Brak katalizatora w TD1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki wplyw na auto moze miec brak katalizatora w silniku diesla 1.8 TD? Zamiast kata wspawana jest rura....

Przeglad pominmy, chodzi mi o bardziej techniczne aspekty?????
  
 
raczej nic, pewnie był zapchany i go wycięli albo koleś potrzebował kasy na gwałt i sprzedał za 200zł
powinien mieć lepszego kopa ale nie koniecznie.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
a moze przez to kopcic i stracic z 20% mocy??
  
 
Co do kopa to kwestia przypadku. Jesli byl zapchany i zdjales to faktycznie mozesz odczuc roznice, jesli byl ladny czysty drozny i zdjales to moze pogorszyc. Uklad wydechowy to nie byle kawal rury - wszystko jest liczone pod konkretny silnik. Dlugosci, srednice, nawet miejsce rozprezania spalin jest istotne do prawidlowego dzialania silnika. Co do kopcenia to faktycznie moze sie zdazyc ze bedzie bardziej dymil - ale jesli masz silnik w dobrej kondycji to nie powinna to byc wielka roznica.
  
 
Jest jeszcze jeden aspekt sprawy. Katalizator dziala troche jak tlumik, stawia opor spalinom, przy okazji wyciszajac wydech.Oczywiscie, nie jest to jego podstawowa funkcja.
Po wycieciu katalizatora auto robi sie znaczaco glosniejsze. Mozna sobie z tym poradzic wstawiajac tlumiki od wersji bez katalizatora. W wersji bez kata sa 2 tlumik, ktore tak wyciszaja, jak w wersji z katalizatorem - kat+2 tlumiki
Wiadomo, ze jak tlumik sa sprawne, to nie ma sensu ich wymieniec na inne, tym bardziej, ze podrobki sa jednak glosniejsze.

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2007-09-23 17:26:21 ]
  
 
przepraszam bardzo, ale po co w dieslu katalizator, co on tam dopala
  
 
Mało tego myślę że gdybyś go tam zamontował to daleko byś nie zajechał
  
 
Kat w TD i benzyniaku robia to samo.
  
 
No i nie należy zapominać, że w układzie wydechowym mamy doczynienia ze zjawiskami falowymi (spaliny nie wydostają się przecież w sposób jednostajny z silnika). Ma to o tyle znaczenie, że w przypadku fal można mówić o takich fenomenach, jak dudnienie, tłumienie, odbicia, etc... Zmiana parametrów układu wydechowego (a tym niewątpliwie kończy się wycięcie katalizatora lub jego wnętrza) może właśnie dlatego skutkować spadkiem mocy, choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że usunięcie każdego oporu na drodze spalin robi silnikowi lżej


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2007-09-23 20:16:17 ]