Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-02-08 21:12:50
To mozesz zaplacic 30zl wiecej kupowac ten olej w IC. Coz jak zaczoł zlopac to wydaje mi się ze nie warto dolewac drogiego oleju chyba ze auto robi symbiliczne przebiegi. Wlej mu magnateca 10w40 tylko tego z Niemiec nie polskiego bo roznica istotna i bedzie lepiej. |
pankuba TOYOTA DRIVER Renault Megane 220 GT Wawa | 2009-02-09 19:46:34
dokładnie ten - 1,4
odpala jak zawsze, bez marudzenia i nic niebieskiego nie widać, niby ma już 12 roczek ale... Jako że przebiegi teścia faktycznie raczej symboliczne (sprzedałem mu jak miała 90k ) to po tym co mówicie chyba zalecę mu Mobila 10W 40 i zobacymy (ew powiem co by kazał se kompresję zmierzyć) |
Pigletto TOYOTA DRIVER V50 Orzesze | 2009-02-09 19:50:47
Hehe, 1.4 to akurat jest 4E-FE. 4A-FE to 1.6. |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-02-16 09:54:13 No i co nowego w temacie ?
zmieniles olej na ten na ktorym rolka zawsze jezdzila czy dalej jezdzisz na tym 5w30 ? |
marcin06ge Zgierz | 2009-02-16 11:43:16 Cromm a co ten niemiecki jest lepszy bo ja kupuje tego niemieckiego magnateca 10W/40 z allegro bo cena lepsza i banki 5L. Narazie nie narzekam bo na 4E-FE mam juz prawie 230 tys. przy gazie i zużycie 1-1,5L na 12 tys. Ale co ten polski jest gorszy?
Kiedyś czytałem w jakiejs gazecie że niemiecki jest gorszy bo tam sa inne warunki pogodowe i że maja więcej autostrad a co za tym idzie silniki maja lzej i ze w niemczech dodaja przez to mniej dodatkow uszlachetniających- dla mnie to brednie bo przeciez sa klasy jakościowe i musza sie chyba tego trzymac. |
pankuba TOYOTA DRIVER Renault Megane 220 GT Wawa | 2009-02-16 20:11:00 nakazałem teściowi zmianę na Mobila 1 10W40 i dokładnie zbadanie ile ubywa - spisanie stanu licznika po uzupełnieniu i sprawdzeniu ile i po ilu trzeba dolać
a tak to dalej jeździ, uspokoiły mnie trochę wasze i z CC informacje, że te silniki mogą brać i nic się nie dzieje, bo faktycznie wygląda na to, że po za tym że oleju ubywa to nic się nie dzieje |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2009-02-17 10:00:04
Odpowiem tak. Tak Niemieckie sa lepsze tam bardziej restrykcyjnie przestrzega sie tego co wychodzi na linii produkcyjnej, u nas jak czegos brakuje olewają i leją dalej tam wszystko stoi jak czegos brakuje. To taka subtelna roznica, potwierdzil mi to kiedys pewien rzeczoznawca motoryzacyjny. poza tym jakie inne warunki pogodowe bez komentarza. Wiadomo ze w Polsce firmy beda nakrecac koniunkture na nasze wyroby (niekonieczne nasze) za pomoca mas mediów. Wiec ze BP albo jak kto woli castrol pisze takie rzeczy jakos mnie nie dziwi, kazdy reklamuje jak moze i gdzie swoje wyroby a ze niektozy konsumenci potrafia na to spojrzec troche z innej perspektywy .... Nie bede sie juz rozpisywał na temat braku wiarygodnych informacji na temat miejsca blendowania konkretnych olejow, dlaczego na opakowaniach nie pisze sie np. miejsce produkcji rafineria gdanska, trzebinia, itp. jest to nie fair ale dla wiekszosc polakow nie istotne bo liczy sie marka. Klasy jakosciowe no owszem ale z tym roznie bywa,znajomy taksowkarz mowi mialem lotosa10w40 (nexia lbo nubira zLPG) silnik mi sie grzał na A4 zalałem mobila 10w40 wszystko wrocilo do normy a oba maja SJ/CF albo SL/CF. pankuba: obserwuj pierwsze 2-3 tys km ktore zazwyczaj sa kluczowe. [ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2009-02-17 10:03:31 ] |