Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Trzos Polonez Caro GLI (LPG) Gdańsk | 2003-05-31 14:21:57 O około 3 tygodni z moim silnikiem dzieją się dziwne rzeczy. nie trzyma wolnych obrotów, silnik mocno drga i mało nie wyskoczy z komory silnika przy temp. ok 70 potrafi nawet zgasnac. co dziwne nie stracil przyspieszenia podczas jazdy to samo dzieje sie na gazie i na benzynie po konsultacji z mechanikiem wymienilem swiece i przewody oraz wyregulowalem zawory. nadal nic sie nie zmieniło. udalem sie do ASO na badanie komputerowe ktore wykazalo ze wszystko jest w normie. po ok tygodniu pojechalem do innej stacji aso gdzie zbadano mi silnik jeszcze dokladniej. zbadano mi cisnienie w tłokach i badanie komputerowe. Stwierdzili to co sam już stwierdziłem panewki do wymiany i zapłaciłem za te ztwierdzenia razem ok. 200 zł i nic. To sam sobie stwierdziłem i co z tego nikt nie zna przyczyny proponują rozbieranie silnika. Moze ktos z was miał taki przypadek. Tymbardziej że wszystkie wyniki badania komputerowego są w normie. Wykluczyli też przesunięcie paska rozrządu. Zwlaszcza ze ASO na hallera zalozyli mi nowy modul abimexu na próbe i nic bez zmian. mam już dosc płacenia za to co juz wiem co mam robic????? |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-05-31 14:28:23 z tego co piszesz wynika ze padla cewka ktoras. na wolnych obrotach zdycha a jak juz przyspiesza to zaczyna grac na ten gar ktory jest walniety. w GLI sa chyba 2 cewki ? wewnatrz silnika to raczej nie masz co szukac przyczyny. raczej elektryka zawodzi.
zamien na chwile na inne cewki(pewne). Od tego trzeba zaczac... |
ottastorun Ascona C 2.0i Jubille Toruń | 2003-05-31 18:47:16 ja tez to przerabialem ten temat niestetymoj polonez to jezdzaca zagadka zazwyczj jak sie to dzieje to wystarczy zresetowac kompa i jest koi na jakis czas oczywiscie nie jest to moze najlepszy sposob ale w moim przypadku zadzialal i jest od 2 miechow ok wiec nadal rozkoszuje sie jazda moim bolidem objawy mialem identyczne.oprocz resetowania kompa bawilem sie z gazem i wymienilem wszystkie filtry zarowno od benzyny jak i gazu rura doprowadzajaca powietrze poszla zgodnie z zaleceniami artykolow w dziale warto wiedziec za prawa lampe no i narazie pomoglo i jeszcze jedno czyscilem w aso silnik krokowy no to na tyle moich rad pozdrowienia i powodzenia |
Plush Polonez ATU 1,6 GLI Chełm | 2003-05-31 21:51:52 u mnie ostatnio dzialo sie to samo, ponadto palil ok 20l/100km, na gasniecie pomogla wymiana membran w parowniku i czyszczenie filtra gazu - co do spalania to jeszcze nie wiem za malo przejechalem |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2003-05-31 22:15:51 to nie wina gazu skoro na benzynie to samo sie dzieje
mam pytanie co to za GLI sonda czy potencjometr???? nie notujesz zadnego kodu? Ani zbyt malego cisnienia ani nic podobnego ?? (nie pamietam kodu chyba 35 ) jeszcze...nie faluja obroty?? czy podmieniali sam modul czy cewki rowniez??? |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2003-06-01 14:19:45 .............. [ wiadomość edytowana przez: Ireq dnia 2003-06-01 14:22:02 ] |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-06-02 00:07:12 Moim zdaniem problem tkwi w zasysaniu tzw.fałszywego powietrza.Ja miałem podobny problem i pomogło dopiero zeszlifowanie gaźnika i jego podkładki-tam właśnie zasysał powietrze i obroty się"rozjeżdżały".Jednakowoż nie wiem co dzieje się w przypadku GLI...Bo jeśli chodzi źle i na gazie i na benzynce to "fałszywe powietrze"może być przyczyną,taka jest moja koncepcja |
Tomek1121 Polonez Caro Poznan | 2003-06-03 19:27:16 Odpowiedz jest prosta!
Koledzy bardzo się rozwodzą nie mając pojęcia gdzie jest przyczyna. Problem tkwi w silniku krokowym(ABIMEX) który ma to do siebie,że jak się rozgrzeje to zaczyna szwankować- obroty spadają na 500-600, silnik wtedy pracuje nierównomiernie-zaczyna skakać,a nawet gaśnie. Sil. krokowy jest odpowiedzialny za dostarczenie powietrza do sil. tylko na wolnych obrotach,dlatego też w czasie jazdy jest wszystko ok! Koszt nowego to około 300zł. Można także próbować reanimować starego np.nasmarować WD 40. |
Piter20 (M) A3 WRC | 2003-06-03 19:43:57 Wykręcić z zespołu przepustnicy, wyczyścic syf, który może tam zalegać i tamować przepływ powietrza (grzybek + gniazdo!), z tym smarowaniem, to ostrożnie: trzpień musi być czyściutki - zero kurzu - i mozna lać WD (bez przesady). Sprawdzić jak rusza się trzpień - nie może się zacinać. Wyciągnąć na odległość między czubkiem grzybka a płaszczyzną przylegania silnika do zespołu przepustnicy równą 28 mm, odłączyć akumulator od instalacji na jakąś minutę. Podłączyć z powrotem i uruchomić silnik. Po jakimś czasie od uruchomienia wszystko powinno wrócić do normy.
[ wiadomość edytowana przez: Piotrek389 dnia 2003-06-03 19:58:03 ] |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2003-06-03 20:28:38 Nie znam się kmpletnie na tych silnikach ale może w tej przepustnicy jest dodatkowy kanał obejściowy. Może właśnie jego trzeba przeczyścić albo podregulować. Bynajmniej w roverze jest coś takiego.
Poza tym może w końcu ktoś się pokusi o dokładny opis tej czynności. |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2003-06-03 22:21:06
Mam identynko wczesniej to niemozliwe bylo ustawienie obrotow ponizej 1000RPM teraz ladnie trzyma chociaz nieraz mu dowala ze trzeba odkreci srube na parowniku i wrocic nia do tego samego polozenia i pieknie chodzi.Z tym przygasaniem jak sie rozgrzeje przychodzi mi na mysl jeszcze cewka, moze sie przegrzewa ? Daje wtedy slaba iskre a wiadomo im wyzsza tempreatura tym potrzebne jest wyzsze napiecie do przeskoaku iskry czy chodzby jej wywolanie. pozdrawiam |
namor polonez caro plus GLI Wólka Zdunkówka | 2003-06-04 15:40:30 Witam
Może ktoś z was potrafi ocenic taką dolegliwość, a mianowicie szarpanie silnikiem do 3tyś obrotów, przewody WN wymienione, wstawiony nowy aparat załonowy, moduł sprawny obroty też idealnie ustawione tylko to szarpanie coś okropnego. Polonez 1.5 GLE. POZDRAWIAM NAMOR |
MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2003-06-04 17:04:39 Ha ha ha a ja już mam po problemie.
Zrobiłem to trochę na zasadzie siła razy gwałt, ale działa Podkręciłem obroty na gaźniczku wyreguowałem na parowniku i gra. Jak się rozgrzewa to tradycyjnie chodzi. Do załączenia się wentylatora po raz drugi to obroty mam tak na ok 1100-1200. Po tym obroty ładnie się trzymają na 900. Nie wiem co to jest, ale rowiązanie problemu nie nastąpiło tak naprawdę do końca, ale chodzi cacy. |