Rolka E10 bierze olej.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z „teściowozem”. Niepokoi mnie, że od pewnego czasu Corolka wydaję brać około 0.5 litra oleju na 1k km. Ciężko z teściem jest się dogadać, ale tak to mniej więcej szacunkowo by wychodziło. Nie widać żadnych wycieków (plam itp w garażu, czy jakiś śladów na silniku), więc wychodzi że go spala.

Ma przejechane dopiero 118k, po stówie miała zrobiony rozrząd (zresztą musieli poprawiać, bo pan krzywo nabił zimering i wtedy faktycznie ciekło trochę) ale tak było ok, a nagle pojawiły się takie ubytki. Nie podoba mi się że zalali mu Castrola 5w 30 do tej pory jeździła na zwykłym Castrolu TXT 5W-40 może przejść na pół syntetyk 10w ? Tylko z drugiej strony wydaje mi się że powinna jeszcze spokojnie wytrzymać syntetyka, w końcu co to za przebieg dla Toyoty.

Tak się jeszcze zastanawiam czy możliwe jest że go gdzieś wywala (np na rurę wydechową) tak że odparowuje i z góry ani na podłodze nie widać śladów wycieku? Jakieś pomysły co może być przyczyną, ew. co kazać zrobić sprawdzić na kolejnym przeglądzie? Co myślicie?

Tylko nie mówcie mi żeby przejść na Motula, nie będę kupował oleju na Alegro, nie mam zaufania, nic na to nie poradzę.
  
 
To już E10 i ma latka więc najlepiej przejść na półsyntetyk i będzie OK. Ja w E11 mam 130000km przebiegu i od 105000km jak ją kupiłem i nie wiedziałem na czym jeździła zalałem Mobilem Super S 10W-40 (półsyntetyk) i jest OK. W przeciwnym przypadku gdyby półsyntetyk zalać syntetykie może wypłukac brud i rozszczelnic silnik, a to już niezły koszt naprawy.
  
 
Cytat:
Mam problem z „teściowozem”. Niepokoi mnie, że od pewnego czasu Corolka wydaję brać około 0.5 litra oleju na 1k km.


Dziwne troche przy takim przebiegu, ale zdarzalo sie że E10 brały olej. Jaki tam jest silnik? Moja E10 z 4A-FE też brała i skończyło się remontem, ale tam przebieg był znacznie większy.

Nie wiem jakie to te oleje ale jeśli stało się to nagle i po tej wymianie to moze faktycznie dobrze by było zacząć od zmiany na półsyntetyk. Ja tam zawsze lałem 10W40 Mobila (Croom na pewno poleci coś innego )

Na przegladzie mozna sprawdzić kompresję silnika a poza tym można poobserwować jak auto odpala (czy nie kopci na niebiesko), ewentualnie czy w płynie chłodniczym nie ma tłustych oczek (uszczelka pod głowicą).
  
 
Cytat:
Tylko nie mówcie mi żeby przejść na Motula, nie będę kupował oleju na Alegro, nie mam zaufania, nic na to nie poradzę.



To mozesz zaplacic 30zl wiecej kupowac ten olej w IC.
Coz jak zaczoł zlopac to wydaje mi się ze nie warto dolewac drogiego oleju chyba ze auto robi symbiliczne przebiegi.
Wlej mu magnateca 10w40 tylko tego z Niemiec nie polskiego bo roznica istotna i bedzie lepiej.
  
 
Cytat:
2009-02-08 20:30:05, Pigletto pisze:
E10 z 4A-FE




dokładnie ten - 1,4

Cytat:
można poobserwować jak auto odpala (czy nie kopci na niebiesko), ewentualnie czy w płynie chłodniczym nie ma tłustych oczek (uszczelka pod głowicą).



odpala jak zawsze, bez marudzenia i nic niebieskiego nie widać, niby ma już 12 roczek ale...

Jako że przebiegi teścia faktycznie raczej symboliczne (sprzedałem mu jak miała 90k ) to po tym co mówicie chyba zalecę mu Mobila 10W 40 i zobacymy (ew powiem co by kazał se kompresję zmierzyć)
  
 
Cytat:
2009-02-09 19:46:34, pankuba pisze:
> E10 z 4A-FE

dokładnie ten - 1,4


Hehe, 1.4 to akurat jest 4E-FE. 4A-FE to 1.6.
  
 
No i co nowego w temacie ?
zmieniles olej na ten na ktorym rolka zawsze jezdzila czy dalej jezdzisz na tym 5w30 ?
  
 
Cromm a co ten niemiecki jest lepszy bo ja kupuje tego niemieckiego magnateca 10W/40 z allegro bo cena lepsza i banki 5L. Narazie nie narzekam bo na 4E-FE mam juz prawie 230 tys. przy gazie i zużycie 1-1,5L na 12 tys. Ale co ten polski jest gorszy?
Kiedyś czytałem w jakiejs gazecie że niemiecki jest gorszy bo tam sa inne warunki pogodowe i że maja więcej autostrad a co za tym idzie silniki maja lzej i ze w niemczech dodaja przez to mniej dodatkow uszlachetniających- dla mnie to brednie bo przeciez sa klasy jakościowe i musza sie chyba tego trzymac.
  
 
nakazałem teściowi zmianę na Mobila 1 10W40 i dokładnie zbadanie ile ubywa - spisanie stanu licznika po uzupełnieniu i sprawdzeniu ile i po ilu trzeba dolać

a tak to dalej jeździ, uspokoiły mnie trochę wasze i z CC informacje, że te silniki mogą brać i nic się nie dzieje, bo faktycznie wygląda na to, że po za tym że oleju ubywa to nic się nie dzieje
  
 
Cytat:
2009-02-16 11:43:16, marcin06ge pisze:
Cromm a co ten niemiecki jest lepszy bo ja kupuje tego niemieckiego magnateca 10W/40 z allegro bo cena lepsza i banki 5L. Narazie nie narzekam bo na 4E-FE mam juz prawie 230 tys. przy gazie i zużycie 1-1,5L na 12 tys. Ale co ten polski jest gorszy? Kiedyś czytałem w jakiejs gazecie że niemiecki jest gorszy bo tam sa inne warunki pogodowe i że maja więcej autostrad a co za tym idzie silniki maja lzej i ze w niemczech dodaja przez to mniej dodatkow uszlachetniających- dla mnie to brednie bo przeciez sa klasy jakościowe i musza sie chyba tego trzymac.



Odpowiem tak.
Tak Niemieckie sa lepsze tam bardziej restrykcyjnie przestrzega sie tego co wychodzi na linii produkcyjnej, u nas jak czegos brakuje olewają i leją dalej tam wszystko stoi jak czegos brakuje.
To taka subtelna roznica, potwierdzil mi to kiedys pewien rzeczoznawca motoryzacyjny.

poza tym jakie inne warunki pogodowe
bez komentarza.

Wiadomo ze w Polsce firmy beda nakrecac koniunkture na nasze wyroby (niekonieczne nasze) za pomoca mas mediów.
Wiec ze BP albo jak kto woli castrol pisze takie rzeczy jakos mnie nie dziwi, kazdy reklamuje jak moze i gdzie swoje wyroby a ze niektozy konsumenci potrafia na to spojrzec troche z innej perspektywy ....
Nie bede sie juz rozpisywał na temat braku wiarygodnych informacji na temat miejsca blendowania konkretnych olejow, dlaczego na opakowaniach nie pisze sie np. miejsce produkcji rafineria gdanska, trzebinia, itp.
jest to nie fair ale dla wiekszosc polakow nie istotne bo liczy sie marka.

Klasy jakosciowe no owszem ale z tym roznie bywa,znajomy taksowkarz mowi mialem lotosa10w40 (nexia lbo nubira zLPG) silnik mi sie grzał na A4 zalałem mobila 10w40 wszystko wrocilo do normy a oba maja SJ/CF albo SL/CF.

pankuba: obserwuj pierwsze 2-3 tys km ktore zazwyczaj sa kluczowe.


[ wiadomość edytowana przez: Cromm dnia 2009-02-17 10:03:31 ]