Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2007-02-23 08:14:58
Gdzie tankujesz? Może warto zastanowić się nad zmianą dostawcy paliwa do Twojej bryczki? |
Piterb Ciechanów | 2007-02-23 10:22:20 Może faktycznie paliwo. Tankuję różnie ale przewaga orlen, czasami rafineria gdańska. A czego spróbować- shell, bp, inne? |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2007-02-23 10:35:42 Obojętnie.
Byleby do prawie pustego zbiornika, tak żeby tylko pompy nie zjarać |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2007-02-23 12:12:49
Twoja wypowiedź utwierdza mnie w przekonaniu o słusznym podejżeniu złej jakości paliwa. U mnie takie niedomagania zawsze występuja jak zatankuję gaz na ORLENIE lub czymś podobnym. Pewnie koledzy z ELITY pamiętają, że kiedyś chwaliłem paliwo z Orlenu, do czsu.... Kiedy to pojawiły się właśnie problemy w zimie przy przechodzeniu na LPG. Postanowiłem spróbować innego gazu i zatankowałem na Shelu, problem znikł niemal natychmiastowo. Teraz praktycznie tankuje tylko na Shelu lub Statoilu. W zaszłym miesiącu zatankowałem sie na stacji "BLISKA" gdzie dostawcą jest ORLEN. Niestety szybko pożałowałem tego. Już następnego ranka pojawiły się problemy przy przechodzeniu na LPG. |
rudi Espero Wloclawek | 2007-02-23 16:00:43
Na Bliskiej biorę ale tylko benzynkę a gaz na jakiś prywatnych gdzie taniej. U mnie nie ma problemu z opaleniem ani przejściem na gaz w dowolnym momencie tylko jeśli zrobie to za wcześnie tj. przy nierozgrzanym silniku to potrafi czasem zgasnąć na tzw. luzie i potem odpalenie jest prawie niemożliwe. Zatem ja nie podejrzewam benzynki orlenu a wydaje mi się, że to raczej problem z gazem, może jego skład jest kiepski bo czysty to raczej jest - sprawdzałem i żadnych osadów w instalacji nie ma. Zresztą nie od dziś twierdzę, że instalacja gazowa i ekspoatacja na gazie to w przypadku espero niezbyt dobre połączenie i praktycznie najważniesze źródło problemów i choć sa one sporadyczne to jednak wkurzające Moge się wręcz założyć, że gdybym jeździł tylko na benzynce z Orlenu tak jak kiedyś tj. przez 6 lat to auto chodziłoby jak żyleta ale wiadomo gaz to przymulacz straszny i tzw. zło konieczne ale spoko coraz bliżej wiosna |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2007-02-23 18:31:27 Espero bardzo dobrze znosi LPG.
Musisz zatankował dobry gass (np. shell) i wtedy Twoje problemy znikną Jak pisałem miałem identyczne problemy. Teraz nawet przy mrozie przekraczającym 10*C zapaz po odpaleniu przełanczam na LPG i wszystko jest OK. No ale każdy postępuje wg swojego widzi mi się |
desperos Klubowy Weteran Volvo V70 II Lublin | 2007-02-23 18:44:01
nie szkoda Ci parownika??przeciez to wszystko w srodku jest zesztywniale i zle reaguje na tak gwaltowny kontakt z lpg... |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2007-02-23 21:53:08
Ja tez tak robie i coz... zal mi dzieci w eutiopii, ludzi umierajacych na rozne przypadkowe choroby i bezdomnych psow na mrozie tez mi szkoda - parownika jakos mniej |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2007-02-23 23:14:47
Kisztan, ja tankowałem do esperaka "co byle" (lpg) i nigdy nie miałem problemów z przechodzeniem na gaz. Chwila po rozruchu - jakieś kilka, kilkanaście sekund - przegazówka i już lpg. Wydaje mi się, że problem nie w gazie, a bynajmniej - nie tylko... Pozdr. P. |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2007-02-23 23:16:37
Policz benę na rozgrzanie, porównaj do ceny membran w parowniku i wszystko w temacie... Pozdr P. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2007-02-24 00:05:56
|
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2007-02-24 00:14:09
A jaki może być inny punkt widzenia, jeżeli mówimy o membranach w parowniku..? Rozumiem - oldtimer, niszczenie silnika, etc. Ale jedynym "minusem ujemnym" szybszego przełączania na lpg jest zużycie tychże membran. Może ktoś czuje do nich sentyment? |
desperos Klubowy Weteran Volvo V70 II Lublin | 2007-02-24 08:21:38
|
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2007-02-24 17:37:44
Trudna praca - gaśnięcie po przełaczeniu na gaz przy nierozgrzanym silniku może być spowodowane zestarzeniem się membrany w parowniku. Jest to typowy objaw kończącej sie membrany. Jak dostanie trochę ciepłego płynu to zaczyna pracować. |