Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ZieleTDH Sympatyk FEFK Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2005-11-27 13:12:00 w nocy jak jade to widze ze lekko sie zarzy, a jak zaczne pobierac dodatkowo prad tj. opuszczac szybki mocniej sie swieci dlaczego to tak. Jade sobie 100km/h 3tys/obr i tak sie zarzy leciutko ale w noc widac Czego to wina. Wychodzi na to ze nie ma ladowania. Pasek patrzylem na alternatorze jest OK wiec ladownie raczej mam. Pewnie ktores kable sie postarzaly tylko ktore??
1.6iCVH MKIV |
saintadamus Sympatyk FEFK deskowóz hożuf | 2005-11-27 13:26:52 a może to nie wina paska tylko alternatorem trza by sie było zająć regulator napięcia, diody albo łożyska |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2005-11-27 13:34:50 O tym samym pomyslałem Saintadamus
Trza by sprawdzić jaki faktycznie daje prąd bo jeśli niedomaga nawet minimalnie to może być ciężko w zimie... |
kinmaj1 Escort 1,6 EFI 1991 Olsztyn | 2005-11-27 18:09:24 Tryeba skontrolowac ladowanie. Szczegolnie jakie napiecie ladowania pod obciazeniem. Prawdopodobnie alternator troche slabnie. |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-11-28 11:53:10
U kupla w gofrze też cykały przekażniki i pomogło banalne czyszczenie klem .....tyle że tam klemy były nie ołowiane ani mosięzne tylko jakieś wynalazkowe blaszane a odnośnie żarzenia się kontrolki to na początek polecam kontrole szczotek regulatora i wszelkicz złącz na wiązkach i samych wiązek alternatora. Czyszczenie i ew. wymiana szczotek może zlikwidować problem. [ wiadomość edytowana przez: masterostry dnia 2005-11-28 12:08:42 ] |
gorgon MK VI GHIA był zosta ... Słupca | 2005-12-14 10:49:43 Witam
Podpinam sie pod temat mi tez sie zarzy(mocniej na LpG słabiej na PB) i co aku siadaja jak muchy na lepie Jeszcze dodam ze jak nacisne pedal hamulca to mocniej swieci?Nie mowiac juz jak sie załaczy ogrzewanie szyby przydniej.Czy jest problem z dojsciem do alternatora?? bo auto nie moze zadługo stac potrzebuje go |
budyn24 Escort Cabrio Rs2000 Warszawa | 2006-06-25 19:50:58
i jak rozwiazałes problem bo mam to samo ze jak wcisne hamulec to mocniej swieci???? |
ToFastMKIV TEŁENÓFKA MKIV & MKV ... Wronki | 2006-06-25 20:20:02
ech........ wciskacz hamulec (zapalają się tylnie światła stop i pewnie jeszcze cos innego w elektryce), podobnie z ogrzewaniem szyb itp. Na skutek tego spada napięcie w instalacji auta, dlatego kontrolka się zaczyna mocniej świecić. Mi nigdy sie nie zazyła, tylko od razu sie zapaliła (padnięte diody w alternatorze), natomiast u kumpla w clio sie zazyła, a pozniej zaczela swiecic i poleciały ślizgi w alternatorze czy cos tam podobnego. Tak czy owak, winy szukałbym w alternatorze, no chyba ze masz taki pobor pradu w instalacji, że alternator nie nadaza z wydajnoscia. |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2006-06-25 20:35:49 Witam
Po pierwsze to należy skontrolować połączenie masy silnika i nadwozia i to w obu przypadkach(gdy się żarzy i gdy się mocniej żarzy po wciśnięciu hamulca)a dopiero potem zacząć cokolwiek mierzyć. Przy pomiarach pomierzyć czy napięcie wzbudzenia podane do alternatora po włączenie zapłonu(cienki kabelek) jest takie samo jak na akumulatorze.Potem dopiero pomierzyć napięcie ładowania akumulatora bezpośrednio na samym alternatorze(gruby przewód) oraz na akumulatorze.Spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator i akumulator nie może być większy jak 0,5 V gdy jest większy sprawdzić połączenia.W przypadku zbyt niskiego napięcia ładowania(jeśli mniejsze od 14,4V bez włączonych odbiorników) sprawdzić regulator napięcia(w pierwszym lepszym serwisie alternatorów podłączą sam regulator i sprawdzą)a jak to nie pomorze to tak jak pisali koledzy wcześniej diody komutator itp.itd.Gdy napięcie za wysokie(>15V bez odbiorników-co mi się jeszcze w Essim nie zdażyło)winny jest napewno regulator napięcia. Pozdrawiam |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2006-11-14 13:29:12 u mnie jak w temacie. ale naciskanie hamulca nie zmienia jasnosci swiecenia kontrolki. powiem za to ze slabiej swieci przy wlaczonym zaplonie, a jeszcze nie wlaczonym silniku.
napiecie na cienkim kabelku przy alternatorze ma 8,4 a aku w tym czasie 12,6. z tego co pamietam to ten kabelek byl kiedys odlaczony. moze to nie o ten kabelek chodzi? gdzie dalej szukac albo co zrobic? zima idzie a u mnie takie cyrki. |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2006-11-15 10:58:27 u mnie tylko sie zarzy.
sprawdzlem napiecie ladowania. jest ok. wczoraj jak grzebalem w kablach wylaczyl mi sie komp od gazu. moze dlatego ze bezpiecznik wyjalem, wlozylem po czym chcialem zapalic i okazalo sie nie swieci sie pzrtyczek od gazu. a moze dlatego ze mam cos napaprane w kablach. aku mi sie nie wyladowuje. car normalnie (czytaj nie inaczej niz zawsze) pali i jednakowo normalnie jezdzi. mam nadzieje (nadzieja matka glupich), ze mi nie stanie w szczerym polu przy 20* mrozu. nie wiem dalej gdzie szukac tego. |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2006-11-15 11:13:29 u mnie tez sie zarzy ale jako ze mam dawce czesci to podmienilem alternatory i to samo...tak wiec opcja z masa wydaje mi sie mozliwa...musze to sprawdzic |
wer1207 Escort mk7 Lublin/Warszawa | 2006-11-17 01:07:58 juz mi sie nic nie zarzy.
sposob naprawy. przyjechalem do domu ok 9 rano. wybralem sie na rower zrobilem 40 km. ok 20 wyjechalem carem. kontrolka juz sie nie zarzyla. ja nie rozumiem tego za bardzo ale jak dla mnie jest ok. pozdro [ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2006-11-17 01:08:50 ] |
Inferno Sympatyk FEFK Galaxy, Citroen C5 Kaletnik | 2006-11-21 15:55:32 Zielus kiedys o tym gadalismy jak ja mialem taki problem, zrob nowa mase od obudowy alternatora do minusowej |