MotoNews.pl
  

Czujnik polozenia przepustnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I znowu cos znalazlem
Mam omege 20i 93 r szukajac przyczyny za niskich obrotów silnika

sprawdzilem czujnik polozenia przepustnicy wedlug ksiazki o omoim aucie (tej z banera)
Pomiary wyszlu jakies glupie na pewno nie bylo zera omow przy zamknietej przepustnicy a przy otwieraniu przepustnicy opor malal a nie rosnol. Wyglada na to ze jakis spec albo wsadzil czujnik z jakiegos innego silnika albo cos zle zamontowal czy mieliscie podobny problem czu mozecie podac ni numer GM czujnika polozenia przepustnicy do mojego auta z tego co wyczytalem to z czujnika polozenia praepustnicy sterownik ustawia np trub pracy jalowych obrotów

  
 
Witam
Spoko - wszystko jest OK.
Sam przerabiałem ten temat, nasze silniki nie mają tego typu czujnika położenia przepustnicy, jak opisany w książce.
Prawidłowe (zapewne z pewną tolerancją) odczyty między końcówkami to:
1-2 stałe wskazania 1,96 kohm
1-3 od 1,05 k zamknięta do 2,46 k max. otwarta
2-3 od 2,71 k zamknięta do 1,36 k max. otwarta

Do danych z książki należy podchodzić z pewnym dystansem.
  
 
Ufffff
wielkie dzieki :
  
 
Witam!
Pozwoliłem sobie na podpięcie pod temat.

Od dłuzszego czasu świeci mi "check". Nic się nie działo więc nie ruszałem. Jednak zaczęły się nasilać spadki mocy i chwilowe dławienie silnika. Sprawdziłem to niedawno i wywaliło kod 65 - czujnik położenia przepustnicy. i teraz dylemat:
Sprawdziłem przewody - zwarcia nie ma.
Sam czujnik - dziwne odczyty więc do rozbiórki. I oto ukazał się widok. Nie ma tam zadnego elementu który powodowałby zmianę oporności pomiędzy pinami ( a ponoc to potencjometr ma być) . Jest tylko jeden mikrus który załącza styki w położeniu zamknięcia przepustnicy i styk z dwóch blaszek który załącza się w położeniu pełnego otwarcia. Więc mam 3 położenia - zwarta jedna para-zero-zwarta druga para. Juz nie wiem czego się czepić, a błąd jak świecił tak świeci..........
  
 
To nie jest dosłownie potencjometr tylko czujnik zamknięcia lub pełnego otwarcia przepustnicy. Sprawdź miernikiem czy te mikrostyki działają (sprawdzaj przy samym przełączniku) a jeżeli bedą dobre to może to być zimny lut między nóżką tego przełącznika a drucikiem łączącym go z wyjściem czujnika).
  
 
w motroniku 4.1 jest wylacznik a w motroniku 1.5 potencjometr.
  
 
witam a jakie dane powinien miec czujnik w omedze 2.0 16V? jak to sprawdzac? bo chyba mam walniety ale wczesniej bym sobie go pomierzyl
pozdr
  
 
No i wyjaśniło się Przypomnialem sobie że check to świecił od początku jak autko kupiłem. U mnie jest Motronic 1.5 więc powinien być potencjometr. Pewnie padł poprzedniemu właścicielowi i wepchał od innej wersji sądząc że to jeden czort.
Potrzebuje takowy zakupić, tylko gdzie
  
 
Hehe u mnie też jest wyłącznik a powinien być potencjometr. Na allegro dostaniesz z przepustnicą za około 50-100 złotych. Na same czujniki uważaj (lepiej sprawdzić rozstaw mocowań) bo przepustnica może może mieć różne otwory montażowe i potencjometr Ci nie przypasuje.
  
 
ludziska ma ktos dane jakie powienien wskazywac czujnik polozenia przepustnicy? nie wiem czy mam padniety i chce go sobie psrawdzic ale nigdzie nie moge znalezc danych. dzieki z gory
  
 
To stary watek, ale chcę coś do niego dopisać: czy ktoś może raz na zawsze zweryfikować, jaki rodzaj czujnika przepustnicy jest w silnikach z Mototronikiem 4.1 a jaki w 1.5? Bo czytam sobie różne posty i widzę dokładnie przeciwne stwierdzenia.
  
 
Cytat:
w motroniku 4.1 jest wylacznik a w motroniku 1.5 potencjometr.



dokładnie tak
  
 
To co zdążyłem przeczytać(Autodata) MotronicM1.5
-Przy włączonym zapłonie nie odłączać TPS-a wpiąć się w nogi
1 i 3 czyli w dwie skrajne końcówki
-przy zamkniętej przepustnicy od 0.1Volta do 1.3V
-przy otwartej na full od 3.9V do 5V

MotronicM4.1 - bez potencjometra same styki


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2005-08-24 19:54:03 ]
  
 
A jak w takim razie powinny wyglądać rezystancje między stykami? U mnie nie przypominają ani wartości dla wyłacznika, ani dla potencjometru. Czyżby czujnik padł? Czy ktoś z Motronikiem 1.5 mógłby to zweryfikować (bo chyba mam 1.5, więc powinien być potencjometr)?


[ wiadomość edytowana przez: draakhul dnia 2005-08-24 20:48:20 ]
  
 
Zamknięta pomiedzy 2 a 18 = 0 otwierasz narasta, po puszczeniu pedału musi spaśc do 0.
Oj czasami mi się niechce ... te forum to kopalnia wiedzy.
  
 
Czy "18" to środkowy styk, tak jak piszą w mądrej książce? Tma są oznaczenia 2 18 3.


[ wiadomość edytowana przez: draakhul dnia 2005-08-24 22:08:57 ]
  
 
styki 1 , 2 , 3 to TPS do M1.5 z potencjometrem
styki 2 , 18 , 3 to TPS do M4.1 bez potencjometra
  
 
Kurczę, to muszę jeszcze raz zaatakować omcię z miernikiem. Mam nadzieję, że czujnik mi nie padł...
  
 
M4.1-sprawdzanie
styki 2-18 przepustnica zamknięta rezystancja 0
styki 2-18 przepustnica fully open rezystancja nieskończona
styki 3-18 przepustnica zamknięta rezystancja nieskończona
styki 3-18 przepustnica fully open rezystancja 0

styk 18 w środku niestety niewiem z której strony jest 2 czy 3
brak rysunku , ale jest to nieistotne -wyjdzie miernikiem
  
 
2-18-3