Jak poprawic czulosc hamulcow / moc hamowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób można poprawić hamulce aby lepiej łapały? Na dziś dzień są tak słabe, że nie ma mowy aby zatrzymać podczas jazdy przednie koła nawet na mokrej nawierzchni..

Co ciekawe autko w takim stanie przechodzi przegląd bez problemu bo hamulce łapią równo. Dodam, że pedał hamulca trzeba dość mocno naciskać, żeby autko zaczęło mocniej hamować ( im głębiej wciskam pedał tym dużo większe opory stawia)
  
 
moze sa zapowietrzone
mysle ze sama wymiana plynu hamulcowego na nowy duzo by dala
nowe klocki, lub swap tarcz i zaciskow np z RS

[ wiadomość edytowana przez: POMPA dnia 2007-09-28 15:26:35 ]
  
 
Też mam z tym dylemat. U mnie zatrzymują autko w miejscu bardzo szybko, abs ładnie puka i wszystkie kółeczka ładnie haltują, jednak pedał baaaardzo twardy
  
 
a ta pompa co wspomaga hamowanie powinna byc OK??

Ile kosztuje gdzies swap tarcz i raszty z RSa? Dodam ze nie mam ABS.
  
 
zaciski ok 80za szt + - 20 do tego tarcze i klocki około 250 + - 250
  
 
a co z pompa? moze byc z nia cos nie tak???????????
  
 
rusz kilka razy pedalem hamulca na wylaczonym silniku, i trzymajac na nim noge odpal auto.
jesli pedal opadnie ale nie do samego dolu to znaczy ze pompa ok
  
 
Cytat:
rusz kilka razy pedalem hamulca na wylaczonym silniku, i trzymajac na nim noge odpal auto.
jesli pedal opadnie ale nie do samego dolu to znaczy ze pompa ok



taki objaw oznacza że serwo czyli wspomaganie hamulców jest sprawne a o pompie mało mówi
  
 
widze ze sie znasz wiec pomóż (bez złosliwosci)
  
 
Cytat:
widze ze sie znasz wiec pomóż (bez złosliwosci)



no więc postaram się pomóc ja bym zaczął od porządnego odpowietrzenia układu powiązanego z wymianą płynu po drugie sprawdzić elastyczne przewody przy zaciskach ... rdzewieje obejma metalowa i zaciska przewód robiłem ostatnio u szwagra escorcie przeważnie wystarczy trochę odgiąć blachę .jeżeli to nie pomożę to pompa do wymiany ...
  
 
kamil76 mozesz troche jasniej z ta jakas obejma, o co chodzi?? i czy da sie sprawdzic jakos ta sama pompe albo ja zregenerowac??
  
 
spróbuj porozginać obejmę a podejrzewam że węzyk będzie ściśnięty przez korozję u Ciebie będzie wyglądała chyba trochę inaczej bez tej gumy w środku

  
 
Sprawdź szczelność przewodów podciśnieniowych i elektrozawór podciśnienia.Oprócz oczywiście sugestii kolegów.
  
 
Cytat:
2007-09-28 16:26:06, kamil76 pisze:
taki objaw oznacza że serwo czyli wspomaganie hamulców jest sprawne a o pompie mało mówi



A gdzie w eskorcie jest pompa?? Pierwsze slysze o tym. Wszystkie moje mialy podlaczone wezyki do kolektora ssacego i dzieki temu powstawalo podcisnienie w serwie.
  
 
TD ma pompę podciśnienia. Jeśli chodzi o ten elektrozawór sterowania podciśnieniem to chodzi o jego szczelność oczywiście.
  
 
Cytat:
A gdzie w eskorcie jest pompa?? Pierwsze slysze o tym. Wszystkie moje mialy podlaczone wezyki do kolektora ssacego i dzieki temu powstawalo podcisnienie w serwie.



Seba chodziło mi o pompę hamulcową zamocowana na serwie o niej chyba słyszałeś
  
 
ze co?? jakie wezyki podcisnienia?? nie mam zielonego pojecia jak one moga wygladac ani gdzie sa ani jak je sprawdzic.. mozna troszke jasniej dla zielonych?? Tak lopatologicznie? Jezyk ktory uzywa kamil76 jest dla mnie prawie zrozumialy
  
 
Cytat:
2007-09-28 21:16:51, kamil76 pisze:
Seba chodziło mi o pompę hamulcową zamocowana na serwie o niej chyba słyszałeś



No pewko
Pisal ktos o ciezko wciskajacym sie pedale - tak moze byc jak wspomaganie nie dziala czyli wlasnie np wezyk od podcisnienia zapchany czy cos.
  
 
seba fakt minciu pisał że mu 'pedał" ciężko chodzi ,minciu zrób test kolegi pompa tzn wciśnij pedał hamulca i odpal silnik ...pedał trzymaj dalej ...jak wciągnie go w podłoge czyli serwo dobre ,zrób to i napisz jaki wynik testu będziemy myśleli co dalej
  
 
Z tego co pamietam to mozna podpompowac po zgaszeniu silnika hamulec jeszcze ze 3 razy 4 i 5 juz ciezko sie wciska no i zeby go solidnie wcisnac to trzeba sie porzadnie zaprzec o fotel jak wtedy odpalam silnik trzymajac dalej hamulec to jeste wstanie docisnac pedalek glebiej..


A wlasnie sprawdzilem (pada deszcz) i podczas jazdy zeby wcisnac pedal do podlogi to musze sie rowniez zaperac plecami o fotel tak ciezko idzie a i tak nie blokuje kol!!