Tarcze hamulcowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy tarcze Zimmermann, Brembo MAX i EBC Brakes są jakościowo porównywalne, czy któreś wyrózniają się na plus albo na minus?
Pozdr. P.
  
 
Do porshe? Bo montowanie kosmicznych tarcz do pospolitego auta to jak kupowanie super komputera do wypisywania faktur.
  
 
Cytat:
2006-11-16 12:00:16, piotr_ek pisze:
Do porshe? Bo montowanie kosmicznych tarcz do pospolitego auta to jak kupowanie super komputera do wypisywania faktur.



Nie, do avensis. Niestety, "jedynka" ma wadę w postaci wichrowania tarcz, a co za tym idzie - bicia na kierownicy przy hamowaniu. Chciałem to zmienić. A roznica rzędu (dla mnie) 120-140 zł na kpl nie powala...
Zresztą przy ostrzejszym hamowaniu z duuuużej prędkości hamulce zaczęły mi jakby "dudnić". Nacinane tarcze tego nie mają.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-11-16 09:53:30, pyrekcb pisze:
Czy tarcze Zimmermann, Brembo MAX i EBC Brakes są jakościowo porównywalne, czy któreś wyrózniają się na plus albo na minus? Pozdr. P.



Z doświadczeń na poziomie empirycznym ...

Zimmermann - bardzo dobre tarcze, jednka wyłącznie w zestawieniu z odpowiednimi klockami.
W przeciwmym razie mają tendencję do pękania (mama na myśli mikropęknięcia na powierzchnii).

Brembo Max - Średnie. W Lanosie znajomego zachowowały się dziwnie ze względu na drgania kierownicy w czasie ostrego hamowania. Moim zdaniem cechują się zbyt głębokimi nacięciami.

EBC - Najlepszy zestaw na jakim jeździłem (w kwestii odpowiedników układów fabrycznych). W zestawieniu z klockami green stuff i red stuff (do Avensisa ze względu na wagę polecam serię czerwoną) zachowywały się doskonale.
Świetne wyczucie pedału hamulca i naprawdę wysoka skuteczność hamowania.
Klocki zielonej serii niestety uległy spaleniu na niemieckich autostradach.
Green Stuff'y mają natomiast tę zaletę, że ścierając się nie brudzą felg na czarno a na... szaro. Dla estetów będzie to zapewne miało znaczenie.
Zestawy EBC wg mnie są godne polecenia.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
TU piszą, że do normalnej jazdy czarne...
Żeby nie przekombinować, bo ponoć (opinia zasłyszana) w ave powinny być "miękkie" klocki, które przedłuzą żywotnośc tarcz przed zwichrowaniem.

Pisałeś o tarczach Turbo Grove, czy zwykłych?

Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-11-16 13:35:41, pyrekcb pisze:
TU piszą, że do normalnej jazdy czarne... Żeby nie przekombinować, bo ponoć (opinia zasłyszana) w ave powinny być "miękkie" klocki, które przedłuzą żywotnośc tarcz przed zwichrowaniem. Pisałeś o tarczach Turbo Grove, czy zwykłych? Pozdr. P.



W przypadku EBC "czarns seria" klocków hamulcowych to odpowiedniki oryginałów przeznaczonych do codziennej jazdy.

Zarówno Green stuff'y jak i red stuff'y to klocki o podwyższonych parametrach w stosunku do serii.

Powyżej pisałem o tarczach Turbogroove.
W przypadku gładkich tarcz, faktycznie nie ma sensu inwestować w klocki serii redstuff.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2006-11-16 12:53:02, SpeedR pisze:
Zimmermann - bardzo dobre tarcze, jednka wyłącznie w zestawieniu z odpowiednimi klockami. W przeciwmym razie mają tendencję do pękania (mama na myśli mikropęknięcia na powierzchnii).



Czyli jakie klocki do Zimmermann'ów...?
Green Stuff'y EBC...?
  
 
Cytat:
2006-11-16 14:14:29, pyrekcb pisze:
Czyli jakie klocki do Zimmermann'ów...? Green Stuff'y EBC...?



Zdecydowanie nie - wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują na to, że tarcze popękają. A tak poważnie, to wskazują na to doświadczenia innych użytkowników.

Jeśli dobrze pamiętam Zimmermann oferował swoje własne klocki do tarcz nawiercanych.
Dobre ceny na asortyment Zimmermann'a ma człowiek, którego znajdziesz na Allegro po ksywce MTS Bilstein.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Widze pyrek że masz ten sam pomysł co ja i tez dostałes zjebkę za Zimmermanny (Faktycznie a allegro MTS Bilstein ma duzy wybór i dobre ceny), jakbys chciał sobie poogladać i podotykać to sklep z Zimmermannami jest na Nowolipiu tuż przy Jana Pawła.
Ja za radą speedR chyba wymienię na te EBC.
  
 
Cytat:
2006-11-16 16:28:36, YeLonkoskY pisze:
Widze pyrek że masz ten sam pomysł co ja i tez dostałes zjebkę za Zimmermanny (Faktycznie a allegro MTS Bilstein ma duzy wybór i dobre ceny), jakbys chciał sobie poogladać i podotykać to sklep z Zimmermannami jest na Nowolipiu tuż przy Jana Pawła. Ja za radą speedR chyba wymienię na te EBC.


Ale nacinane EBC są o wiele droższe...
  
 
Tak czytam... czytam... do jakiego auta te tarcze i klocki montujecie? Porsche? Alfa Romeo? Mercedes SLK?SLR?
  
 
Już się o to pytałeś w moim wątku o Zimmermanach i zarówno tu jak i tam znasz doskonale odpowiedź.

EBC droższe? A to przepraszam, nie wiedziałem, w takim razie będą ATE Power Disc
  
 
Cytat:
2006-11-16 22:00:16, piotr_ek pisze:
Tak czytam... czytam... do jakiego auta te tarcze i klocki montujecie? Porsche? Alfa Romeo? Mercedes SLK?SLR?



Piter, ja już Ci odpisałem..
Hamulce w avenie są dosyć dobre, ale (chyba ze względu na większe szybkości) miałem kilka sytuacji przez rok ekploatacji, przy których duuużo bym dał za mocniejsze hample.
Jeżeli mają być skuteczniejsze (przy zachowaniu wszystkich parametrów "zwykłej" eksploatacji), to ja się na to piszę!
Zapytałem dlatego, bo - jak juz pisałem - różnica np. przy nacinanych zimmermman'ach wychodzi niewiele ponad 100 zł, a na tarczach autko pojeździ parę lat, więc koszt praktycznie żaden.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-11-16 22:10:01, YeLonkoskY pisze:
EBC droższe? A to przepraszam, nie wiedziałem, w takim razie będą ATE Power Disc



W katalogu on-line (sztuka):
EBC Standard 131 zł
EBC Turbogroove 335 zł.
Pozdr. P.

P.S. Swoją drogą w katalogu jest rozróżnienie 1.5 -> 1.8/2.0. Z tego co pamiętam, różnice były w zaciskach i klockach, ale o tarczach pierwsze słyszę...
  
 
Pamiętajcie o tym o czym wspomniałem już w innym wątku.

Najsłabszym ogniwem w fabrycznych układach hamulcowych zawsze są... opony.
Dobry układ hamulcowy nie będzie się "wichrował" w chwili oddziaływania na tarcze i klocki wysoką temperaturą.
Poza tym, jeśli zastosujemy odpowiednie materiałowo elementy (przewody, płyny, etc.) układ będzie cechował się większą skutecznością.

Cała włożona praca i pieniądze nie przełożą się jednak na parametry jezdne, jeśli opony będą "ślizgały się" na drodze.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Kup Ate... Po co Ci EBC ?

Jedyna różnica, że 2 razy droższe...
  
 
Tarcze ATE Power Disc to faktycznie porządne wyroby.

Z całą pewnością złego słowa nie powiem nt. klocków tejże firmy.
Co ciekawe to całkowicie seryjne odpowiedniki elementów oryginalnych, jednak jak na razie są NDZ (Nie do zaj...)

Pozdrawiam - SpeedR