Filtry stozkowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ostatnio sobie przegladalem oferty na allegro i znalazlem cos co mnie zainteresowalo Filtr Stozkowy Jacky . I mam pytanie czy poprawi mi to osiagi w aucie jak jezdze na LPG?? I czy cena jest ok ??
  
 
Czy będzie lepiej to nie wiem, ale za powyginany w inną stronę papier to cena jest jak dla mnie złodziejska.
  
 
Najlepszy jest text o przyroście mocy - 15 koni
  
 
no to ze 15 ps wiecej to niezla sciema. A czy wogole mozna do LPG cos takiego montowac??
  
 
Odpuść.

Będzie niezła rzeźba, może gasnąć
  
 
Oj, chiba czeka mnie wywód, tym razem nt. modyfikacji ukł. dolotowego
Ale ukłon w twoją stronę mcneo, że chcesz się czegoś dowiedzieć przed modyfikacją, a nie "montujesz na pałę"

No więc tak...
Konstrukcja ukł. dolotowego w samochodach turystycznych (czyt. do jazdy ulicznej) opiera się na kilku czynnikach.
Układ dolotu musi zapewnić po pierwsze odpowiednią filtrację powietrza dosatjącego się do cylindrów, a to wymusza odpowiednią jego konstrukcję, będącą kompromisem między oporami przepływu, filtracją a (dalej) osiągami.

Naturalnie ukł. dolotu nie jest jedynie owym ukł. poczynając od puszki z wkładem filtrującym, ale jego początkiem jest pierwszy etap "rur" ukierunkowujących i uspokajających strugę zasysanego powietrza.

Cały kunszt w tworzeniu ukł. dolotu opiera sie na tym, aby stworzyć go w taki sposób, by w maxymalny możliwy sposób ułatwić masie powietrza dotarcie do cylindrów w sposób łagodny z wykorzystaniem efektów falowych wywołanych przez poruszający się tłok.

Teraz trochę o owej konstrukcji rur, łączników, zagięć i rezonatorów:
Otórz cału ukł. dolotu ma takie "fikuśne" kształty nie bez powodu. Owe zagięcia i przejścia" mają za zadanie wyłapać z masy powietrznej większe zanieczyszczenia (pyły, piaski, itp) oraz odpowiednio "złagodzić" i ukierunkować jej przepływ.
Filtr powietrza (najczęściej papierowy, lub papierowo - gąbkowy) odpowiada za wyłapanie mniejszych zanieczyszczeń i faktycznie stwarza dość duże opory przepływu. Musimy jednak pamiętać, że owe opory przepływu są niejako obliczone pod inne elementy silnika, w tym najważniejsze - kolektor dolotowy i głowicę.

Zmieniając owe opory jedynie na etapie filtra powietrza (tzn. w tym przypadku - zmniejszając je) przy wykorzystaniu tzw. mokrych wkładów filtrujących (K&N, J&R, BMC, Green, itp) wpływa na "odetkanie" dolotu w sposób pozytywny, przy okazji nie zmieniając w sposób drastyczny skuteczności fitracji zapewnionej przez fabryczny filtr papierowy czy papierowo - gąbkowy.

Pamiętac jednak należy, że zauważalne przyrosty mocy czy momentu (zauważalne, to w tym przypadku 2- 3 KM i podobne procentowe wartości przysrostu momentu obrotowego w (nie zawsze) szerokim przedziale prędkości obrotowych silnika.
Silniki po modyfikacjach głowicy, ukł. wydechowego, itd. są bowiem bardziej podatne na dalsze modyfikacje tych właśnie układów, podobnie zresztą jest np. z ukł. zapłonowym.

Montując w samochodzie filtr zwany
wysokoprzepływowym, a do takich zaliczamy filtry stożkowe, cylindryczne, itp. całkowicie zmieniamy konstrukcję ukł. dolotowego zwykle wiążącą się ze znacznym skróceniem przewodów owego układu. Mamy więc dużo krótszy cały dolot.

Zasady mechaniki silników spalinowych są w tej kwestii dość proste. Im krótszy dolot, tym samochód osiąga swoje pierwotne paramerty w wyższym zakresie prędkości obrotowych, ale uwaga - w węższym zakresie
Z tego powodu filtry "high flow" stosuje się w przypadku samochodów wyścigowych, gdzie konstrukcja samego silnika, oraz ukł. przeniesienia napędu (najważniejszej części - skrzyni biegów) pozwala cały czas utrzymywać silnik w zakresie określonych prędkości obrotowych wału korbowego.

Ponadto filtry wysokoprzepływowe charakteryzują się dużo mniejszą skutecznością filtracji powietrza, oraz "przepuszczają" pewne składniki wykańczające silnik w bardzo krótkim czasie... sa to drobiny kwarcu zawarte w pyle, w powietrzu atmosferycznym, które nie spalają się w procesie wypalania mieszanki w cylindrach i przyczyniają się do szybkiego zużywania pierścieni, gładzi cylindrów i tłoków.

Dobra, zakończę na tym.
Co prawda jest to "temat rzeka" i jeśli kogoś dogłębnie to interesuje, to chętnie podyskutuje np. na privie, a lepiej - przy piwie np. na zlocie ogólnopolskim

Z powyższego jednak wynika brak zdecydowanych korzyści wynikających z używania "stozka" w samochodzie przeznaczonym do jazdy ulicznej

Pozdrawiam - Speed R
  
 
SpeedR....Ciebie to opisza kiedys w encyklopedii pod listerkami

S jak SpeedR
Ł jak Łukasz


a tak powaznie to prawde chłop pisze...podobnie mam w swojej pracy dyplomowej z High Schol (lepiej wlozyc sportowa wkladke np K&N)
  
 
Cytat:
2004-04-05 21:07:23, Petersen pisze:
SpeedR....Ciebie to opisza kiedys w encyklopedii pod listerkami

S jak SpeedR
Ł jak Łukasz



A zapiszą mnie w kategorii: Kompletna Porażka Imprezowa

Nawet w TV "Szopie" już mam swoją reklamówkę...

Chcesz zanudzić gości w 10 min. aby wyszli z Twojego mieszkania ??? ... Nic prostszego, zaproś Speed R' a i zacznij polemikę na temat wpływu ukł. dolotowego na pracę silnika spalinowego ... Porażka toważyska - gwarantowana !!!

Zamów już dziś, zadzwoń 0 700 ... opłata 7 zł. / min. + VAT + Akcyza + podatek od przyjemności płynacej z rozmowy + prowizja dla operatora + częśćpensji dla sprzątaczki w TP.SA + ...
  
 
Cytat:
2004-04-06 00:05:53, SpeedR pisze:
Cytat:
2004-04-05 21:07:23, Petersen pisze:
SpeedR....Ciebie to opisza kiedys w encyklopedii pod listerkami

S jak SpeedR
Ł jak Łukasz



A zapiszą mnie w kategorii: Kompletna Porażka Imprezowa

Nawet w TV "Szopie" już mam swoją reklamówkę...

Chcesz zanudzić gości w 10 min. aby wyszli z Twojego mieszkania ??? ... Nic prostszego, zaproś Speed R' a i zacznij polemikę na temat wpływu ukł. dolotowego na pracę silnika spalinowego ... Porażka toważyska - gwarantowana !!!

Zamów już dziś, zadzwoń 0 700 ... opłata 7 zł. / min. + VAT + Akcyza + podatek od przyjemności płynacej z rozmowy + prowizja dla operatora + częśćpensji dla sprzątaczki w TP.SA + ...



Speeder jak byliśmy na browarku to jakoś nie zauważyłem tej porażki
  
 
Cytat:
2004-04-06 00:08:14, -JACO- pisze:
Cytat:
2004-04-06 00:05:53, SpeedR pisze:
Cytat:
2004-04-05 21:07:23, Petersen pisze:
SpeedR....Ciebie to opisza kiedys w encyklopedii pod listerkami

S jak SpeedR
Ł jak Łukasz



A zapiszą mnie w kategorii: Kompletna Porażka Imprezowa

Nawet w TV "Szopie" już mam swoją reklamówkę...

Chcesz zanudzić gości w 10 min. aby wyszli z Twojego mieszkania ??? ... Nic prostszego, zaproś Speed R' a i zacznij polemikę na temat wpływu ukł. dolotowego na pracę silnika spalinowego ... Porażka toważyska - gwarantowana !!!

Zamów już dziś, zadzwoń 0 700 ... opłata 7 zł. / min. + VAT + Akcyza + podatek od przyjemności płynacej z rozmowy + prowizja dla operatora + częśćpensji dla sprzątaczki w TP.SA + ...



Speeder jak byliśmy na browarku to jakoś nie zauważyłem tej porażki


Wiesz Jacku, psychiatra przepisał mi takie leki ...

A tak na poważnie, to w towarzystwie staram się powstrzymywać od moich wywodów.

Swoją drogą, chyba już z tego gadulstwa wyrastam.
Na szczęście nie mam problemów, by wówczas gdy nie ma takiej potrzeby - zbyt wiele nie mówić

Pozdrawiam - Speed R
  
 
Ok dzieki. A tak przy okazji to ja wracam z pifka - przed chwila kilka ze szwagrem wypilem Chyba tego bajeru nie bede montowal
  
 
chojnacki też nie jest zwolennikiem stożków
podobnie zresztą i strumienic
  
 
U mnie stożek już zadziałał więc zamówieł dolot w Eltecu ale robie wersję na szybk ozłaczkach... tzn. zestaw na codzień w bagaźniku a jakby co to szybko na światłach wyskakuję, montuje powerurke ze stożkiem i 5kM mam więcej.. a następnie łoję to co stoi obok..
  
 
Cytat:
2004-04-07 22:47:59, MaciekGT pisze:
U mnie stożek już zadziałał więc zamówieł dolot w Eltecu ...


Patrz... i to w prawie seryjnym silniku
Maciek coś tam chyba robił... świece czy cuś takiego
  
 
Maciek ma chyba taka duza moc w aucie bo sobie pokupowal na allegro naklejek co przyspieszaja auto i ma je schowane dlatego nikt nie widzi

P.S. Oczywiscie to zart - bez urazy
  
 
Cytat:
a następnie łoję to co stoi obok..



O ile wczesniej w nic nie przyp...le

PS. Maly joke... nic powaznego
  
 
Potwierdzam Naukę Speedera, sam się przekonałem i to przy zmianie samego dolotu (seryjny wyjąłem i zastąpiłem Rurą (fi 65) spłaszczoną na końcu ).
Na początku było super. Szedł jak burza gradowa, dźwięk też niczego sobie, ale na2gi dzień masakra....
Noga cały czas na gazie, bo inaczej gaśnięcie i wariacja obrotów, aż w końcu zaczęła się zabawa w czyszczenie silniczka krokoweg, który w efekcie się udławił powietrzem jakie otrzymywał... pojawił się nalot (jak sadza z komina) i moja konstrukcja wylądowała w bagażniku....
Dopiero i Pana Sławka w warsztacie przkonałem się naocznie jak skomplikowanej konstrukcji dopuścili się kolesie z DAEWOO .
Te Żółte to mają łby
2 Puszki rezonansowe z czego jedną widać a 2ga zajmuje 3/4 powirzchni za prawym przednim błotnikiem, więc jest potężna, i gdy brakuje tych "hamulców" to powietrze w żeczywistości rozpie...a nam silnik w moment, nie mówiąc juz o tym że na gazie nie ujedziesz.
więc tylko wkładka K&N i żyję dalej ale zato może i wolniej lecz w spokoju ducha . )))))
  
 
a co to za wkladka i czym sie charakteryzuje i ile kosztuje?? pomoglo to cos i czy do LPG podejdzie??
  
 
wkladeczka kosztowala mnie 140 zeta (K&N) ale podobno teraz taniej i mozna kupic innej firmy.
Na gazik zero wpływu (ujemnego) a kompet do czyszczenia kosztował mnie 30 zeta.
Czyszcze co 10 Tyś. i nie narzekam, a i spalanko odziwo spadło o około 1 - 2 litry na 100 po mieście.
silnik chodzi łagodniej i kulturalniej jak to niektórzy mawiają a i wkręca się lepiej od 3000 w górę nie chrobocząc tak jak to miało miejsce wcześniej.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony.. i polecam
  
 
gdzie cos takiego mozna kupic ?? bo ja mieszkam w malym miescie to u mnie w sklepie nie ma