Kłopoty ze sprzęgłem...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Panowie mam taki problem. Podczas zapalania i gaszenia silnika na wciśniętym sprzęgle słychać dziwne odgłosy. Dżwięk przypomina brzękot urwanego, obijającego się tłumika. Mechanik mi powiedział, że najprawdopodobniej jest to koło zamachowe dwumasowe, koszt około 1,700 PLN... Jest to omega 2.0 DTI 1999 rocznik. Wiecie coś może więcej na ten temat? Dzięki za info. Pozdrawiam.
  
 
Temat był już poruszany kilka razy więc rusz wyszukiwarką.
Z resztą co tu dużo gdybać. Wyjmuj skrzynię, odkręć sprzęgło, sprawdź je oraz koło zamachowe i będziesz wiedział...
Poglądowo możesz to zobaczyć TUTAJ
  
 
Witam,
ok dzięki, w takim razie jade do mechanika niech przebada sytuację. Oby to nie było to...
  
 
Witam ponownie,
wymieniłem koło zamachowe dwumasowe, łożysko oporowe i koło pasowe. I nic to nie pomogło jak rzegotało, tak rzegota. Te niepokojące dźwięki dochodza gdzieś z okolic skrzyni biegów. Czy jest możliwa taka opcja, ze to uszkodzone koło zamachowe mogło mi uszkodzić skrzynię? Macie jakieś rady ?? To koło dwumasowe, które wymieniłem było regenerowane w poznaniu w firmie sprzęgło-serwis. Bez oporu mogłem poryszać wewnętrznym kołem, na pewno nie wracało na swoje miejsce. Luz był większy niż pół centymetra. Tez rzegot występuje tylko podczas zapalania i gaszenia samochodu (2.0 DTI) przy wciśniętym sprzęgle (niezależnie od tego czy samochód był na luzie, czy na jakimkolwiek biegu).

[ wiadomość edytowana przez: JamesBond dnia 2007-10-24 18:50:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: JamesBond dnia 2007-10-24 18:52:07 ]
  
 
Cytat:
2007-10-24 17:59:47, JamesBond pisze:
Witam ponownie, wymieniłem koło zamachowe dwumasowe, łożysko oporowe i koło pasowe.



W omedze, w sprzęgle jest: koło zamachowe, tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko oporowe (nie wiem jak jest u Ciebie, ale w większości Omeg sprzęgło jest hydrauliczne i łożysko występuje razem z wysprzęglikiem jako całość).
Docisku nie ruszałeś? Stawiam na tenże
Ew. za mocno spasowalli łożysko oporowe i ono tak hałasuje.
I te koło pasowe.... To w sprzęgle
  
 
łozysko oporowe jak jest padnięte to szumi wtedy jak nie wciskamy sprzęgła, na wolnych obrotach, wówczas gdy wcisniemy sprzęgło to wszystko sie uspokaja
u ciebie kolego stawiałbym na skrzynie biegów, być może łożysko na wałku jest wyjechane co jest następstwem poprzednio uszkodzonym dwumasowym,
  
 
Cytat:
2007-10-25 08:46:30, kuba pisze:
w większości Omeg sprzęgło jest hydrauliczne i łożysko występuje razem z wysprzęglikiem jako całość


Jest hydrauliczne we wszystkich omegach B, we wszystkich występuje również jednakowy wysprzęglik centralny i łożysko oporowe.
Można wymienić łożysko bez wymiany a nawet demontażu wysprzęglika.
Łożysko SKF to ok. 50zł nówka.
  
 
Witam,
mechanik podczas wyciągania koła zamachowego dwumaswoego zauważył, że rozleciał się docisk sprzęgła (prawdopodobnie to własnie ta część tak chałasowała)... więc kupiłem tarczę i docisk 640 zł. Mam nadzieje, że to jest główna przyczyna tego rzegotania. A co się okazało: to koło dwumasowe jak było na swoim miejscu działało tak jak powinno (przekręciłem kilka cm w jedną stronę i odbiło z powrotem na miejsce). Czekam na częsci i jutro się wyjaśni. Narazie zainwestowałem 2,500...



---------------
Skończyły się czasy, w których do naprawy samochodu wystarczał młotek...
  
 
Witam,
okazało się, że był pęknięty docisk w sprzęgle... cała przyjemność wymiany częsci, które mogły odpowiadać za rzegotanie kosztowała mnie 2,5 tys. Ale było warto ! Dziękuję jeszcze raz za Waszą wiedzę, wskazówki i porady.

Pozdrawiam !