[Felgi] [opony] [koła] - różne zagadnienia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie tanie opony polecacie? Szukam ostatnio oponek 15" niskoprofilowych (oczywiscie nowych) i trafiłem na 195/50/15 V Mabor Sport Jet po 138PLN za sztukę. Firmy zupełnie nie znam, a Barum Bravura (też żadna rewelacja, a tę oponę przynajmniej znam) ten sam rozmiar jest niewiele droższa. Macie doświadczenia z Matador MP14 lub Kormoran Gamma?

--
Dax
Fiat 125p 1600DOHC
http://republika.pl/f50_dax
http://www.fiat125p.prv.pl



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-05-04 21:02:51 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
Jeśli chodzi o te wynalazki to nie słyszałem nawet o takich firmach
Co do kormoranek to sa OK.
  
 
Opony zachodniej firmy tańsze niż polskie? Obawiam się, że z ich jakością może być raczej kiepsko. Tak przy okazji: czy ktoś wie jaka jest róznica między Stomilem Passio, a Stomilem Kormoran?
  
 
"Opony zachodniej firmy tańsze niż polskie?..."

Niestety to jest prawda.Tak się porobiło w naszym kochanym kraju, że zagraniczne opony (nie mówię tu o markach topowych) w większych rozmiarach (powyżej 185/70) są nieco tańsze od polskich.
Ja ze swej strony polecam opony Dayton - tegoroczna nowość na polskim rynku. Jeżdzę na nich ponad 2 miesiące i są naprawdę dobre (195/60 R14 - 260zł). Firma Dayton należy do koncernu Bridgestone-Firestone.
Zamierzam nabyć na tył Barumki Brawuris, ale w takim rozmiarze jaki chcę jeszcze nie ma w sprzedaży.

Acha cena Daytona w rozmiarze 195/50 R15 to ok.280zł, ale mogę się zapypać bo mój stryj ma zakład wulkanizacyjny i sprzedaje opony.
  
 
Cytat:
2002-05-25 08:51:36, Janio pisze:
Tak się porobiło w naszym kochanym kraju, że zagraniczne opony (nie mówię tu o markach topowych) w większych rozmiarach (powyżej 185/70) są nieco tańsze od polskich.

Acha cena Daytona w rozmiarze 195/50 R15 to ok.280zł, ale mogę się zapypać bo mój stryj ma zakład wulkanizacyjny i sprzedaje opony.



Barum i Matador to raczej nie sa marki zachodnie, a czeska i slowacka. Podejrzewam, za ten Mabor to tez cos z d.bloku wschodniego. Ale podobno Barum robi b.dobre gumy , a i Matodor jest niezly. Ten Dayton 195/50/15 za 280zeta to chyba jakis niesamowicie topowy model, skoro w takim rozmiarze mozna za 280 kupic Michelina Pilota, topowego Bridgestona Re720, a Pirelki, Fuldy i tansze Micheliny chodzą po 200-240zeta... Ja od 1,5 roku opony kupuję tylko w hurtowniach internetowych - jest duzzooo taniej

--
Dax
Fiat 125p 1600DOHC
http://republika.pl/f50_dax
http://www.fiat125p.prv.pl
  
 
Dax
Czy mógłbyś wrzucić na forum adresy internetowe tych hurtowni?
  
 
Najwiecej opon kupilem w www.baloon.pl ale ostatnio maja malo opon w wyprzedazy, nowek wiekszy wybor jest na www.opony.com

W baloonie wyprzedaz polega na tym, ze wyprzedaja nieuzywane, na gwarancji, ale lezace u nich prawie trzy lata. Kupilem tak juz ponad 20 opon (letnie, zimowki, do fiata, do sierry, dla ojca, na handel...) i wszystkie byly idealne - widac bylo, ze przechowywane w profesjonalnych warunkach. Ceny z wyprzedazy np .Pneumant PN550 205/50/15 V - 109PLN brutto, lub Continental CT22 185/65/15 T - 122PLN, lub Bridgestone WT12 175/70/13 - 122PLN.
  
 
Czy moge zalozyc na zime do Poloneza opony 175/70 R 13. Slyszalem rozne opinie. Aktualnie uzytkuje 185/70 R13, slyszalem ze to jest najwiekszy rozmiar na felge 13 i tylko taki moge zalozyc. prosze o rade, pozdrawiam, Domi
  
 
Oczywiście że możesz ja sam jeżdżę w lato - przód 175/70/13 - tył 185/70/13 co prawda musisz się liczyć z 5% przekłamaniem prędkościomierza w związku że ta opona jest niższa o ok 2cm.

Słyszałem też opinie że właśnie na zimę warto założyć weższe opony np 165/80/13 zachowany jest ta sama wielkość opony ale jest węższa co powoduje łatwiejsze poruszanie się w "wysokich śniegach" ale jako że w Gdańsku nie są przewidywane wielkie opady śniegu ja pozostaję przy rozmiarze 185/70/13
  
 
Nizsza? jak dla mnie 175/70 i 185/70 sa rownie wysokie - po 7 cm i roznia sie jedynie szerokoscia...?
  
 
No jak to przecież "70" oznacza stosunek wysokości opony do szerokości i jest określany w %
  
 
Dzieki za info, ale facet ktory o tym mi powiedzial (ze nie mozna zalozyc 175/70R13) mamrotal cos o nosnosci opony, ze peknie jak wpadne w dziure czy cos... To prawda? czy chcial zebym kupil u niego (wulkanizator) gumy.
  
 
A fakt mi sie pomylilo, profil =(wysokosc/szerokosc opony)x100.

Wys. 175/70 to ok 122,5 mm, 185/70 - 129,5 czyli niecaly cm roznicy.
  
 
nie, niektorzy tak uwazaja ale tak nie jest (a ja glupio sie dalem zamotac i powtorzylem )

Tabela opon zimowych Debicy Frigo na fele 13 i profil 70 jest tu:

http://www.debica.com.pl/opis.xml?/lang=PL/id=5/cart=2/503179-772674-31809

A opis profilu i sposob liczenia tu :

http://www.debica.com.pl/szukam.xml?/lang=PL/cart=3/503179-772674-31809
  
 
podsumowujac opona jest nizsza nie o 2 cm ale o 7 mm, jak sie zdenerwuje to oblicze procentowa roznice predkosci z tym zwiazana
  
 
No dobra to moge jezdzic na 175 70 R13 czy nie bo juz sie pogubilem...
  
 
podsumowujac przy tak niewielkich roznicach nie widze problemu, ale nie daje 100% pewnosci - w razie czego co zlego to nie ja. Choc kumple niekonieznie w poldkach jezdza na takich oponkach i sie nie przejmuja szczegolami. Nosnosc opony - jezdzisz truckiem z tona ladunku czy co zeby to mialo az takie znaczenie? Nie chce mi sie wierzyc zeby tak podobne rozmiarowo opony mialy tak rozne cechy by nie dalo sie ich zalozyc.
  
 
Możesz. Polonez bedzie tylko dziwnie wyglądał na małych kółkach. TZN inaczej. Z przodu fajnie wyglądają 175/70R13 - daje to lekkie obniżenie przodu auta. Z tyłu (jak masz wybór) daj 185/70R13. Jeśli założysz 175/70 bedziesz mał lekkie przekłamanie licznika (pokaże 97.6% rzeczywistej prędkości) - to i tak w granicach błędu całego układu.
  
 
A tak na marginesie ciekawe czemu szerokość felg podaje się w calach, ktoś to przeliczał naprzykład jakich fel potrzebuje do opon 185 70 R13?, bo sa 5,5*13, 6*13 itd. Przypomnijcie mi ile dokładnie cal ma centymetów.
  
 
1 cal=2,54 cm