Mata w fotelu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam ,

Czeka mnie wymiana maty w fotelu pasażera w E46 Sedan, tej odpowiedzialnej za informacje do sterownika poduszek o zajęciu miejsca na fotelu . Z tego co sie zdążyłem zorientować to sprawa jest dośc skomplikowana z demontażem tapicerki w fotelu. Ma ktoś może dostęp do literatury, instrukcji jak to krok po kroku wykonać? może ktoś już to robił?

pozdrawiam wszytkich!!!
  
 
Podłącze się pod temat mi z kolei nie grzeje siedzisko fotela kierowcy (oparcie grzeje) i też pewnie coś się przerwało tylko jak to rozebrać (skóra) ogólnie da się z tym jeździć ale czasem dupcia jednak marznie dopóki się auto nie nagrzeje.
  
 
zastanawiam się jak by do tego podeszli Panowie w serwieie BMW - myslicie że mają dokumantacje, która to krok po kroku opisuje?? czy też na wyczucie?

może ma ktoś dostęp do czegoś takiego?

  
 
Cytat:
2005-11-17 23:20:44, kornat pisze:
Podłącze się pod temat mi z kolei nie grzeje siedzisko fotela kierowcy (oparcie grzeje) i też pewnie coś się przerwało tylko jak to rozebrać (skóra) ogólnie da się z tym jeździć ale czasem dupcia jednak marznie dopóki się auto nie nagrzeje.



Nie ma wiekszych problemów z wyciagnięciem fotelaWyciagasz fotel, masz wszystko na wierzchu sciagasz z zaczepów dokoła siedziska skóre i wszystko..
Niestety tu zaczynaja sie problemy.. bo do konca tego nie sciagniesz bez rozbierania fitela lub ciecia skóry (a tego bys napewno nie chciał..) W miejscu regulacji (prawa, lewa stron siedziszka) sa otwory na wylot które nie pozwola na sciągniecie..
Kolejny kłopot to taki ze mata jest zespolona z tego co pamietam ze skóra ale moge sie mylic..
Innymi słowy musiał bys rozbebeszyc cały fotel niom i miec odrazu mate bo szukanie przerwy mija sie z celem (nie znajdziesz a bedziesz musiał jechac to złozysz zepsute..)

A swoją droga to sprawdz wtyki pod siedzeniem czy napiecie przychodzi..od pleców i tyłka sa dwie osobne matyi dwa indywidualne zasilania (tzn zasilanie jedno ale na 2 podzielone) od tego bym zaczął..
pzdr
  
 
Cytat:
2005-11-17 23:50:14, mibhell pisze:
Nie ma wiekszych problemów z wyciagnięciem fotelaWyciagasz fotel, masz wszystko na wierzchu sciagasz z zaczepów dokoła siedziska skóre i wszystko.. Niestety tu zaczynaja sie problemy.. bo do konca tego nie sciagniesz bez rozbierania fitela lub ciecia skóry (a tego bys napewno nie chciał..) W miejscu regulacji (prawa, lewa stron siedziszka) sa otwory na wylot które nie pozwola na sciągniecie.. Kolejny kłopot to taki ze mata jest zespolona z tego co pamietam ze skóra ale moge sie mylic.. Innymi słowy musiał bys rozbebeszyc cały fotel niom i miec odrazu mate bo szukanie przerwy mija sie z celem (nie znajdziesz a bedziesz musiał jechac to złozysz zepsute..) A swoją droga to sprawdz wtyki pod siedzeniem czy napiecie przychodzi..od pleców i tyłka sa dwie osobne matyi dwa indywidualne zasilania (tzn zasilanie jedno ale na 2 podzielone) od tego bym zaczął.. pzdr


Skutecznie mnie zniechęciłeś, ale napięcie moge sprawdzić z rozbiórki się wycofuję
  
 
jak grzać Ci nie bedzie to przezyjesz ale mi ta cholerna mata wywała bład i kontrolak poduszek sie przez to zapala - jak myślicie jak zachowałyby sie układ poduszek mając taki bład maty? wystrzeli w razie crashu czy nie... ?

Może da sie tą matę jakoś zasymulować? jakiś przłącznik z opornikami typu jest pasażer/nie ma pasażera... ma ktoś wiedze na ten temat?
  
 
Jeśłi palą się kontrolki od poduch to raczej w razie dzwona nie odpalą a palą się ciąglę czy raz się zapalają raz gasną???
  
 
Błędy w układzie poduszek jak już sie zapalają to nigdy nie gasną. PO skasowaniu błedów - tylko jednego właśnie ta mata - wszytko dział super kontorlak poduszek sie nie pali tak długa aż pasażer nie wsiądzie i sie troche nie pokręci na fotelu wtedy sie zapala i zostaje zonu tylko sksowanie błędu..........
  
 
Cytat:
2005-11-18 00:00:30, kornat pisze:
Skutecznie mnie zniechęciłeś, ale napięcie moge sprawdzić z rozbiórki się wycofuję



Tego w zamierze nie miałem

Cytat:
jak grzać Ci nie bedzie to przezyjesz ale mi ta cholerna mata wywała bład i kontrolak poduszek sie przez to zapala



Ale przy mrozach z ranca to kulki moga cierpiec nic przyjemnego
  
 
i stalo sie (((( zrobila mi sie dziura w skorze a wszystko przez mate podgrzewajaca , bylo zimno wiec jezdzilem na podgrzewanych fotelach, nie wiem jak to sie stalo mam dziure w siedzisku szlak mnie trafia, w dodatku mata nie grzeje. Moje pytanie jest takie: czy mozna jakos skleic, zlutowac drucik od maty ktory zostal przerwany ?? czy trzeba kupic cala mate?? fotel zanislem do tapicera ladnie mi obszyje owe miejsce ale nie wiem co zrobic z ta mata by dalej grzala. nadchodzi zima , mozna dostac wilka . Ktos w temacie ?? prosze o pomoc, thx



tak tylko ile moze kosztowac ta mata?? przychodzi zima a ja nei chce miec wilka, co do skory to za 100zł tapicer mi obsyzje skrzydelko na ktorym jest dziura, ale najgorsze to to dlaczego jest dziura i zostalo przepalone wlasnie .

[ wiadomość edytowana przez: zdunekm dnia 2006-11-09 00:06:11 ]
  
 
Cytat:
2006-11-06 19:21:12, zdunekm pisze:
i stalo sie (((( zrobila mi sie dziura w skorze a wszystko przez mate podgrzewajaca , bylo zimno wiec jezdzilem na podgrzewanych fotelach, nie wiem jak to sie stalo mam dziure w siedzisku szlak mnie trafia, w dodatku mata nie grzeje. Moje pytanie jest takie: czy mozna jakos skleic, zlutowac drucik od maty ktory zostal przerwany ?? czy trzeba kupic cala mate?? fotel zanislem do tapicera ladnie mi obszyje owe miejsce ale nie wiem co zrobic z ta mata by dalej grzala. nadchodzi zima , mozna dostac wilka . Ktos w temacie ?? prosze o pomoc, thx



Mi się wydaje że zlutowanie mate w przerwanym miejscu nic nie da ponieważ coś powoduje jej przepalenie w tym miejscu. Mam ten sam problem - przepaloną skórę w jednym miejscu ale moja mata jeszcze grzeje z tym że temperatura w tym miejsci jest troche wyższa od reszty powierzchni i szybciej się tam grzeje co świadczy o większym oporze na danym pdcinku maty. Ewentualnie możnaby spróbować zmienić w tym miejscu grut na troche wiekszego przekroju w celu zmniejszenia oporu. Co za tym idzie- temp. w tym miejscu będzie troche niższa.