Wymieniony moduł zapłonowy => problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Przestały mi dzisiaj palić dwa cylindry - pojechałem do mechanika. Okazało się, że padł moduł zapłonowy i oczywiście został wymieniony. Na benzynie autko jeżdzi OK, jednak na gazie są straszne problemy - przy znacznym obciążeniu silnika (ruszanie, jazda pod górkę) niemiłosiernie strzela w filtr powietrza. Przed wymianą nie było tego problemu, moduł zapłonowy wymieniony na nowy. Nic innego nie było ruszane...
W związku z tym mam pytanie: czy należy po tej operacji resetować komputer, jakie mogą być inne przyczyny
pozdr
zq
  
 
Rozumiem że wszyscy oprócz mnie wiedzą jakim samochodem jeździsz, jaki masz model, silnik, itd. itp. więc poradę uzyskasz bez problemów!!!
  
 
Poldolot '96 1.6 GLI (wtrysk abimex)
pozdr
zq
  
 
wymień przewody zapłonowe, po wymianie modułu większa energia iskry może powodowaź przebicia, co przy gazie może mieć opisane przez ciebie objawył
  
 
Przewody WN i świece wymienione 1200km temu... Filtr powietrza - 3000km.
pozdr
zq
  
 
Dobrego masz mechanika który zostawia cię z drobiazgami a kasuje za drogie elementy.
Musisz sprawdzić świece, przewody WN, a gdy będziesz miał zimny silnik zresetuj komputer, zapal silnik i poczekaj na luzie aż osiągnie wysoką temperaturę (włączy się wentylator). Komputer zapisał poprzednie problemy i może wariować.
  
 
Mimo to radziłbym wykonać pewien eksperyment: w całkowitych ciemnościach uruchom silnik i obserwój przewody zapłonowe - jeśli są złej jakości to będą "świecić" Ponato możesz sprawdzić przerwę na świecach - powinno być 0,6 mm(część mechaników ustawia na 1.0 mm, co może "posadzić" modół zapłonowy oraz powodować opisane przez Ciebie objawy.
  
 
Abimex powinien mieć świece ustawione na 0,8 mm. Z przewodami WN zgadzam się - teraz kupuję tylko ZEM EŁK bo już się oszukałem na nowych silikonowych cudach na które dałem się namówić i nie mogłem dojść czemu zrobił się gorszy wół niż przed naprawą. Dopiero jak dostałem kopa z przewodów po łapach to znalazłem przyczynę.
  
 
Dziękuję za rady!
Właśnie wynokałem reset komputera (samochód stał 6 godzin, więc silnik wystygł, jak należy). Niestety nic to nie dało. Tak, jak napisałęm - świece i przewody WN wymieniałem 1200km temu, więc raczej powinny być OK. Przewody nie kopią - też sprawdzałem. Podjadę jutro jeszcze raz - może coś poradzą :|
pozdr
zq
  
 
Witam.
Zakus tak mi się nasunęło po przeczytaniu wszystkich postów; a czy jesteś pewien, że padnięty był tylko moduł? Ja niedawno wymieniłem u siebie jedną z cewek bo też miałem kłopoty z paleniem w dwóch cylindrach, Ale zanim cewka padła na amen to objawy były bardzo podobne do tych u Ciebie, szczególnie po wjechaniu w jakąś kałużę. Co prawda wcześniej dodatkowo czujnik położenia wału też mi szwankował (strasznie zasyfiony), ale w końcu cewka padła do reszty i po jej wymianie wszystko wróciło do normy. Może właśnie cewka Ci pada i daje za słabą iskrę do zapalenia mieszanki gazowej, wiadomo, że do LPG iskra musi być mocniejsza niż do Pb.
  
 
Witam!
W trakcie wizyty u mechanika okazało się, że nowy moduł też jest walnięty (przy mnie wyjmowany z pudełka). Po wymianie na kolejny egzemplarz wszystko wróciło do normy. Powiem nawet, że w auto wstąpiło nowe życie
pozdr
zq
  
 
pytanko
czy ktoś się spotkał z przypadkiem że moduł padł w ten sposób że nie ma iskry na wszytkich świeczkach? z przypadków mi znanych oraz autopsji po padzie modułu palił na dwa gary
  
 
Cytat:
2006-12-04 20:56:57, danielewicz pisze:
pytanko czy ktoś się spotkał z przypadkiem że moduł padł w ten sposób że nie ma iskry na wszytkich świeczkach? z przypadków mi znanych oraz autopsji po padzie modułu palił na dwa gary



Witam,

Ja miałem taki przypadek - CHECK ENGINE zapaliła się w czasie jazdy i silnik zgasł. Pobieżne sprawdzenie bezpieczników, czujnika położenia wału i zasilania nic nie dało - wszystko było OK.
Jednak padł moduł i tylko moduł.

pozdrawiam!
  
 
w takim razie jest szansa że to moduł padł faktycznie
zanabyłem dzisiaj nowy APE za 140 zł
  
 
daniel, sprawdź napięcie ładowania, być może masz za wysokie a to szkodzi
  
 
no mam dosyć wysokie 14,6 obojętnie czy z obciążeniem czy bez,spróbujemy coś zadziałać
po wymianie modułu auto chodzi tzn jeździ ale są problemacje z porannym odpaleniem