[MKVI] co ile wymiana kabli zapłonowych- 1.6 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, co ile tysięcy km powinno sie wymieniać kable zapłonowe w zetecu? 1.6 16v 1993 rok. Przeszukiwałem forum ale nic nie znalazłem. Czy razem ze świecami co 60 tysięcy?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-12-03 22:41:33 ]
[ powód edycji: Temat ]
  
 
Jak ci nie świecą w nocy to nie zmieniaj, jak coś to ci wyśle za pare złociszy, motorcrafta.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
A zaraz będę jechał to spojrzę czy świeca, mają być zaczerwienione? maja prawie 3 lata i jakieś 51 tysięcy km ,zmieniłem poprzednio razem ze świecami, oryginalne tez są. Pytam bo niebawem wymiana świec to myślałem o komplecie
Jak się doczytałem to dość długo mi wytrzymały świece na gazie cały czas jeżdżone

[ wiadomość edytowana przez: kylo32 dnia 2009-11-16 17:09:56 ]
  
 
Swiecą w tym sensie że jak ciemno na dworze i kable będą wilgotne albo pryśnij najlepiej jakimś spryskiwaczem po nich, jak iskry nie przeskakują to git
przy zapalonym silniku.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Mi tam nowe kiedys swiecily - oryginaly ... Puki Ci nie strzela na gazie to jezdzij .
  
 
wymiana nie zaszkodzi, a na pewno będzie lepsza od jazdy na starych, tym bardziej że tyle przeleciały na gazie
swoją drogą, te świeczki też coś długo
  
 
za raz zobaczę te kable a świece ayfs22fpm1 mam na fakturze, strzelać chyba nie powinien jak mam teraz sekwencje?
  
 
to ze kable nie swieca nie oznacza ze sa na pewno sprawne oznacza tylko uszkodzenia izolatora .
kable co 60 tys sie wymienia i tyle. skoro producent tak zalecil to tak nalezy robic. a olej jak jezdzi ktos na gazie i ma czysty nawet po 15 tys to tez nie wymienia bo czysty ? bzdura . po cos producenci wydaja kupe kasy na testy i badania a nie z kaprysu, przeciez mogliby napisac ze przewody wymieniac jak zaczna swiecic.
pozdrawiam
  
 
właśnie nigdzie nie znalazłem danych co ile wymienić kable, świece i takie inne podstawowe rzeczy to piszą wszędzie
Tak czy inaczej i tak zobaczę czy świecą za rada Kleszczaka
  
 
Cytat:
2009-11-16 18:52:05, dulin7 pisze:
to ze kable nie swieca nie oznacza ze sa na pewno sprawne oznacza tylko uszkodzenia izolatora . kable co 60 tys sie wymienia i tyle. skoro producent tak zalecil to tak nalezy robic. a olej jak jezdzi ktos na gazie i ma czysty nawet po 15 tys to tez nie wymienia bo czysty ? bzdura . po cos producenci wydaja kupe kasy na testy i badania a nie z kaprysu, przeciez mogliby napisac ze przewody wymieniac jak zaczna swiecic. pozdrawiam



A wiesz,ze wiele marek pisze ,ze w automatach sie oleju nie wymienia?? Bo po co,jak lepiej kupic druga skrzynie biegow po 200tys ...
Jak chcesz to wymieniaj nawet co 5tys przewody WN ,a porownanie z olejem jest nie na miejscu.
  
 
bede je wymienial co tyle ile kaze instrukcja , instrukcja co do wymiany oleju w skrzyni nie przewiduje takiej czynnosci i jest zawsze podane z wyjatkiem ciezkich warunkow eksploatacji.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-11-16 19:15:53, dulin7 pisze:
bede je wymienial co tyle ile kaze instrukcja , instrukcja co do wymiany oleju w skrzyni nie przewiduje takiej czynnosci i jest zawsze podane z wyjatkiem ciezkich warunkow eksploatacji. pozdrawiam



No i pozniej skrzynie sie sypia ... Kumasz,ze napedzasz kase serwisom,producentom czesci?? Wymiana oleju w skrzyni co 25tys kosztowala by Cie 100zl ale Ty nie masz tego robic (wg producentow) tylko pozniej masz w serwisie kupic nowa ... Rozumiesz juz o czym pisze??

PS Ja Ci nie zabraniam wymieniac przewodow WN , ale jak mialbys wydac ponad tysiac zlotych za wymiane WN to juz inaczej bys pewnie gadal...
  
 
Do wszystkiego nalezy podchodzic z rozsadkiem. Pewne rzeczy eksplatacyjne sa szczegolnie wazne bo moga uszkodzic inne rzeczy, i te nalezy wymieniac bezwzglednie(np rozrzad). A inne rzeczy wymienia sie jak pojawiaja sie pierwsze oznaki ich zuzycia(np. kable WN). Jak kiedys mialem 126p to kable WN wymienialem co kilka miesiecy. A potem w fiacie punto przez 11lat (160tys.)nie wymienialem od nowosci i nastepny wlasciciel dalej na nich jezdzi.
Obecnie w esim podejrzewam ze sa kable od nowosci i tez na razie nie mam zamiaru ich zmieniac chyba ze sie pojawia jakies niepokojace oznaki pracy silnika wskazujace na ich wymiane. Puki co leje paliwko i heja
  
 
zobacz ze zaznaczylem ze z wylaczeniem szczegolnych warunkow ktore to wlasnie szczegolne warunki wystepuja w polsce , gdyby bylo mnie stac na auto w ktorym przewody sa warte tysiac zl to mysle ze tez wymienialbym je jak instrukcja kaze bo byly by na to pieniadze. chcialem zaznaczyc ze to ze kable nie "swieca" nie oznacza ze sa sprawne a zeszlo troche na inne tory.
  
 
I każdy ma po trochu racji, jeden kabelek się łyska, ale to dla tego ze idą święta, jak się nie spsóją zanim zmienię świece to ze świecami za jakieś 8 tysięcy na nowe, no oczywiście jeśli nazbieram odpowiednią ilość funduszy
Dzięki za rady
  
 
a to w zetec'u nie zmienia si eswiec co 30 000km a kabli co 3 lata?
mie mam kabli zaplonowych
  
 
ktoś mi mówił ze świece co 60, nie będę się kłócił, bo jeszcze działają
  
 
no wlasnie planuje zmienic swiece u mnie... padly po ok 25kkm na lpg (motocrafty oczywiscie...). mozliwe ze dobilo je mycie silnika... woda dostala sie na swiece i zaczelo przerywac... potem po wysuszeniu troche sie poprawilo ale caly czas przerywa lekko...

bedzie kiszka jak okaze sie ze to wina kabli - niby nie swieca ale nie wiadomo...
  
 
nie ma reguły na przebiegi. Zależy od stanu silnika, stylu jazdy, warunków atm...
U mnie np Janmory wytrzymały spokojnie 30tkm, ale już takie same u brata tylko 10tkm, Za to w mk3 mam Championy i mają już 130tkm i działają...
  
 
Koledzy, zmiana świec i przewodów wygląda następująco:

a)przewody:
1. zapobiegawczo co: 50-60 tyś lub co trzy lata - zależy co szybciej nastąpi
2. gdy nastąpi ich uszkodzenie mechaniczne - np pociągniemy za kabel, zamiast za fajke
3. w zasadzie wiele osob wymienia przewody co druga wymiane świec

b)świece:
1. zwykłe świece co 30 tys. jeżdząc na PB i -20% (minus 20 procent) na LPG
2. świece platynowe, posrebrzane (np briski) co 80-90 tys. i -20% (minus 20 procent) na LPG

Regułę potwierdza kolega archivi któremu motorcrafty na lpg padły po 25tys: (30 000 : 1.2 = 25 000 km)