Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
berek33 Miłośnik FSO Poldi 1.6 GLE+LPG Świdnica i Wrocław | 2005-10-14 12:29:08 NONO tylko nie berek |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-10-14 14:18:10 Pierwszy raz widze to auto na oczy. Znajduje na nim elementy FSO i Lady. Z niecierpliwoscia czekam na jakies szersze informacje... |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2005-10-14 14:33:22 Polecam wątek z jakiegoś innego forum:
LINK |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2005-10-14 14:37:22 Samochod nie powstal w FSO - jest to wytwor zawodnika sporotwego Wozowicza.
Jak na pojazd typu SAM jest to bardzo fajny samochodzik. Pozdrawiam Adamus |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2005-10-14 14:49:04
Popieram w całości |
MolibdenFSO Miłośnik FSO Śl | 2005-10-14 15:53:14 Zdaje się,że koleś, który go skonstruaował jest z Katowic/Górnego Śląska. Wydaje mi sie,że skonstruował jeszcze jeden samochód. |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2005-10-14 16:43:41 i pomyśleć co można zrobić z poloneza trucka =)
no bo to chyba z traka było robione, co? |
Martini81 Miłośnik FSO Opel Omega B sedan Oslo Norge | 2005-10-14 17:01:36 Eee to chyba nie są dzrzwi od Trucka/Qpety tylko normalne od 5dr i chyba przejściówka - a raczej to co z niej zostało. Chociaż z tej perspektywy trudno na 100% ocenić.
Ale autko super. A dla konstruktora: Ciekawe może na bazie Poldka zrobić jakiegoś podobnego kit cara |
hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2005-10-14 17:35:05 Ale fajna ta mala bestia!! |
cendra Miłośnik FSO Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2005-10-14 18:14:45 co tam za motorek mógł siedziec zamiast polonezowskiego wogole keidys o tym aucie czytalem na stroce Ocalić od zapomnienia. świetna sporawa jak na tamte czasy i mozliwosci prywatnych osób. |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2005-10-14 18:21:11 Jakto jaki, przeca widać Fiatowskie DOHC |
FM Miłośnik FSO Polonez Caro 1.6 GSI Libiąż | 2005-10-14 18:34:00 Co prawda nie znam historii Oberka ale mam takie male sprostowanie i uzupelnienie informacji pan Wozowicz mieszka w Sedziszowie Mlp (woj. podkarpackie) i ma na swoim koncie wiele roznych konstrukcji min. kabriolet na podzespolach malucha (wystepowal taki maluszek chyba w pierwszej czesci BigBrothera) podobno sprzedal licencje jakiejs firmie z Gliwic, ostatnio zajmuje sie produkcja malych dwuosobowych helikopterkow, niedawno cos niewyszlo podczas "testow" i pan Wozowicz spadl z kilku metrow , ale na szczescie nic mu sie nie stalo. |
Julo Miłośnik FSO zakrzywiający czasop ... Kraków | 2005-10-14 18:56:07
A z teg co wyczytalem to to aczej nie fiatowskie, jeno lanciowe DOHC szczegol, ale jaki wazny |
Mikry Miłośnik FSO 3xRWD, FWD, valve free Łódź | 2005-10-14 20:26:48
PS. Widziałem kiedyś w TV archiwalną relację z któregoś Rajdu Barbórki i na Karowej przemknął właśnie Oberek [ wiadomość edytowana przez: Mikry dnia 2005-10-14 20:39:43 ] |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-10-15 00:05:22
po chu...u takie roznice sa miedzy tym a tym |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2005-10-15 00:50:39 No co - inny znaczek wymaga przecież zupełnie innej głowicy i co za tym idzie układu korbowo-tłokowego .
A tak poważnie to różni się on po prostu od "wzdłużnych" wersji DOHC, do których jesteśmy z wiadomych względów bardziej przyzwyczajeni, ale przecież FIAT też robił sporo FWD z tymi jednostkami . A co do autka to jest zajefajne. Jak zobaczyłem dwie pierwsze fotki to od razu skojarzyło mi się z 205 T16. BTW: Aj lajk it lajk dys |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-10-15 10:56:50 Konstruktor, Bogdan Wozowicz wzorował się na najlepszych rozwiązaniach samochodów rajdowych grupy B - Peugeota Turbo T 16, Lancii Delty S4 czy Lancii Stratos. W efekcie powstał samochód dwumiejscowy i niewiele w nim miejsca na bagaż. Jest więc samochód przeznaczony dla prawdziwego entuzjasty sportów samochodowych.
Oberek mógł być napędzany wieloma różnymi jednostkami napędowymi, także pochodzącymi z FSO 1500 czy Poloneza. Kierowcy którzy prowadzili Oberka, podkreślali łatwość i bezpieczeństwo prowadzenia auta. Sam Bogdan Wozowicz, jeden z najlepszych kiedyś kierowców w kraju, przyznał że dotychczas nie miał jeszcze odwagi wykorzystać wszystkich możliwości swojej konstrukcji. Oberek ważył 870 kg, był krótszy od Poloneza lecz miał minimalnie większy rozstaw osi i kół. Środkowa część nadwozia i drzwi pochodziła od Poloneza, pozostałe elementy były konstrukcji i budowy Bogdana. Przednie zawieszenie - typu Mac Pherson pochodziło z Forda Escorta, co zmusiło konstruktora do zaprojektowania i wykonania nowych podłużnic. Błotniki i pokrywa bagażnika są modyfikacjami seryjnych elementów Poloneza. Około 30 cm za środkowym słupkiem nadwozia kończyło się seryjne, metalowe nadwozie Poloneza, a zaczynała konstrukcja rurowa, integralnie związana z rurowymi wzmocnieniami kabiny, wymaganymi w sporcie wyczynowym. W miejscu, gdzie w zwykłym Polonezie były tylne siedzenia, mieści się zespół napędowy Lancii. Z tego samochodu pochodzą też elementy wykorzystane w budowie tylnego zawieszenia (także typu MacPherson). Tylna część nadwozia to jedna odchylana na zawiasach, pokrywa z tworzywa sztucznego. Samochód ten jednak, ze względu na brak homologacji sportowej nie mógł uczestniczyć w zawodach sportowych, służył jedynie swojemu konstruktorowi. Nie wiadomo czy nie powstały kolejne wersje, gdyż w Bogdan Wozowicz miał już w momencie wykańczania Oberka pomysł na kolejne samochody. zapożyczone z http://republika.pl/protauta45/innefso.htm |
Pemek Miłośnik FSO 125p i Accord Rzeszów | 2005-10-15 11:03:54
|