Stuki na zaworach !!!!

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i oczekuję pomocy!
Od jakiegoś czasu zauważyłem w mojej Toyotce stuki na zaworach podczas uruchomienia rano-- trwa to około 5 sekund i ucicha. Martwię się że może to coś poważnego, nadmieniam że jeżdżę od pół roku na gazie-a autko jest z 97-przebieg 160,000km.
Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

1.jaki samochód
2.kiedy ostatnio regulowałeś zawory
3.benzyna z pewnego źródła

Chodzi o Toyota Carina E 1,6 16V, -zaworów nie regulowałem od grudnia 2006 jak ją kupiłem, paliwo z BP.

a ile km zrobiłeś na gazie
w tych silnikach jak założysz gaz to zawory trzeba sprawdzać co 20 - 30 tys. km .

a rozrząd wymieniałeś? - jak tak to może mechanior źle pasek założył

Zanim olej rozejdzie się po silniku to stuka. W zimie będzie gorzej
Pozdro.

Na gazie zrobiłem 11,000 około-rozrząd nowy zrobione na nim 14,000,a stuki gdzieś od miesiąca albo dwóch jak zauważyłem-zrobię regulację i zobaczymy- dam wszystkim znać jaki efekt

Cytat:
2007-08-02 19:42:17, Perzan pisze:
Zanim olej rozejdzie się po silniku to stuka. W zimie będzie gorzej Pozdro.

Cos ci powiem jak jeszcze nie bylem u tego "Macka" na regulacjach zaworow i sprzegla (kojarzysz tego partacza namber tu ?) to jestem raczej pewny ze po regulacji zaczolem sluchac tego typu odglosow wczesniej cisza, na pocieszenie powiem ze starleta marcinm-a tez przy uruchomieniu stuka

Jest dzisiaj 09.08.2007-byłem u mechanika ,który mi powiedział ,że w carince są zawory samoregulujące i jeśli są stuki to trzeba wymienić uszczelniacze zaworów, a to bedzie spory koszt ,a najlepiej żebym nie wysłuchiwał silnika tylko jeździł

jesli masz samo regulujace to na zimnym silniku zawsze sobie postuka zanim olej dojdzie wszedzie

Cytat:
2007-08-09 18:40:26, bolpod pisze: