Zakup felg, pomoc potrzebna w rozszyfrowaniu oznaczeń ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Jak narazie Toyka jest w warsztacie, ale i tak jestem zmuszony do zakupu opon zimowych, planuję zakupić chyba Dębicę Frigo 185/65/R14 (a może jakieś inne polecicie i jakie rozmiary). Ale w szczególności mam problem z rozszyfrowaniem oznaczeń i jakie w końcu pasuja do Toyoty Cariny ??

Chodzi mi o taka sprawę, że w oznaczeniach felg stosowane jest takie coś:

5*100, 5*114,5 - jakie mają być ??
Co to jest za oznaczenie 5.5J i 6J ??
Na koniec do tego dochodzi jakieś ET-39, ET-45 (bodajże), takie oznaczenia są wymieniane na aukcjach Allegro przy felgach.

Chciałbym kupić używki w dobrym stanie, czy to na szrociku, czy na Allegro, ale nie mam za bardzo pojęcia jakie w końcu do standardowych opon zimowych mam zakupić.

Czy ktos "oblatany" w temacie mógłby mi pomóc ??

Nie bardzo mam ochotę na zwykłą przekładkę gum, bo i tak samochód mam mieć na lata, więc się fele przydadzą.

Z góry wielkie podziękowania.

pozdrawiam,

[ wiadomość edytowana przez: Fiskomp dnia 2006-11-09 20:26:25 ]
  
 
hej
Mi facet w oponiarskim powiedział, że jak mam wybierać pomiędzy Dębicą Frigo a Kleber Krisalp HP to żebym wziął HP'ka -ten sam rozmiar 185/65/R14. Przynajmniej w jeździe bardziej po miaście.
5*100 to jest ilość śrób i ich rozstaw... reszty nie pamiętam ale na pewno ktoś mądry napisze .

ps. a na zimę opłaca się kupować alufelgi? nie krzywią sią po niefortunym poślizgu ? ja chyba poczekam do wiosny.
  
 
Eeeeeeeeeeee ja nie mam zamiaru kupować alusów, ani na zime, ani na lato

Co myślicie o tej aukcji ??

http://moto.allegro.pl/item140609458_kola_zimowe_toyota_5x100_et45_185_65_14.html

pozdrawiam,
  
 
ET jest to tzw. odsadzenie, a inaczej offset. Najprościej mówiąc jest to współczynnik który decyduje jak felga jest ustawiona względem samochodu, czy bardziej "wgłąb" nadkola czy bardziej do lub na zewnątrz. A ściślej to jest to wyrażona w milimetrach odległość płaszczyzny poprowadzonej przez środek symetrii wzdłóżnej felgi względem płaszczyzny osadzenia felgi, czyli tak jakbyś przeciął felgę na pół i zmierzył odległość do miejsca którym felga przylega do piasty Im ta wartość jest większa, np 45 czy 48 tym felga bardziej "chowa" się w nadkolu, im mniejsza 35, czy 30, albo mniej tym felga bardziej do zewnątrz. ET może być nawet ujemne, wtedy felga wystaje ekstremalnie, ale to już skrajne przypadki, możliwe tylko w niektórych autach, lub autach tuningowanych (z wypchniętymi nadkolami/błotnikami itp.)
Natomiast reszta, np 6Jx14 czy 7Jx15 to oczywiście odpowiednio: szerokość i średnica felgi wyrażona w calach
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2006-11-09 20:51:08, MacTB pisze:
Natomiast reszta, np 6Jx14 czy 7Jx15 to oczywiście odpowiednio: szerokość i średnica felgi wyrażona w calach Pozdrawiam!



W takim układzie do opon 185 lepiej felgę 6J, czy 5.5J ??

A właśnie, jak zachowują się opony zimowe 175, 185 ?? Szersza niby lepsza ze względu na przyczepność, ale czy to taka duża różnica w prowadzeniu ??

pozdrawiam,
  
 
facet w oponiarskim powiedzal mi ze w zimowkach liczy sie bardziej nacisk jednostkowy opony czyli lepiej ten sam rozmiar niz wiekszy z koleji nie ma co popadac w skrajnosc i zakladac werzsze niz fabryka przewidzala napewno ktos jeszcze cos dopisze wienc sie dowiesz bardziej precyzyjnie pozdro
  
 
Stara szkoła mówi, że zimowe opony zakłada się nawet węższe o centymetr, ale zdania w tej kwestii są podzielone. Najbezpieczniej jest chyba zakładać rozmiar taki sam jak fabryczny.
Z szerokościami felg względem szerokości opon jest tak, że na jedną felgę pasuje kilka szerokości opon, a ponadto kombinacje felg i opon zazębiają się. Tzn że np tak jak w Twoim pytaniu, i na 5,5 i na 6 cali można śmiało założyć 175 tak samo jak i 185 mm. Ja skłaniałbym się raczej ku szerszej feldze, czyli 6-calowej do rozmiaru 185, ale nie jest powiedziane, że na 5,5-calowej będzie coś nie tak.
Należy jeszcze zwrócić uwagę na często pomijaną kwestię, która jest jednak bardzo ważna. Oprócz średnicy, szerokości, offsetu i rozstawu śrub jest jeszcze średnica otworu centrującego felgi. W przypadku felg stalowych średnica tego otworu musi być taka sama jak w feldze fabrycznej, czyli musi idealnie pasować do piasty, nie stosuje się raczej, jak to bywa w przypadku felg aluminiowych, pierścieni centrujących, przez co dobór felg stalowych jest dodatkowo utrudniony.