Pytanie o czujniki temp. cieczy chlodzacej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no wlasnie... to moj drugi problem po obrotku zwiazany ze swapem mianowicie nie zalacza mi sie wentylator chlodnicy... wiec zrobilem sobie go na krotko ale do rzeczy... w ksiazce opisuja tylko jeden czujnik, ten na gorze obudowy termostatu.. a co z tym czyjnikiem wkomponowanym w przewod elastyczny miedzy chlodnica a termostatem?? ktory wkoncu zalacza chlodnice?? na moje oko powinien ten w przewodzie elastycznym
  
 
a jaki to motor - bo ja się zgubiłem
  
 
1,6 16v
  
 
Witam ten czujnik na obudowie termostatu odpowiedzialny jest za wskazania temperatury na zegarach... a wlasnie ten na wezu od chlodnicy odpowiedzialny jest za wlaczanie wentylatora !
pozdrawiam
  
 
dokładnie
  
 
Cytat:
2006-07-29 11:10:09, tom_85 pisze:
Witam ten czujnik na obudowie termostatu odpowiedzialny jest za wskazania temperatury na zegarach... a wlasnie ten na wezu od chlodnicy odpowiedzialny jest za wlaczanie wentylatora ! pozdrawiam


hmm no to mamy rozbierzne informacje z ksiazka w ksiazce pisze iz za wskaznik zegarow odpowiada czujnik w przedniej- dolnej czesci obudowy termostatu. a ten od gory, jest opisany jako czujnik cieczy chlodzacej.. natomiast nie mam mowy o tym w wezu elastycznym
  
 
Cytat:
2006-07-29 11:17:35, liked pisze:
hmm no to mamy rozbierzne informacje z ksiazka w ksiazce pisze iz za wskaznik zegarow odpowiada czujnik w przedniej- dolnej czesci obudowy termostatu. a ten od gory, jest opisany jako czujnik cieczy chlodzacej.. natomiast nie mam mowy o tym w wezu elastycznym



zgadza się
tan od dołu - z czarną prostokątną kostką odpowiada za wskaźnik
ten od góry z okrągłą kostką przekazuje dane do kompa

natomiast za włączanie wentylatora odpowiada ten na wężu /chyba że masz silnik z roku 98 w góre - wtedy jest inaczej/
  
 
Cytat:
2006-07-29 11:31:23, slawas1 pisze:
zgadza się tan od dołu - z czarną prostokątną kostką odpowiada za wskaźnik ten od góry z okrągłą kostką przekazuje dane do kompa natomiast za włączanie wentylatora odpowiada ten na wężu /chyba że masz silnik z roku 98 w góre - wtedy jest inaczej/


noo to juz wszystko wiadomo dzieki za informacje bo nie potrafilem sie domyslic do czego jest ten u gory obudowy termostatu
  
 
Cytat:
2006-07-29 11:31:23, slawas1 pisze:
........../chyba że masz silnik z roku 98 w góre - wtedy jest inaczej/


Jest tak samo, dalej włącznik temperaturowy wiatraka jest na wężu pomiędzy termostatem a chłodnicą.
  
 
wiecie co... dziwna sprawa. strasznie mocno sie ten silnik grzeje.. doslownie minuta i juz leci gorace powietrze... czemu to tak?
  
 
morzesz miec zapowietrzony układ albo termostat.morzliwe terz niedrorznosci w układzie.

ja właśnie dzisiaj doprowadziłem to do pozadku
u mnie był termostat (granice 25 zl) ale moj essi gotował sie co chwile.

pozdro.
  
 
Cytat:
2006-07-30 00:25:26, kolo21dg pisze:
morzesz miec zapowietrzony układ albo termostat.morzliwe terz niedrorznosci w układzie. ja właśnie dzisiaj doprowadziłem to do pozadku u mnie był termostat (granice 25 zl) ale moj essi gotował sie co chwile. pozdro.


hehe chyba ci cos sie pomylilo
jesli sie nagrzewa, przegrzewa, czy gotuje to wina termostatu, ewentualnie od miedy moze byc zapchany uklad... ale to bardzo malo prawdopodobne
jesli natomiast uklad jest zapowietrzony, wtedy z nadmuchu leci ci chlodne powietrze
  
 
p.s.
wlasnie wyjalem termostat.... teraz bede mial pewnosc nie mam zamiaru miec niespodzianki na wyjezdzie