Jak dokręcić głowice m20b25

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam! mam spory problem poniewasz kupiłem już drugą głowice i się boje aby mi znowu nie pękła jest to bmw e30 325i m20b25 z 90 roku. czy ktoś wie jakim momentem powinna być dokręcona??? poprzednią dokręciłem tak jak podaje autodata czyli 30Nm 90stopni i 90stopni. niestety pękła. nich ktoś pomoże
  
 
wow
nie slyszalem jeszcze zeby komus przy dokrecaniu glowka pekla
zakladam ze gniazda w ktore wkrecasz sruby masz wydmuchane i glowice masz prosta czy tez po planowaniu

podaj mi dwie ostatnie literki z Vinu i cyfry po tych literkach

bo w autodacie cos tam jeszcze pisza przed tym 30, 90, 90 ze masz wstepnie dokrecic i " Run engine for 25min" hmm ale wole to sprawdzi w tisie BMW bez twojego vinu nie wejde w twoja furke... czekam
  
 
witaj! wymieniłem panewki korbowe i pierscienie głowica była splanowan czyli prosta i sprawdzona na szczelność, otwory na szpilki wydmuchane przejechałem 200kilometrów i musiałem głowice zrzucić bo płyn w oleju ,pojechała na szczelność i okazało sie ze pęknięta. czyli wnioskuje że pękła przy dokrcaniu. vin: WBAAD11050AF51726
  
 
siema
wydaje mi sie ze z peknieciem glowki to miales chyba tylko i wylacznie pecha. zakladam ze nie byla to nowa glowcia tylko uzywka.
pekniecie miales mieczy cylindrami czy na jakims gniezdzie zaworowym? tis bmw podaje dokladnie tak jak dokreciles...

skladaj i musi byc dobrze

  
 
głowica była ta na której jeździłem już wcześniej po złożeniu jej przejechałem 200 kilometrów i masło w oleju a pękła na 5 cyl. pod wałkiem rozrządu tam gdzie zwykle pękają. teraz mam drugą używke i boje się ją dokręcać. podobno najlepiej dokręcić ją 6kg/m odczekać apotem jeszcze 9 kg/m. wieczorem będe wiedział dokładnie. ale ile to jest Nm'ów 1kg/m ? hmmm..
  
 
jak tam chcesz....
mnie sie jeszcze nie zdazylo zeby bylo cos nie tak z glowka po dokreceniu... zawsze dokrecam zgodnie ze specyfikacja producenta samochodu. a dokrecales w kolejnosci te sruby od srodka glowicy czy z lewej storny do prawej lub na odworot?

90Nm to masz 9Kg , 30Nm to masz 3 Kg itd.



ja bym zrobil tak: 45Nm 90stopni,odczekalbym 15 min i 90stopni na gotowca. Sprawdz asekuracyjnie plaszczyzne bloku silnika czy jest rowniutka przed montazem glowki ciekaw jestem bo masz niezly balet
  
 
płaszczyzna bloku jest równa a dokręcałem od sirotka w koło tak jak powiinno być nowa głowica pojechała już na gniazda zaw. planowanie i szczelność

45Nm 90stop. i 90 stop. to zdecydowanie zadużo
facet który robi beemki mówi żebym dokręcił 6kg. skręcał sobie dalej silnik i następnie 9kg

poza tym to instrukcja dokręcania głowic tyczy się raczej nowych głowic a nie używek kilkakrotnie przegrzanych i wymęczonych tymbardziej że to 325i. chyba zostane przy tych kilogramach

[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2006-12-05 15:06:40 ]
[ powód edycji: Zrobiłem z 3 następujących po sobie postów jeden ]
  
 
Używaj opcji "edycja"


[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2006-12-05 15:08:11 ]
  
 
sprawdzalem kilka samochodow z pojemnoscia 2,5 litra, miedzyinnymi fordy,mercedesy itd. wszystkie maja zblizone Nm podane: 40Nm-45Nm 90 i 90 tazke nie jest to jakis ewenement

a nie robi sie glowicy raz na rok tylko raz na 300tys lub wiecej takze dane nie podane sa dla montazystow w fabryce tylko dla mechanikow

po przeliczeniu stopni i Nm z auto-daty to co proponuja przy wariancie montazu glowki uzywanej to by sie +- zgadzalo jak siedzi w betach to tak zrob... bedzie trzymac

POWODZENIA
  
 
dzięki! zaraz powinienem mieć główke i zaraz sie biore już zapomniałem jak guma pachnie dzięki strzała