Skrzynia 5 biegowa, zamiast 4 (128/zastava)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Skoro padła mi skrzynia, a na uzywke na szrocie wołają dziwaczne sumy, to sie zastanawiam czy nie iść za ciosem i nie postarać się o zamontowanie 5 biegowej...

Silnik 1100 taki jak w zastavie...

Ma ktoś cos do powiedzenia w tym temacie?
  
 
ja mam dwie skrzynki z uno turbo ale Ci ksiaze nie podejda za bardzo bo inny maja mechanizm zmiany biegow poza tym sa za dlugie do silnika 1100, a 5 biegowa skrynke od ritmo czemu nie... moze, nie musi pojawic sie problem z ocieraniem skrzyni o stabilizator... poszukaj 5ki "niewzmocnionej" zebys nie musial polosiek sztukowac itp...czyli z ritmo 60 75...
  
 
ok! w czwartek mam zajęcia w budynku nieopodal szrotu i akurat tam stoi jeden ritmiak.

Bart, a jak wyglada sprawa samego swapowania takiej skrzyni w czeluście mojej komory silnikowej? Trzeba cos przerabiać?
  
 
silnik w ritmo jest inaczej zawieszony niz w 128. w 128 jest belka pod silnikiem i skrzynia i do niej jest przymocowana poducha skrzyni, w ritmo nie ma belki, sa dwie poduchy jedna mocowana do"wysiegnika" na obudowie skrzyni druga z tylu do podlogi przykrecona, w starszych skrzyniach z ritmo jest miejsce na poduche ze 128, nie wiem czy we wszystkich... rodzajow skrzyn w ritmo bylo kilkanascie zaleznie od wersji i rocznika, najbezpieczniej poszukac skrzyni od ritmo mk1 niewzmocnionej czyli takiej w ktorej dluzsza polos jest "jednoelementowa" i niepodwieszona do bloku silnika, w takiej skrzyni wystarczy zdjac poduchy z ritmo przykrecic ze 128 i przysrubowac do silnika, zwroc uwage zeby mechanizm wybieraka biegow byl taki sam jak u ciebie
  
 
Kumam...

W każdym razie szukam takiej skrzyni! Jak ktoś ma to zapraszam na priv
  
 
ja własnie kupiłem taka skrzynie z ritmo 1,3 65 i bede ja montował na oko nie wiedze problemu ale trzeba bedzie troszke przerobic mocowanie dolnej poduszki ale da rade zrobic chyba że bedzie mozna przełozyc obudowe stareej skrzyni wtedy bez problemu dekiel z piatki powininen pasować
  
 
no wlasnie, tak jak mowi rafalmaxi jesli by nie pasowala ta 5ka przekladasz sam "kielich" czyli obudowe sprzegla z twojej skrzynki do niewzmocnionej 5ki i zakladasz jak zwykla 4ke od 128,... tak samo ja zalozylem kielich od wzmocnionej 5ki z ritmo do skrzynki ZF z silnika dohc aby miec mozliwosc zamocowania jej do silnika unoT.
  
 
kołnierz, czyli ten ryj co przykręcany jest do silnika?

Mam narazie możliwość kupna 5tki od seata fura. Też własnie trzeba wymienić owy ryj żeby pasowała. Cena 400zł...
  
 
tak ten "ryj" od seata fury to widzialem na szrocie u nas ciekawa skrzynke, miala dwa gniazda na dwa rozne rozruszniki, jeden przed a drugi za silnikiem, facet chcial 350 i dalej lezy, chetnych brak
  
 
O! Bartku drogi kopsnij no sie kiedys w słoneczny dzień na szrocik, i sprawdz kombinerkami czy biegi wchodzą... księciunio bardzo prosi..
  
 
A jak chorą kase wołają za te krzynki do 128?? Tak z ciekawości...
  
 
Bart ty masz dwie skrzynie od uno turbo? To ci te obie skrzynie od ręki moge spylic po 400zł.Broń boze je nie wywalaj,duzo ludzi szuka takich skrzyń.Co do tych wchodzących biegów w 3p zeby wlazł 5ty bieg musieliśmy zmienićtę taką w podłodze "miseczkę? talerzyk" w której
chodzi wajcha na tąz ritmo bo nie pozwalała ona wbić 5tki,albo wyklep tę starą co masz.No i tradycyjnie dodam że w 3p 5tka skrzynia pizga o drążek stabilizatora.idealnym rozwiązaniem jest dospawanie uchwytu w komorze silnika po lewej stronie żeby zaczepić skrzynie na tej dodatkowej poduszcze.Nic się nie relota i odciążasz tym samym tę trójkątną poduszkę pod silnikiem no tę na tej szynie,a a tam ta przeróbka ogranicza sie do przedłużenia tej oryginalnej poduszki i wywiercenia otworu albo na samej oryginalnej dziurę wiercisz i wejdzie w taką szpilke która tam wystaje w skrzyni od ritmo.
  
 
jak bys jednak ztwierdzil ze chcesz skrzynie 4 to ja mam od 127 903 mk2 '81
lub z ritmo 1.1 w nowej budzie
a co do włozenia skrzynki 5cio biegowej do 128 to niestety nic madrego niepowiem bo sie jeszcze niedorobilem na takie cacuszko!!!
pozdrawiam
  
 
Jednak walczysz z 128?? Chwali się . Pamiętasz tego Ritmo Cabrio na Wróblewskiego z którego zrobiono magazyn części , może skrzynia od niego jest OK ? To tylko sugestia sorry. Jakbyś nie pamiętał, to po porstu o nim przypominam.
  
 
To ritmo, to ciekawe czy by nie wyrwało się w całości... ale obawiam sie ze to technicznie niemożliwe. Zreszta dokumentów on dawno chyba już nie ma...
  
 
Kto wie... wtedy nie dograliśmy kwestii. Ale zawsze można spytać. Sakiewka pełna "złota" otwiera niejedne drzwi... może można go z tamtąd wyciagnąć za pomocą rzecoznawcy?? Tylko kogo na to stać...
  
 
Więc mam na oku skrzynie 5tke z ritmo mk.1, od silnika 1.3 75KM.
Jest to ok? Co jeszcze bym potrzebował?
  
 
skrzynie czwórki u mnie na szrotach po 50 zeta sie kupuje a piatki ze świeca szukać nie mam jeszcze tej poduszki do skrzyni
  
 
Nowe informacje co do tej skrzyni: ma oznaczenie 128A (i coś dalej, koles mi sprawdzi). Mam brać wraz z cięgnami i mechanizmem wybierania biegów? Półosie też potrzebuje?
Piszcie bo sprawa istotna.
  
 
jesli to 5 biegow i ma oznaczenie 128A to powinna pasowac na poduchy ze 128 poloski nie sa potrzebne ani ciegna jesli mechanizm jest taki sam a to "widac na oko"