Odma silnik 2.0 - gdzie kupić lub czym zastąpić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko, może ktoś się orientuje gdzie można kupić (na Śląsku, ewentualnie sklep internetowy) odmę do silnika 2.0 (ten kawałek grubej gumowej rurki skręconej dwiema obejmami nad świecami zapłonowymi) ewentualnie, czym tą gumową rurkę zastąpić (ja kupiłem kawałek węża gumowego, który pod wpływem temperatury i oleju szybko robi się nie elastyczny i pęka) – słyszałem, że do takich rzeczy wykorzystuje się specjalny wąż gumowy (olejowy), ale gdzie coś takiego dostać, a może od jakiegoś innego auta pasuje?
  
 
Cytat:
2006-11-16 13:22:10, adid11 pisze:
Mam pytanko, może ktoś się orientuje gdzie można kupić (na Śląsku, ewentualnie sklep internetowy) odmę do silnika 2.0 (ten kawałek grubej gumowej rurki skręconej dwiema obejmami nad świecami zapłonowymi) ewentualnie, czym tą gumową rurkę zastąpić (ja kupiłem kawałek węża gumowego, który pod wpływem temperatury i oleju szybko robi się nie elastyczny i pęka) – słyszałem, że do takich rzeczy wykorzystuje się specjalny wąż gumowy (olejowy), ale gdzie coś takiego dostać, a może od jakiegoś innego auta pasuje?



jesli chodzi ci o tą czesc odmu która wraca do silnika nad kolektorem wydechowym to ja mam to zrobione z najgrubszej rury gazowej
  
 
Ja kupiłem w HDMOT za jakies 20zł, ten sklep jest dostępny pod tą samą nazwą na allegro więc znajdziesz go bez problemu.
  
 
Jest taki sklep w Warszawie prowadzi sprzedaż wysyłkowa
www.kimoto.pl lub

W-wa ul Łopuszańska 32 tel. 22/8680362

  
 
A wężem ogrodowym nie da się zastąpić? Ja w 1.5 jak kupiłem miałem wąż ogrodowy. Po 3 latach użytkowania odbiło mi i zastąpiłem oryginałem, a że oryginał miał pewno z 8 lat, toteż po roku sparciał.
  
 
Cytat:
2006-11-16 22:05:12, piotr_ek pisze:
A wężem ogrodowym nie da się zastąpić?


Raczej nie da rady bo (przynajmniej u mnie) odma ma rozgałęzienie które idzie gdzieś tam sobie za silnik do dołu.
  
 
Cytat:
2006-11-16 22:07:36, YeLonkoskY pisze:
Raczej nie da rady bo (przynajmniej u mnie) odma ma rozgałęzienie które idzie gdzieś tam sobie za silnik do dołu.



Aha... bo w 1.5 się da.
  
 
Co do węża ogrodowego to właśnie coś takiego mam założone (mówimy tu o odmie nad kolektorem wydechowym) i po około tygodniu robi się ten kawłek węża strasznie sztywny i peką pod obejmą. Słyszałem właśnie że nie powinno się zakładać węża ogrodowego bo nie jest odporny na olej i wchodzi z nim w reakcję (pewnie dlatego staje się nie elastyczny).

Wszystkim wielkie dzieki za odpowiedzi.

[ wiadomość edytowana przez: adid11 dnia 2006-11-16 22:43:18 ]
  
 
W 1.5 wąż był sztywny przez 3 lata i idealnie szczelny. Niestety miałem durny pomysł wymiany go na oryginał... który sparciał po roku. Niestety z gumowymi elementami tak może być. Nowych nie produkują, a stare mają 5 czy 8 lat.
  
 
ja kupowałem w Chorzowie... cena chyba 18 zł

JADAR
  
 
Cytat:
2006-11-16 23:37:59, Kolber7 pisze:
ja kupowałem w Chorzowie... cena chyba 18 zł JADAR



cena kawałeczka gumowej rury przeraża. za 18 zł powinien to być co najmniej metrowy wąż.
  
 
Cytat:
2006-11-17 17:33:02, Robert_S pisze:
cena kawałeczka gumowej rury przeraża. za 18 zł powinien to być co najmniej metrowy wąż.



Ciekawe ile do innych aut kosztuje. Też zapewne 20 jak nie więcej zł.
  
 
Myślę, że tutaj chodzi o gruby wąż o długości 7 cm( nie ten z odgałęzieniem) nr fabryczny 90234138 i kupiłem to na Kotsisa za 6 zł.
Kobar
  
 
Cytat:
2006-11-17 20:25:50, kobar pisze:
Myślę, że tutaj chodzi o gruby wąż o długości 7 cm( nie ten z odgałęzieniem) nr fabryczny 90234138 i kupiłem to na Kotsisa za 6 zł. Kobar



Właśnie chodzi o ten gruby wąż o długości około 7 cm.
Dzięki za podanie numeru katalogowego, to ułatwia szukanie w sklepach internetowych.

[ wiadomość edytowana przez: adid11 dnia 2006-11-17 21:46:59 ]
  
 
Ja się podłącze, mechanik sugerował mi też wymianę odmy, ale nie spytałem dokładnie dlaczego i po co. Co może powodować nieszczelność lub inne problemy z tym wężem.
Wymianę sugerował mi chyba dlatego że podobno ma to jakiś wpływ na ciśnienie w środku bloku silnika i związane z tym wycieki oleju spod miski olejowej.
Czy to prawda ?
Po co wymieniać tą odmę ?
Kiedy poznać że trzeba ją zmieniać ?
Aha no i podobno jest problem z kupnej takiej odmy oryginału bo kosztuje 180 zł, a nie da się go niczym zastąpić właśnie ze względu na ten kawałek wężyka który się odgałęzia gdzieś w dół.
Byłbym wdzięczny jakiemuś specjaliście mechanikowi za rozwiązanie moich wątpliwości z tym kawałkiem gumy
  
 
Cytat:
2006-11-18 23:17:28, pjacek26 pisze:
Ja się podłącze, mechanik sugerował mi też wymianę odmy, ale nie spytałem dokładnie dlaczego i po co. Co może powodować nieszczelność lub inne problemy z tym wężem. Wymianę sugerował mi chyba dlatego że podobno ma to jakiś wpływ na ciśnienie w środku bloku silnika i związane z tym wycieki oleju spod miski olejowej. Czy to prawda ? Po co wymieniać tą odmę ? Kiedy poznać że trzeba ją zmieniać ? Aha no i podobno jest problem z kupnej takiej odmy oryginału bo kosztuje 180 zł, a nie da się go niczym zastąpić właśnie ze względu na ten kawałek wężyka który się odgałęzia gdzieś w dół. Byłbym wdzięczny jakiemuś specjaliście mechanikowi za rozwiązanie moich wątpliwości z tym kawałkiem gumy



ta odma kosztuje około 25 zł w sklepie... sam jakiś czas temu wymieniałem
odma służy temu, by w skrzyni korbowej nie gromadziło się ciśnienie. Odma łączy więc skrzynię korbową z układem dolotowym silnika. Sugerowane przez mechanika objawy mogą mieć miejsce jedynie w przypadku niedrożności odmy, a to chyba niemożliwe - awaria odmy polega z reguły na jej pęknięciu, co powoduje że wycieka z niej olej a silnik dostaje lewe powietrze (istotne dla jeżdżących na lpg)
U mnie puszczająca olej odma dawała objawy puszczającej uszczelki pod głowicą - olej ściekał po głowicy i zbierał się w okolicach uszczelki i każdy mechanik mówił 'oj panie uszczelkę trza zmienić' a tu wystarczyło zmienić kawałek gumki za 20 zł.