MotoNews.pl
  

Jeszcze raz pytanie o felgi do omy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,pewnie przynudze tym tematem.Ale wracalem z miasta i zoboczylem no niezbyt swieza omesie,na felgach od Bawarki(16 cali szprychy,szeroki polerowany rant) Nie dociekam,czy sie zmiescily w tyle omy A,ale jak to jest z tym rozstawem srub i srednica piasty?W sumie przyznacie,ze juz wszystko bylo klepane na forum,ale dzis zglupialem.To fele od jakich innych aut mozna spokojnie zalozyc do omesi A(B). Jak bardzo jest wazna srednica piasty.W zakladach wulkanizacyjnych mowia,ze najwyzej volkswagenowskie felgi mozna zakladac,chyba o 2mm szersza srednica piasty,od BMW nie wejda,wiec co ja widzialem,gosciu przyczepil sobie znaczki od Bejcy do kol oplowskich?Prosze o wyrozumialosc,ale po tylu godzinach pracy,juz nic nie czaje.
  
 
Rozstaw srub w Omesi 5x110. Bawara ma 5x108 a Mercedes 5x112. Na kole od Mercedesa jechalem jak zlapalem kapcia nie majac zapasu. Dalo sie przykrecic tylko na 4 sruby.

Felgi o innym rozstawie srub mozna zamontowac dwojako:
- na tzw srubach plywajacych a pierscien centrujacy dotoczyc.
- na dystansie - dystans musi miec rozstaw 5x110 zeby go zamocowac do Omesi i wybrany rozstaw jaki maja zakladane felgi, no i oczywiscie pierscien centrujacy do otworu felgi.

Pewnie ktoras z tych kombinacji widziales.


[ wiadomość edytowana przez: DrA dnia 2004-04-27 21:49:27 ]
  
 
Dziekuje za odpowiedz Od volkswagena wejda bez problemu? I zostaje kwestia pierscienia centrujacego?
  
 
JEŻELI - zastosujesz się do rad Dra to TAK. jeżeli dostaniesz dystanse z redukcją na cztery otwory to i od poloneza możesz założyć obyś tylko nie zmniejszył rozstawu kół!!!!!!!
  
 
Ja to przerabiam na zywym modelu.

Otwory felg zostaną zalane, a odpowiednie otwory zostaną nafrezowane do nowa - właściwe.

Chciałem dotoczyć dystanse, ale jak dziś przymierzyłem - złapałem na dwie, to z tyłu już teraz przyciera, a nadkola nie chce ciąć
  
 
W B nie ma wiekszego problemu bo nadkola sa szerokie i mozna zaszalec. Ja mam z tylu felge 9J i do tego dystans 2.5cm. I moglby byc jeszcze szerszy.
  
 
kurde tylko cieżko chyba zakrecic taką lacią, co?
  
 
Szczerze powiem Ci, ze latwiej spalic takiego laka niz 205... nawet na suchym bo na mokrym to musze uwazac co robie... zaraz dupa ucieka albo sie TC odpala.

Natomiast na boki trzyma jak cholera. Czasami przesadze w zakrecie to sie Bestia kladzie prawie na boku a laczki nie puszcza.
  
 
jaką gume tam masz?, bo ja musze teraz cos kupic.

mierze sie na 215/45 r17 fela ma 8J - 225 przyciera, ale moze troche podegne blachy
  
 
245/40/18 Pirelli Pzero Asymetrico
  
 
jak spalanie i dynamika?
  
 
Cytat:
2004-04-28 23:40:57, kristo pisze:
jaką gume tam masz?, bo ja musze teraz cos kupic.

mierze sie na 215/45 r17 fela ma 8J - 225 przyciera, ale moze troche podegne blachy



na tył dawaj co najmniej 235/40/17 , a na przód to ostatecznie 215, ale lepiej 225
  
 
Spalanie w gore tak o litr/100.

Dynamika chuj wie... nie czuje zeby szedl gorzej. Krece okolice 7 na gtechu na 18 a nie chce mi sie przekladac na 15 zeby porownac. Za duzo jebania bo teraz to 10 srub na kolo
  
 
Cytat:
a na przód to ostatecznie 215, ale lepiej 225



Odwrotnie 215 lub w ostatecznosci 225... mialem 235 i auto bylo starsznie narowiste... zero komfortu, wieczna walka z kierownica... na 225 jest o niebo lepiej... 215 to ideal.
  
 
cwaniaczek

masz wyciete nadkole, ja chce to zostawić i raczej to 225 to max.

Co ty masz?
  
 
Cytat:
2004-04-28 23:53:12, kristo pisze:
cwaniaczek

masz wyciete nadkole, ja chce to zostawić i raczej to 225 to max.

Co ty masz?



jeszcze 225 ale już mam zaplanowane 235,
a nadkole jest wycięte na wzór omegi caravan A c40se Irmscher ( tam były felgi 18 )
  
 
wlasnie głównie mi chodzi o to by połączyć super przyczpność z umiarkowanym komfortem - dlatego opona musi byc naciągnieta na felge - raczej 215 wrzuce
  
 
Cytat:
2004-04-28 23:53:10, DrA pisze:
Cytat:
a na przód to ostatecznie 215, ale lepiej 225



Odwrotnie 215 lub w ostatecznosci 225... mialem 235 i auto bylo starsznie narowiste... zero komfortu, wieczna walka z kierownica... na 225 jest o niebo lepiej... 215 to ideal.



235 to wiem, że to hartkor jeśli chodzi o przód, ale 225/50/16 + dobre zawieszenie jest jeszcze do przyjęcia
  
 
jak już to 225/55/16 (rozmiar zalecany do omy)

a dwa to czy się koło mieści w nadkole czy nie zależy głównie od ET oraz (ale mniej) od szerokości felgi rozmiar opony ma marginalne znaczenie
  
 
Fela wystaje, a dodatkowo jest szersza od serii, dlatego chce problem przycierania zminimalizować tasując rozmiarem laczki.

Pozdrowka