X25XE - Silnik drga na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Osatnio odłączyłem akumulator (na około tydzień czasu) i po ponownym podłączeniu silnik X25XE zaczął drgać na wolnych obrotach. Przed odłączeniem aku tego nie było, silnik nawet nie drgnął na wolnych obrotach, bez klimy. Zjawisko występuje przy obrotach 600 - 800 (przy wyłączonej klimie). Jak załączę klimę obroty wzrastają do ok. 850 i silnik nie drga, również przy wyłączonej klimie jak zwiększe obroty do ok 850-900 silnik chodzi równo. Poduszki silnika są ok, I tak jak pisałem stało się to po odłączeniu aku i podłaczeniu na nowo. Odłaczyłem go jeszcze raz ale nic to nie dało
Proszę o pomoc
  
 
Witam.Tak mi się wydaje,że czy klima chodzi czy nie to obroty nie powinny się zmieniać.Tak przynajmniej jest u mnie,obroty cały czas są w granicach 850-900.Po włączeniu klimy silnik delikatnie zwalnia,bo ma większe obciążenie(włącza się dodatkowy odbiornik-sprężarka od klimy),ale po dosłownie 2 sekundach obroty są nadal w granicach 850-900.Ja mam X30XE,ale myślę że i u ciebie powinno być podobnie.Mogę się mylic ale 600-800 obrotów to troszkę mało,może coś z tym zaworem który steruje wolnymi obrotami.
Jak był odłączony akumulator przez dłuższy czas to napewno i komp się zresetował,pojeździj trochę może sam wróci do normy.A jak nie ,to pewnie czeka cię wizyta u elektro-magika.Pozdrawiam.
  
 
Mam ten sam silnik ale u mnie obroty są mniej więcej w zakresie 800 - 950 i klima dokłada obrotów tylko na początku jak kolega wcześniej pisał. Zdejmowałem aku na kilkanaście godzin niedawno, ale nie miałem takich problemów. Może komputer zwariował, bądź czujnik temperatury silnika???
  
 
Dla v6 wolne obroty to 600-650 i podskakują po włączeniu klimy.( ECO- wyłączone).
Jeśli ktoś ma inaczej to napewno ma źle

[ wiadomość edytowana przez: Scooby dnia 2006-09-18 08:25:48 ]
  
 
czyli obroty mam jednak ok, na wolnych (klima wyłączona) mam właśnie w granicach 600-650 i wtedy zaczyna telepać silnikiem czuć to nawet jak się siedzi w samochodzie. Jak włączę klimę obroty wzrastają do ok 850 i silnik chodzi równo (prawie dobrze) bo i tak nie jest idealnie jak było przed usterką. Muszę sprawdzić ten zawór od wolnych obrotów. Check się nie pali czyli chyba nie ma problemu z czujnikami, sondą itp.

[ wiadomość edytowana przez: Fine dnia 2006-09-18 08:57:00 ]
  
 
Co do obrotów, to tak jak pisze Scooby. Co do drgań, to zacznij od podstaw, swiece, przewody, filtr powietrza, sprawdz wyczyść krokowy itd. Jak to nie pomoże to zczytaj błędy...same podstawy. U mnie po uruchomieniu obroty sa w granicach 1200 obr ( włącza sie potocznie nazywane ssanie ) i po chwili spadają w okolice 600 obr. Odczepcie sie od klimy....ona nie jest winna

pozdr.
  
 
własnie wróciłem z garażu i tak:
- filtr powietrza jest nowy
- przewody i świece ok
- krokowy wymyty
ale jest jeden błąd po zczytaniu: "19"
Co on oznacza ?
Z forum wyczytałem że to : Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
Czy Check świeci się przy każdym błędzie ?


  
 
I to może być powód. Na forum pisali że z tego czujnika może być wiele różnych efektów.

Robson, czy u Ciebie po zapaleniu zimnego jak obroty wskoczą na 1200 i pacniesz w pedał gazu to wracają na 1200 czy na ok 900?
  
 
Spadają do około 900 obr.
  
 
ale co to za czujnik jest i gdzie on jest ?
  
 
W v6 czujnik jest umiejscowiony obok filtra oleju i przymocowany jest do silnika śrubką M6.Uwaga po wyjęciu na oring co bu nie spadł
  
 
jeśli chodzi o obroty to powiedzcie mi jeszcze jakie macie spalanie na postoju jak silnik jest ciepły
  
 
Joka89 czy mi się wydaje czy już poruszałes kiedyś ten temat?
Mimo tego że w tytule wątku nic o spalaniu nie ma odpowiem ci:od 0.8 do 1.2 l/h
Jak byś chcial zweryfikowac to w Zgierzu jestem regularnie raz w tygodniu.
  
 
Czy ten błąd 19 oznacza że mam uszkodzony czujnik położenia wału korbowego ?
Kod 19 oznacza również: Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
Czy przy tym błędzie nie powinna się świecić kontrolka Check ?
Jaki jest koszt takiego czujnika i gdzie go najszybciej dostanę, czy w omie 2.0 X20XEV jest taki sam czujnik ?
Czy błąd 19 nie występuje zawsze przy wyłączonym silniku?



[ wiadomość edytowana przez: Fine dnia 2006-09-19 12:10:46 ]
  
 
Jak błyskałeś kodami na wyłączonym silniku to 19 będziesz miał bo wtedy komp nie dostaje impulsów z czujnika... już o tym było...
  
 
Czyli żeby sprawdzić ten błąd, trzeba uruchomić silnik.
Czy w takim razie muszę jechać na Techa czy można zrobić zworę i odpalić silnik ?
  
 
Tak. Mozesz sobie kody wybłyskać na zapalonym silniku - wtedy nie powinien występować.
  
 
Przy wyłączonym silniku występuje błąd 31. Błąd 19 świadczy o braku sygnału z czujnika położenia wału korbowego. Jest to błąd z pamięci komputera i świadczy o tym że problem zaistniał wcześniej. Jeżeli problem zaistniał jednorazowo, to nie powinieneś się tym przejmować. Po kilku dniach odczytaj błędy, bo same kasują się po 30 uruchomieniach silnika (jak się nie mylę http://motonews.pl/i/t/icon16.gif
http://motonews.pl/i/t/icon16.gif) i może tego błędu już nie być. Przy uszkodzeniach czujnika poł. wału korbowego są problemy z odpaleniem ciepłego lub lekko przestudzonego silnika. Jeżeli chodzi o typy czujników, to w V6 są dwie wersje numerów i nie powiem Ci czy można to zignorować. Koszt nowego Helli to 350 zł.