Problemy ze wspomaganiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam jakies dziwne dzwieki pochodzace z ukladu kierowniczego
Jade sobie spokojnie krece kierownica w lewo w prawo i jest OKI ale jak tylko troszke zaszaleje , ostrzej w jakis zakret wejde to zaczyna cosik strasznie szumiec w trakcie skrecania a nawet bym powiedzial ze wyje i to nawet gdy na postoju ( przy odpalonym silniku ) krece sterem. jak auto zgasze i ponownie zapale juz tego nie ma i wystarczy znowu jakis ostry szybki manewr i sie powtarza.
Prosze o podpowiedzi i pomoc
  
 
a patrzyłeś na poziom płynu wspomagania czy jest OK?????
  
 
J mam to samo bo jakoś nie chce mi sie go dolać. Jak zaszaleje to wyje to poprostu płyn się przemieszcza i chwilowo zapowietrza układ i wyje. A jak jade powoli to jest ok. I tak w kółko. A że lenistwo mnie ogarnęło to narazie tak sobie zasuwam. Ja mam na MINIMUM i sa takie objawy. Ale jutro doleje - chyba
  
 
Pozim plynu jest OKI i ubytkow zadnych nie ma
coprawda nie wymienialem plynu moze to jest wina ???
  
 
Spróbuj zmienić płyn (jeśli widac ze twój jet wypracowany) Czasem zmiana (z płukaniem układu) pomaga, jeśli nie to może być koniec pompy.
  
 
a jak ten uklad wyplukac ???
i moze jakies sugestie jaki plyn wlac.
  
 
Spuścić plyn , wlać, pojeździć z 2 dni. Znowu spuścić i zalać nowy.

Są też jakies płyny specjalne do plukania układu wspomagania ale nie mam pojecia jak je sie stosuje. Zapytaj w sklepie motoryzacyjnym może cos podpowiedzą doradzą.

Najbezpieczniejsze jest jednak płukanie płynem właściwym.

W omedze w spomaganiu powinien być Dextron II, pewnie niektórzy doradza Dextron III. Twój wybór
  
 
czy w takim razie jest jakies miejsce spustu tego plynu ?
a jaka jest roznica miedzy Dextron II a Dextron III
nie liczac roznicy w nazwie
  
 
Wyciągniesz wężyk ze zbiorniczka płynu- zlejesz i tyle z tego co gdzieś czytałem na forum to jeszcze kręci sie kierownicą na włączonym silniku max w lewo i w prawo wtedy go wywali z pompy. Zalewasz nowy do zbiorniczka kręcisz na wolnych obr w lewo i w prawo na max i dolewasz aż do normalnego poziomu i tyle.
  
 
Az pompa sie uspokoi bo na sucho to wyje
  
 
Cytat:
2008-08-08 22:38:36, michals24 pisze:
Wyciągniesz wężyk ze zbiorniczka płynu- zlejesz i tyle z tego co gdzieś czytałem na forum to jeszcze kręci sie kierownicą na włączonym silniku max w lewo i w prawo wtedy go wywali z pompy. Zalewasz nowy do zbiorniczka kręcisz na wolnych obr w lewo i w prawo na max i dolewasz aż do normalnego poziomu i tyle.



Drobna uwaga z tym odpowietrzaniem układu, u mnie to kręcenie prawo-lewo max po wymianie przekładni kierowniczej zaowocowało dobiciem (zerwaniem) taśmy kierownicy i palącą się kontrolką poduszek. Także bądź czujny