PROBLEM z Prinsem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Kolegów
Czytam z nieukrywaną zazdrością Kolegów posty, jaka to świetna instalacja Prins po prostu cudo. Ja widać mam pecha, przywiozłem z Niemiec autko ( Kia Sportage II)z dwuletnią instalacją Prins . Szybko pojawił się błąd w funkcjonowaniu polegający na tym, że niezależnie od stanu paliwa oraz prędkości może, choć nie zawsze po przejechaniu ok 15-20km przelącza sie na benzynę. Odwiedziłem autoryzowany warsztat w Kielcach, z marszu zasugerowano mi zmianę reduktora z innej firmy-ponoć mniej czułego na problemy z jakośćią paliwa-no i dałem się namówić ale po powrocie do domu stwierdziłem taką samą reakcję samochodu. W dalszym ciągu w zupełnie niewiadomym momencie potrafi to cudo Prinsa przełączać na benzynę. Jedyna prawidłowość tego "wybryku" to fakt, że dzieje się tak przy rozgrzanym silniku po przejechaniu jak wcześniej wspomn. ok 15-20km. Zatem zmiana reduktora była bezcelowa, więc ufność w kompetencje warsztatu.....????? no i co dalej. Nie mam chęci być królikiem dośw. bo jak tak dalej pójdzie to niebawem mogę mieć nową instalację i to nie wiadomo jakiej firmy....... Pozdrawiam i może ktoś kompetentny się wypowie co by tu można.....
  
 
Witam ponownie
Obawiam się, że problem z moją instalacją jest albo wyjatkowy, albo zbyt trudny do zdiagnozowania, ponieważ po moim wpisie zapadła absolutna cisza.....Pozdro
  
 
Cytat:
2016-01-16 19:14:49, desa pisze:
Witam ponownie Obawiam się, że problem z moją instalacją jest albo wyjatkowy, albo zbyt trudny do zdiagnozowania, ponieważ po moim wpisie zapadła absolutna cisza.....Pozdro


Rzadko tu zaglądam, a co do Prinsa, to też go mam i uważam za bardzo dobrą instalację. Wymiana reduktora oryginalnego na inny uważam za chybiony, do czego kolega sam doszedł.
Że cisza, to nic dziwnego, bo przy tylu danych stawianie diagnozy, to jak wróżenie z fusów.
Można podejrzewać czujnik ciśnienia i temperatury gazu (jest zintegrowany), ale żeby to dokładnie stwierdzić trzeba mieć podpięty program diagnostyczny pod sterownik gazowy i to najlepiej w momencie wystąpienia usterki. Dobrze jest też mieć wpięty manometr do instalacji i wtedy w każdej chwili można sobie zerknąć na jego wskazania i ma się obraz pracy reduktora. Gdyby on był to prawdopodobnie nie doszłoby do wymiany reduktora.
Trzeba znaleźć gaziarza co ma program diagnostyczny do Prinsa i trochę doświadczenia z tą instalacją.