Do 20X sztuka czyli droga Warszawa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kiedyś na foru toczyła sie dyskusja odnosnie kasowania błędów w kompie klusek. Dość uważnie przeczytałem te wątki i mam w związku z tym pytanie. Jeden z szanownych forumowiczów z uporem maniaka wspominał, że błędy ulegają "samoskasowaniu" (trudne słowo) po dwudziestym uruchomieniu auta. Chciałbym otrzymać wiążącą informację w tej kwesti bowiem kasowanie błędów w Warszawie to kilkadziesiąt pln, a te piechotą nie chodzą. I jeszcze jedno, czy owo uruchomienie auta to uruchomienie silnika czy wystarczy po prostu włączyć auto kluczykiem (zapłon) ale bez odpalania samego motoru?
  
 
Chyba nie do konca jest tak ze koniecznie potrzeba 20 czy 30 uruchomien silnika - np.: ja mialem bledy dotyczace cisnienia w kolektorze dolotowym i wraz z doszczelnieniem jego od razu blad ten zniknal (czujnik ok, lecz wartosci nieakceptowalne). Podobnie bylo z czujnikiem temperatury powietrza doladowujacego z tym ze tutaj on po prostu nie byl podlaczony. Analogiczna sytuacja byla z przekaznikiem odpowiedzialnym za grzanie swiec - wystarczyla jego wymiana i 1 uruchomienie silnika (zimnego). Myslalem ze bedzie konieczne kasowanie, ale okazalo sie nawet ze nie ma co skasowac...
Tak wiec u mnie bledy same znikaly wraz z rozwiazaniem problemu. Byc moze w innych typach komputerow lub innego typu bledy nie kasuja sie same?

edit: stylistyka

[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2006-09-20 14:00:27 ]
  
 
Błędu w B ulegają skasowaniu po 40-50 poprawnych uruchomieniach silnika. W A aku off.
  
 
Cytat:
2006-09-20 14:12:03, PiotrS pisze:
Błędu w B ulegają skasowaniu po 40-50 poprawnych uruchomieniach silnika. W A aku off.



Piotrze: nie koniecznie, no chyba ze to moje B zglupialo od nadmiaru soji i rzepaku Moge sie zalozyc ze jak wsadze stary przekaznik od swiec to od razu blad sie pojawi i zniknie jak dokonam powtornej zamiany. Identycznie bedzie z bledami z czujnikow kolektora dolotowego. Moze bledy sa podzielone na kilka rodzajow: znikajace natychmiastowo i znikajace po kilkudziesieciu uruchomeniach?
  
 
u mnie w senku byl blad sondy. po wymianie byl nadal. zresetowanie kompa zalatwilo sprawe
  
 
Chemik a gdzie ty masz B ? Ty masz Opla z nieoplowym silnikiem a w dodatku z nieoplowym sterownikiem Wiec jak najbardziej jestem za ze 1 odpalenie bez usterki kasuje bledy
  
 
Cytat:
2006-09-20 17:20:22, SENATOR pisze:
Chemik a gdzie ty masz B ? Ty masz Opla z nieoplowym silnikiem a w dodatku z nieoplowym sterownikiem Wiec jak najbardziej jestem za ze 1 odpalenie bez usterki kasuje bledy



A to przepraszam PiotrzeS Czyli to jednak zalezy od producenta komputera... Przyznam sie, ze staralem przeczytac wszystko w archiwum co dotyczylo diesli, natomiast tego ze komputer jest nieoplowy to nigdzie nie znalazlem. Myslalem ze inna tabela kodow jest spowodowana jedynie innym typem obslugiwanego silnika, ale chyba roznic jest wiecej...

ps. czasem sie ciesze ze mam tego diesla... ale tylko czasem

[ wiadomość edytowana przez: chemik333 dnia 2006-09-20 17:38:04 ]
  
 
Fakt nie napisałem, tyczy się tylko i benzyny.
Na TD się nię znam.