Toyota Starlet Problem z ładowaniem-HELP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem szczęsliwym włascicielem Starletki z 85r 1000ccm 1E. Zapaliła mi sie lampka akumulatora wydaje mi sie narazie (po przejechaniu kilkunastu kilometrów)ze wszystko działa normalnie ale problem jakis jest napewno.Prosze o jakas pomoc:
-od czego zaczac poszukiwania usterki
-co pokoleji eliminowac
-i wrescie jak zlikwidowac usterke

Pozdrawiam i Dziekuje
Rafał
  
 
Lampka sie zapaliła i ciągle pali?

Znajdź i sprawdz bezpiecznik "charge". Przy wyłączonym silniku sprawdz napięcie na aku. Potem włącz silnik i bez włączania jakichkolwiek obiorników energii sprawdź napięcie (na pracującym silniku). Musi byc wyższe niż zmierzone poprzednio.

Jak sprawdzisz daj znać.
Pozdrawiam
  
 
przy wyłączonym silniku powinno być ok 12V

przy włączonym nie powinno przekroczyć 15V

dane dla Camry, ale podejrzewam że i dla wielu innych...

jakby co to mam trochę części do Starletki ( kryptoreklama )

pzdr
  
 
13.5V-14.6V z wlaczonym obciazeniem np swiatla dlugie i na biegu jalowym,to prawidlowe ladowanie ,ponizej 13.5V to kicha i zaczynaja sie problemy zwlaszcza zima.
Najczesciej koncza sie szczotki ale bywa ze wszystko po trochu jakas dioda przegrzane uzwojenie itd.Jezeli uszkodzenia sa znaczne to korzystnie jest zalozyc Optifita jezeli wystepuje zamiennik,bo jest 3 lata gwarancji.
  
 
Witam.
Lampka czasami sie zapala i czasami gasnie nawet podczas jazdy (30km) potrafi zapalac sie po kilka razy.Czasami odpalam i jade i jest normalnie a czasami odpalam i sie zapala i gasnie po kilku km. Narazie przeczysciłem styki na alternatorze i zobacze czy cos pomogło.
Pozdrawiam
  
 
stawiam na szczotki...

albo alternator już całkiem pada...

zrobiłbym coś z tym przed zimą, póki ciepło

pzdr
  
 
przed zima to bedzie za późno trzeba zrobic cos teraz, ruszałem ta wtyczka na alternatorze(3 kable) i lampka mometami gasła. A regulator napiecia jest na alternatorze czy gdzies indziej?????
  
 
Jezeli czasem sie zaswieca i gasnie to wyglada ze szczotki sie koncza zacznij od tego.
  
 
regulator jest wewnątrz.
  
 
Problem rozwiazany WYMIANA SZCZOTEK i wszystko gra

Dzieki za pomoc
  
 
super potwierdza się jeszcze raz jakoś Toyek

pzdr
  
 
Ja tez wymianiałem szczotki a potem po 2 miesiacach padło uzwojenie w alternatorze. Mam nadzieję że u Ciebie będzie inaczej.