Slizgajace sie sprzeglo czy cos innego? elantra 94

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jakie sa typowe objawy slizgajacego sie sprzegla lub ze ze sprzeglem jest juz cos nietak? czy np tak jak jakis czas temu mialem na dwojce i 3000 obrotow 40 km na godzine a teraz 35 i tak samo mniej jest na innych biegach, tj na 3 i 3000 ok 55 a nie 60 tak jak mialem. na 4 i 3000 ok 75km/h a bylo z 80, no i 5 i 3000 to 95km/h a bylo 100. to jest cos ze sprzeglem ze teraz musi miec wieksze obroty zeby jechac z taka predkoscia jak kiedys na mniejszych? nieznam sie i dlatego pytam
  
 
slizgajace sie sprzegło najbardziej da sie odczuc na 5 biegu przy mocno obciazonym samochodzie(np przyczepka) obroty rosna a predkosc zdecydowanie opoznia sie.
  
 
aha czyli jak obroty sa takie jak kiedys a predkosc nizsza niz kiedys mimo tego ze jade sam na takim samym paliwie to znaczy ze sprzeglo sie powoli zaczyna slizgac?
  
 
Witam
Znalazłem taki opis diagnozy sprzęgła parkujemy tak aby przednie koła oprzeć o krawężnik, zaciągamy ręczny, wciskamy sprzęgło wbijamy 4 bieg, gaz tak do 3000 obrotów i puszczamy sprzęgło. Jeśli zgaśnie to ok jeśli nie zgaśnie tylko opadną obroty itp tzn że sprzęgło do wymiany (bo w mojej lantrze jest samoregulacja więc nic się nie wymienia). Mam wrażenie, że taki test może zaszkodzić silnikowi ale dziś rano robiłem ten test i jest ok.
  
 
Wrzucasz 5 bieg ,na płaskim ,i naciskając gaz pomalutku puszczasz sprzęgło, jak ruszysz to jest jeszcze dobrze. Tak sprawdzałem bez samoregulacji , a w scoupe to w pewnym momencie nie chciał mi wjechać na 5 biegu pod górkę , co wcześniej czynił.
  
 
Cytat:
2007-10-15 16:22:59, kesser pisze:
Witam Znalazłem taki opis diagnozy sprzęgła parkujemy tak aby przednie koła oprzeć o krawężnik, zaciągamy ręczny, wciskamy sprzęgło wbijamy 4 bieg, gaz tak do 3000 obrotów i puszczamy sprzęgło. Jeśli zgaśnie to ok jeśli nie zgaśnie tylko opadną obroty itp tzn że sprzęgło do wymiany (bo w mojej lantrze jest samoregulacja więc nic się nie wymienia). Mam wrażenie, że taki test może zaszkodzić silnikowi ale dziś rano robiłem ten test i jest ok.




a jaka Ty masz lantre?
  
 
przeszlo oba testy takze wyglada na to ze jest oki


kesser jaka Ty masz Lantre?? chodzi mi o rok
  
 
"3000 to 95km/h a bylo 100"

To wygląda na zużycie silnika wieksze Albo jakieś opory nowe. Np opony za słabo napompowane. Sprzęglo się tak ślizga że nie da się tego nie zauważyć - obroty idą do góry a prędkość bez zmian - inaczej mowiąć jakbyś sam wcisnął sprzęgło podczas jazdy. Sugeruję pierwsze co zrobić to sprawdzić czy sprzegło ma luz.
  
 
Cytat:
Witam
Znalazłem taki opis diagnozy sprzęgła parkujemy tak aby przednie koła oprzeć o krawężnik, zaciągamy ręczny, wciskamy sprzęgło wbijamy 4 bieg, gaz tak do 3000 obrotów i puszczamy sprzęgło. Jeśli zgaśnie to ok jeśli nie zgaśnie tylko opadną obroty itp tzn że sprzęgło do wymiany (bo w mojej lantrze jest samoregulacja więc nic się nie wymienia). Mam wrażenie, że taki test może zaszkodzić silnikowi ale dziś rano robiłem ten test i jest ok.



Cytat:
Wrzucasz 5 bieg ,na płaskim ,i naciskając gaz pomalutku puszczasz sprzęgło, jak ruszysz to jest jeszcze dobrze. Tak sprawdzałem bez samoregulacji , a w scoupe to w pewnym momencie nie chciał mi wjechać na 5 biegu pod górkę , co wcześniej czynił.



oba te testy przeszedl czyli sprzeglo jest raczej ok
  
 
Witam
Ja mam lantrę 99 rok 1,6 dohc ma ona samo regulujące się sprzęgło z tego co wiem nic się tam nie da wyregulować jak to ma miejsce przy zwykłym sprzęgle.
  
 
Cytat:
2007-10-15 23:05:27, accent1 pisze:
"3000 to 95km/h a bylo 100" To wygląda na zużycie silnika wieksze Albo jakieś opory nowe. Np opony za słabo napompowane. Sprzęglo się tak ślizga że nie da się tego nie zauważyć - obroty idą do góry a prędkość bez zmian - inaczej mowiąć jakbyś sam wcisnął sprzęgło podczas jazdy. Sugeruję pierwsze co zrobić to sprawdzić czy sprzegło ma luz.


Jedyne co moze miec wplyw na zmiane predkosci wzgledem obrotow to sprzeglo badz oszukujace wskazniki (obrotomierz i predkosciomierz) moze cos nie halo z linka od szybkosciomierza.
Kola nie maja wplywu na wskazania predkosci na liczniku poniewaz naped do licznika jest brany ze skrzyni a nie z kola.
  
 
Cytat:
2007-10-16 20:30:48, kesser pisze:
Witam Ja mam lantrę 99 rok 1,6 dohc ma ona samo regulujące się sprzęgło z tego co wiem nic się tam nie da wyregulować jak to ma miejsce przy zwykłym sprzęgle.




hmm no ja mam hydrauliczne to nie wiem czy to nietakie samono i chyba w tym sie nie reguluje
  
 
wrzuc trzeci bieg wcisnij pedal gazu tak do 5000 i pusc sprzeglo raptownie jak przymieli to ok jak przydusi sie to sprzeglo lub docisk
  
 
A jak?Tak na postoju?Czy w czasie jazdy?
  
 
Cytat:
2007-10-13 14:18:30, maciejb pisze:
czy np tak jak jakis czas temu mialem na dwojce i 3000 obrotow 40 km na godzine a teraz 35 i tak samo mniej jest na innych biegach, tj na 3 i 3000 ok 55 a nie 60 tak jak mialem. na 4 i 3000 ok 75km/h a bylo z 80, no i 5 i 3000 to 95km/h a bylo 100. to jest cos ze sprzeglem ze teraz musi miec wieksze obroty zeby jechac z taka predkoscia jak kiedys na mniejszych? nieznam sie i dlatego pytam



Po zastanowieniu sie doszedlem do wniosku ze nie masz co katowac auta sprzeglo masz dobre a to ze pokazuje ci mniej na szybkosciomiezu to wina licznika. bo zaniza o 5km/h a to jest niemozliwe zeby na kazdym biegu zanizal o 5 km/h.
  
 
A zmieniałeś koła lub same opony???
Inna średnica też ma wpływ na różnicę w prędkości.


[ wiadomość edytowana przez: mihu24 dnia 2007-10-18 21:14:18 ]
  
 
Cytat:
2007-10-18 21:13:45, mihu24 pisze:
A zmieniałeś koła lub same opony??? Inna średnica też ma wpływ na różnicę w prędkości. [ wiadomość edytowana przez: mihu24 dnia 2007-10-18 21:14:18 ]



Na roznice predkosci owszem ale mierzona za pomoca GPS albo radaru.
  
 
Cytat:
2007-10-18 21:13:45, mihu24 pisze:
A zmieniałeś koła lub same opony??? Inna średnica też ma wpływ na różnicę w prędkości. [ wiadomość edytowana przez: mihu24 dnia 2007-10-18 21:14:18 ]



nie nic nie zamienialem, ale wlasnie odnosnie tego czy jesli wstawilbym wieksze felgi np 16 a mam 14 to czy to taka sama predkosc bede miec na 16 co na 14 tylko ze juz ta predkosc bede miec na nizszych obrotach? wlasnie nie wiem jak to jest czy tak jak w rowerze ze ten co ma mniejsze kola musi sie wiecej napedalowac a ten co ma "ukraine" to zmienia sie w znikajacy punkt czy tak samo jest z samochodem ze przy wiekszych kolach potrzeba mniejszych obrotow do uzyskania jakiejs predkosci?
  
 
To jeszcze jedna uwaga jak doszedłeś do tych różnic notatki robiłeś?? Ja jeżdżę już z 5 lat swoim autem i nie potrafię powiedzieć jaka jest prędkość przy danych obrotach, a już na pewno nie z dokładnością do 5km/h. Może ogólnie odczuwasz spadek mocy i trzeba zacząć od prostszych i tańszych rzeczy np. wyczyścić filtr powietrza, zmienić świece i przewody, filtr paliwa i tego typu sprawy.
  
 
Cytat:
2007-10-19 08:58:42, kesser pisze:
To jeszcze jedna uwaga jak doszedłeś do tych różnic notatki robiłeś?? Ja jeżdżę już z 5 lat swoim autem i nie potrafię powiedzieć jaka jest prędkość przy danych obrotach, a już na pewno nie z dokładnością do 5km/h. Może ogólnie odczuwasz spadek mocy i trzeba zacząć od prostszych i tańszych rzeczy np. wyczyścić filtr powietrza, zmienić świece i przewody, filtr paliwa i tego typu sprawy.




poprostu ostatnio to zauwazylem... moze to jest tak jak pisze karol208 ze to wina licznika