Corolla 1.4 VVTi - kilka dziwnych pytań...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chciałbym kupić Corollę z silnikiem 1.4 VVTi rocznik 2000. I w związku z tym mam kilka pytań.
Czy możliwe jest, żeby te auta rdzewiały na masce i na listwach obok grilla od uderzeń kamyków? Czy jak pojawia się ognisko rdzy nad przednią szybą to jest to normalne? Czy te auta są ocynkowane?
Czy Corolle mają przednią szybę firmy Pilkington wkładaną standardowo czy jest to wynik wymiany?
Znalazłem informacje, że te silniki mają zamiast paska rozrządu łańcuch. Po ilu tysiącach powinno się wymieniać taki łańcuch?
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów...
  
 
ślady po kamieniach mogą być, wiem bo sam mam, ognisko rdzy nad szybą mozliwe w przypadku wymiany szyby - tez wiem bo mam, auta sa ocynkowane, takie szyby byly montowane najczesciej chyba, łańcuch jest niewymienialny nie ma takiej zabawy jak z paskiem mozesz zapytac w ASO.
  
 
Oglądałem egzemplarz, który miał ogniska rdzy wszędzie tam gdzie uderzył mocniej kamyk. Wydaje mi się, że ocynkowane blachy powinny być bardziej odporne na tego typu ostrzał. I mam nadzieję, że to z tym konkretnym autem było coś nie tak i że normalny, niemalowany egzemplarz będzie bardziej odporny...
  
 
masz rację, to coś podejrzane, ja ma w paru miejscach na masce drobne odpryski lakieru po "strzałach" i żadnego rudego, po prostu widać podkład
  
 
no jeśłi to wielka ruda to fakt.. przesada. Zreszta zalezy czy te odpryski sie od razu zabezpiecza zaprawka...
  
 
Cytat:
2007-07-17 07:28:09, kapkar pisze:
Zreszta zalezy czy te odpryski sie od razu zabezpiecza zaprawka...



ja nie zabezpieczałem niczym, po jakimś czasie trochę mazałem taką kredką woskową, bo mnie białe plamki drażniły, dopiero ostatnio przy okazji, maznąłem, znajomy lakiernik twierdził że to bez znaczenia

  
 
No i stało się. Rodzina powiększyła się o nowy samochód. Jest to Corolla 1.4 16V VVTi z 2000 roku, przebieg 125tys. I w związku z tym mam kilka pytań. Po pierwsze wypadałoby powymieniać płyny. Nie wiadomo jaki olej jest zalany w tej chwili. Na forum znalazłem sugestie, że najlepiej zalać olejem Mobil1 10W40. To dobry wybór?
Płyn chłodzący ma barwę borygo ale ponieważ krajem pochodzenia samochodu jest italia więc mogę założyć, że jest to jednak coś innego i należałoby zmienić. Co polecacie w zamian do tych silników?
Pozostaje jeszcze kwestia kabli WN i świec. Czy te silniki mają jakieś preferencje w tym względzie?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam...