Brak iskry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj w trakcie jazdy na rondzie zgasł mi silnik i za cholerę niechciał
zapalić.Po wstępnych oględzinach: brak iskry.Przyczyny mogły być różne cewka zapł. komp. halotron.....A wiecie co było ???Dziura w palcu rozdielacza!Iskra waliła do masy.Przepalił się opornik w palcu i wypaliła się dziura.Miał ktoś taki przypadek???
P.S.Dzięki dla Marekcaramba za zholowanie !!!
  
 
ja zawsze pierwsze co sprawdzam to ten biedny palec. bo najczęciej pada. mozna też rozpoznac awarię palca po czarnych stykach w kopułce zapłonowej, żadzej zaśniedziałych.
pozdr
  
 
Wojtek, ale wizualnie,na pierwszy rzut oka,niebyło nic widać.
  
 
Krzysztofie

Mierniczek trzeba mieć w aucie lub przynajmniej w domu.
Zdetektowanie tego problemu trwałoby z 10 minutek.
Sprawdzenie przejścia na paluchu jest u mnie na 2 pozycji
w "check list"... ale bez miernika "to se ne da".
  
 
ja tam prostsze rozwiazanie w poldku zawze miałem palec i kopułka leżały sobie w kole zapasowym ja k cos sie dzialo z iskrą szybka wymiana jeżeli nie to to dopiero zaczałem poszukiwania z miernikiem.
ktoś kiedys nawet mi mówił lecz nie pamietam że własnie najczęstsze awarie sa powodowane palcem który sie przepala od wysokiej temp, mówił coś jeszcze o swiecach lecz nie pamiętam co mówił.
pozdr
  
 
Cytat:
2007-04-25 09:12:15, marekcaramba pisze:
Krzysztofie Mierniczek trzeba mieć w aucie lub przynajmniej w domu. Zdetektowanie tego problemu trwałoby z 10 minutek. Sprawdzenie przejścia na paluchu jest u mnie na 2 pozycji w "check list"... ale bez miernika "to se ne da".


A ty , Mareczku miałeś w aucie mierniczek???
  
 
Cytat:
2007-04-25 19:38:08, WojtGda pisze:
ja tam prostsze rozwiazanie w poldku zawze miałem palec i kopułka leżały sobie w kole zapasowym ja k cos sie dzialo z iskrą szybka wymiana jeżeli nie to to dopiero zaczałem poszukiwania z miernikiem. ktoś kiedys nawet mi mówił lecz nie pamietam że własnie najczęstsze awarie sa powodowane palcem który sie przepala od wysokiej temp, mówił coś jeszcze o swiecach lecz nie pamiętam co mówił. pozdr


To może mam silnik zapasowy wozić w bagażniku ???
  
 
Cytat:
2007-04-25 21:35:54, abigaz pisze:
A ty , Mareczku miałeś w aucie mierniczek???



Cytuję:

"... lub przynajmniej w domu."

Wożę zazwyczaj miernik, ale 2 dni wcześniej zostawiłem
w BMW.
  
 
Cytat:
2007-04-26 06:49:55, marekcaramba pisze:
Cytuję: "... lub przynajmniej w domu." Wożę zazwyczaj miernik, ale 2 dni wcześniej zostawiłem w BMW.


Masz rację.
  
 
odgrzeje kotleta.
w czasie jazdy wskazówa obrotomierza samoczynnie skoczyła z 2 tyś do 4 tyś i silnik zgasł.
zero iskry
cewka dobra
aparat dobry
na "+" cewki 10V stacyjka w pozycji zapłon

kiedyś była wzmianka o przekaźniku zapłonu, który to gad?
a ten czujnik indukcyjny wkręcany obok aparatu zapłonowego to czujnik wału korbowego i może być winnym?
jak sprawdzić czy to umarło czy sprawne
tylko nie bić, bo elektryk ze mnie żaden



[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2010-10-23 16:24:39 ]
  
 
wiec tak.
wez probnik lub miernik i w skrzynce bezp sprawdz czy jak krecisz silnikiem na bezp o oznaczeniu w rozpisce FI (bodajze 16) pojawia sie napiecie.Jak nie to faktycznie przekaznik ECU.Jak jest to idz do cewki i tym samym probnikiem (iernik tylko wskazowkowy) podepnij do zielonego kabla odpietej wtyczki iponownie krec silnikiem.Musi blyskac badz wskazowka plywac .
Potem znasz tel do mnie