uciec cały freon tak że wcale nie działa...



może

W ciągu roku ma prawo "uciec" do 15% czynnika w układzie klim.