Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bmaciek Opel Omega B [2,5 V6] Ciechanów | 2006-09-21 22:42:01 Zauwazyłem ostatnio jak jezdze po naszych drogach (czyt. dziurach) to słychać takie stłumione stukanie. (na prostym jest git). Słychać to z przodu jak i z tyłu. Ostatni wymieniłem łącznik stabilizatora więc jedna przyczyna odpada. Więc co mi radzicie sprawdzać po kolei panowie? |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-09-21 22:44:54 Drugi lacznik, koncowki drazka, drazek srodkowy, pozniej jest juz coraz drozej... |
JEMI opel omega bydgoszcz | 2006-09-21 22:51:22 witam! moja rada jest prosta w przeciwienstwie do zawieszenia przyczyn moze byc 200(tysiecy) proponuje podjechac do jakiegos warsztatu ze sciezka diagnostyczna i na szarpakach dokladnie sie dowiesz co puka na sluch na 100% nie wyczujesz tematu a my na forze tym bardziej a wymiana wszystkich czesci po kolei to totalny bezsens (co prawda na koniec mozesz miec super dopracowane zawiese) ale koszt a prawdopodobienstwo ze trafisz za 1 razem jest znikome . pozdro |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2006-09-21 22:52:57 Wjedź na kanał, zejdź do niego i niech ktoś rusza kierownicą na boki, a ty w tym czasie trzymaj za wszelakie łączniki/ruchome części, a reszte zawieszenia to albo sam poruszaj albo niech ktos rusza autem sam musisz wyczuc i przy okazji zaoszczędzisz parenaście złotych
Tak przynajminej mi mechanik sprawdzał wział 30zł, ale już nic nie stuka, zawieszenie jak nowe [ wiadomość edytowana przez: zYx dnia 2006-09-21 22:57:37 ] |
JEMI opel omega bydgoszcz | 2006-09-21 23:04:12 to znowu ja.
na wjazd na szarpaki wydasz max 20 zyli. a metoba ktora proponuje zyx owszem jest dobra ale nie w stosunku do wszystkich czesci zawieszenia niekore elementy potrzebuja byc naprawde mocno "szarpniete" aby zweryfikowac ich stan podczas jazdy moga pukac mimo to ze kolega wczesniej skakal po bestii .pozdro |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2006-09-21 23:07:18 A ciekawi mnie właśnie jak się wjeżdża na taki kanał do porządnego szarpania to co wykrywa podczas tego szarpania gdzie sa luzy i jakie elementy do wymiany? |
JEMI opel omega bydgoszcz | 2006-09-21 23:20:03 dokladnie tak
szarpanie jest takie ze czasem kierownicy nie idzie utrzymac metoda zyxa nie uzyskasz takich sil a jest to potrzebne do dokladnej kontroli |
zYx LOB SYMPATYK ____Ω____ EU | 2006-09-21 23:32:06 No to mówie, na początek 'samoręcznie' sprawdzić dłonią gdzie są luzy |
JEMI opel omega bydgoszcz | 2006-09-21 23:42:29 sprawnosc szarpakow z doswiadczenia moge okreslic na 100%
zajmuje sie flota we firmie i b czesto korzystam z uslug w/w ale feler nie tkwi w szarpakach ale w obsludze mialem przypadek ze pojechalem jednym autem na szarpaki rano i nic a auto puka pojechalem wieczorem na druga zmiane (inny diagnosta) i okazalo sie ze 1 koncowka drazka i silent block na wachaczu do wymiany ot co |
autoseba Jeep Wrocław | 2006-09-22 12:30:03
Dokładnie łycha w dłoń i od spodu po kolei jechać sworzeń dolny tuleje wahaczy, a cały układ kierowniczy z pomocą drugiej osoby tak jak to opisał zYx . Dodatkowo należy wszystkie gumy sprawdzić wzrokowo czy nie posiadają uszkodzeń mechanicznych , szczególnie tuleje wahaczy , gdzie uszkodzenia typu spękanie części gumowej jest pierwszą oznaką zużycia. Co do szarpaków, to owszem wykrywają one wszystko ,ale jak już jest mocno zużyte, a niestety w omedze nawet małe uszkodzenie tulei wahacza bardzo negatywnie wpływa na warunki jazdy. |