Regulacja hamulca recznego e36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
chcialem wyregulowac reczny w e36 bebny z tylu poniewaz hamuje dopiero na ostatnim zębie
dowiedzialem sie ze trzeba krecic jakąś sróbką do której dostęp jest przez dziure od śruby mocującej koło
może ktoś z was regulował samemu i podpowie jak to sie robi
dzieki i pozdro
  
 
Cytat:
2005-10-21 20:00:43, marasmaras pisze:
witam chcialem wyregulowac reczny w e36 bebny z tylu poniewaz hamuje dopiero na ostatnim zębie dowiedzialem sie ze trzeba krecic jakąś sróbką do której dostęp jest przez dziure od śruby mocującej koło


LINK być może chodzi o element nr 20, ale lepiej to potwierdzić, w E34 też tak się robi, tutaj o tym było wiem, że w E34 i E30 po ściągnięciu tunela środkowego są dwie linki hamulca które można regulowac, nie wiem jak w E36 ale podejrzewam, że podobnie...pzdr


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-10-21 20:15:48 ]
  
 
spróbuje poktecić to sróbką w bębnie ale nie mam pojęcia w którą strone obawiam sie ze bede krecił w niewlaściwa strone i coś sie sknoci i z 10 min pracy bedzie cały dzień
  
 
http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Ebrake_Adjustment/E36-Ebrake_Adjustment.htm
  
 
a masz moze link po polsku
  
 
Cytat:
2005-10-21 21:04:47, marasmaras pisze:
a masz moze link po polsku



jakby mial to by podal ale ja mam za to link do slownika http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html
  
 
po trzech podejsciach udało mi sie wyregulaowac hamulec
dzieki za cenne rady
pozdro
  
 
czesc
tez to mam
napisz mi jak to zrobiles oszczedze czas
ktore to kolo prawe czy lewe?
i czy wystarczy zdjac kolo?
  
 
nie tżeba zdejmować kół (chyba że alu) wystarczy odkrecić jedną śróbe i kręcić kołem aż znajdzie się zębatke .kręcąć nią wkrętakiem plaskim albo podciągamy ręczny olbo popuszczamu (nie w gacie)
  
 
ja musiałem zdjąc ponieważ mam alu
regulowałem lewe i prawe ale przez oryginalną dziure
a nie przez dziure od śruby
musisz poswiecić latarką i gdy ukarze ci sie ala zębatka(łopatki)u (mnie była w dolnej części bębna)
musisz oprzeć śrubokręt na łopatce i puknąć młotkiem w stronę do auta.
i tak kilka razy
  
 


ta zębatka to o ile dobrze widzę to tak zwany "samoregulator" albo coś w tym stylu , w poldku na układzie hamulcowym Lucasa tą zębatka napinała się sama wraz z zużyciem okładzin - czy w e36 nie powinno być tak samo ?? ja u siebie podkręciłem ręczny tylko na tych śrubach przy dzwigni i kjak narazie jest OK .

  
 
Cytat:
ta zębatka to o ile dobrze widzę to tak zwany "samoregulator" albo coś w tym stylu , w poldku na układzie hamulcowym Lucasa tą zębatka napinała się sama wraz z zużyciem okładzin - czy w e36 nie powinno być tak samo ?? ja u siebie podkręciłem ręczny tylko na tych śrubach przy dzwigni i kjak narazie jest OK .

masz racje ale dotyczy to samochodow w których tylne koła sa wyposażone w hamulce bebnowe a w bmw wieksze silniki mają hamulce zasadnicze tarczowe a tzw. reczny jest bebnowy i niestety szczeki te nie mogą mieć samoregulacji dlatego trzeba to robic ręcznie
  
 
Cytat:
a w bmw wieksze silniki mają hamulce zasadnicze tarczowe a tzw. reczny jest bebnowy



ja mam silnik 1,8 a też mam z tyłu tarczobębny , to chyba nie jest związane z silnikiem tylko z ABS-em
  
 
Cytat:
2005-10-24 09:36:27, NIMNUL pisze:
ja mam silnik 1,8 a też mam z tyłu tarczobębny , to chyba nie jest związane z silnikiem tylko z ABS-em



to jest zwiazane raczej z zyczeniem klienta bo ja mam abs i z tylu tylko bebny a widzialem 316 co mialy z tylu tarcze.
  
 
to tez może zależeć od rocznika co jest z tyłu a do abs nieważne jest czy sa tarcze czy bębny
  
 
Cytat:
2005-10-24 11:08:45, hz10 pisze:
to tez może zależeć od rocznika co jest z tyłu a do abs nieważne jest czy sa tarcze czy bębny



raczej nie bo widzialem e36 316 starsze od mojej ktore mialy tarcze z tylu.


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-10-24 15:05:09 ]
  
 
Osobiscie jechałam E30 1.6 z tarczami z tyłu z 89' z tego co pamietam.. a w moim 1.8 niestety bebny;( a co gorsza cos mi zaczynają słabo hamowac..cyzby wymiana??


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-10-24 15:29:23 ]
  
 
Cytat:
2005-10-24 15:29:03, mibhell pisze:
Osobiscie jechałam E30 1.6 z tarczami z tyłu z 89' z tego co pamietam.. a w moim 1.8 niestety bebny;( a co gorsza cos mi zaczynają słabo hamowac..cyzby wymiana?? [ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-10-24 15:29:23 ]



no wiec rocznik czy slaby silnik to nie regula dla bebnow, w etk dla kazdego modelu jak wejdziemy w "brakes" sa i bebny i tarcze do wyboru wiec na moje to byla opcja przy kupnie fury.
  
 
ja mam e36 316 91r i mam z tylu tarcze, abs tez jest. reczny tez musze wyregulowac bo taka zyleta ze jak zaciagne i popchne to auto jedzie
  
 
A dlaczego nikt nie zacznie napinania linki ręcznego, od tych śrub, które do tego slużą?? a chodzi mi o te śruby które są pod dzwignią hamulca ręcznego. Często tylko naciągnięcie tam wystarczy, no chyba że linki już są na tyle wyciągnięte że nie ma wyścia i trzeba regulować przy kołach. Ale mimo wszytsko ja bym zaczą od regulatora przy lewarku ręcznego.