Czerwona kontrolka poduszki (ek)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czerwona kontrolka poduszki (ek) - zapaliła się i nie gasnie. Co to może być? Coś jest nie tak?
  
 
Temat był już wałkowany sprawdź czy działa ci klakson jeżeli nie to zerwała ci się taśma pod kierownicą ( zwija się i rozwija wraz z ruchami kierownicy - są tam przewody od klaksonu poduszki itp.) taśma do wymiany raczej nienaprawialne.
  
 
Dziala
  
 
Witam

Musisz miec blad w systemie poduszek. Nie bylo zadnej twowjej ingerencji?? Wystarczy ze odpiales wtyczke od poduszki przy podlaczonym akumulatorze i odrazu komputer odczytal to jako ingerencje w systemie. Teraz poduszki ci nie dzialaja. Musisz uaktywnic system poduszek i bedzie wszystko gralo.

pozdrawiam
krzysiek



Mam pytanko :

czy ktos moze wie czy ten blad da sie usunac gdzie indziej niz w serwisie ??
  
 
Jak sensor złapał błąd, to na giełdzie motoryzacyjnej ci go wykasują. W Poznaniu biorą ok 150 zeta. Tylko musisz później instalację sprawdzić, co by się sytuacja nie powtórzyła.
A jak z przeszłością bestyii, ktoś coś grzebał przy poduchach, jakieś oporniki powsadzane zamiast poduch ?
  
 
Historę auta znam. Poduchy nigdy nie miały okazji zadziałać. Trzeba bedzie wykasować błąd. Dzięki.
  
 
A innej możliwości nie ma niż zasrane ASO czy też giełda? Że też mnie podkusiło żeby ją odłączyć brrrr....
  
 
u mnie również się pali ale poduszki były wystrzelone, została położona nowa instalacja, czujnik i poduszki - czy też muszę coś kasować?

Mam jeszcze jedno pytanie jeden kabel od wiązki poduszek idzie do przekaźnika koloru czerwonego lub pomarańczowego w okolicy przekaźnika imobilajzera.. U mnie tej kostki nie ma - czy to może być powodem? Do czego jest ten przekaźnik?
  
 
Znajomy w omedze B też tak kiedyś miał że mu się kontrolka poduszek zapaliła i już nie zgasła. Pojech do jakiegoś znajomego i problem rozwiązał. Okazało się że było to coś w fotelu kierowcy aczkolwiek nie wiem co bo w szczegóły się nie zaglębiałem. Naprawa podobno trwała 15 minut i nie wymagała żadnej ingerencji fachwoca bo wystarczyło coś docisnąć w fotelu czy przegiąć.. ?!?. Nie pamiętam dokładnie.
  
 
Ups może byc i tak bo przt fotelu też dłubałem a tam tyle tych kable że ja pier... Trza jutro obadać.
  
 
Bląd poduszek można zgasiś Euroscan'em. Sam tak robiłem
  
 
Nie wiem, ale może się myle... ja to bym nie gasił kodu błędu bo moze sie faktycznie okazać ze poduszka jest niesprawna lub uszkodzona. Ale przekonamy się o tym dopiero jak (nie daj Boże) zaliczymy jakiś wypdek w którym poduszka nie zadziała a mogła nam uratować życie. Ale po śmierci bedzie nam to wszystko jedno.
Ja bym jednak nie kasował błedów a skonsultował się z fachfcem bądź to z "zasranym" ASO, bo może te kilkanaście złotych pokaże jakąś usterke przy której poduszka nie miała by szansy odpalić. Albo jakiś zwykły bład komputera, ale przynajmniej jeździł bym spokojnie wiedząc jakiej kategori była to usterka, oraz był bym pewny że mam sprawne poduszki...
  
 
jezeli masz boczne poduchy, to na 99% uszkodzila Ci sie wtyczka pod siedzeniem, sprawdz to, potem zczytaj bledy, a dopiero potem je kasuje, bo majkel-europe ma racje, nie jest to rzecz błacha
  
 
U mnie kontrolka zapala się raz na kilka dni w czasie jazdy. Najczęsciej wystarczy wyłączyć zapłon na chwilę i po odpaleniu normalnie gaśnie.
Czy to wskazuje na przewód w kolumnie kierownicy cyz raczej jest jakiś błąd w kompie?

PS: jak zobaczycie Omegę B silver metallic która pomyka po A4 z wyłączonym silnikiem to pewnie będę ja w trakcie resetowania airbagów...
  
 
Witajcie,

Odświeżę temat. Zapaliła mi się tytułowa kontrolka od poduszek. Niestety po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika, kontrolka na moment gaśnie i ponownie się zapala. Wiem już, że pewnie bez kasowania błędu się nie obędzie .
Tu pojawia się pierwsze pytanie, czy w takiej sytuacji komp nie powinien zapamiętać jakiegoś błędu (sprawdzałem spinaczem i nic)?
Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi "nie", to pewnie nie mam co liczyć, że po 20 uruchomieniach zapłonu bez wystąpienia błędu sam się on skasuje? Domyślam się, że wystąpienie błędu spowodowała moja córeczka, która wkopała mi pod fotel kierowcy metalową blokadę na kierownicę, którą mam zwyczaj kłaść na dywaniku za swoim fotelem. Kiedy ją wyciągałem (blokadę nie córeczkę ), nie zauważyłem rozpiętej wtyczki, ale z drugiej strony niewiele tam widać, poza mnóstwem przewodów. Czy znacie najprostszy sposób na to jak się do nich dostać i posprawdzać połączenia przed kasowaniem błędu (nie chciałbym regularnie jeździć na kasowanie )? Kolejne pytanie, którym interfejsem można skasować błąd, czy można to zrobić np. takim: TECH 2 , czy może takim: EUROSCAN

Może warto zainwestować w taki interfejs mając laptopa z jednym portem RS232 (problem z EUROSCANem) i oprogramowanie Opel Tech 2?

Pomóżcie, zbliża mi się rodzinny wyjazd na wczasy i wolałbym mieć sprawne poduchy
  
 
Sprawdzić spinaczem się nie da bo sterownik od silnika i poduszek to dwa oddzielne urządzenia. Błędy się oczywiście zapisują i nie da się ich skasować inaczej jak podłączając komputer.
  
 
Nie jestem specem od grzebania przy aucie, ale moja historia była troche inna, być może komuś się przyda to co napiszę.
Oczywiście zapaliła mi się kontrolka i nie gasła - wszystko posprawdzałem, a ona nadal świeciła. Okazało się, że mam uszkodzoną taśmę pod kierownicą. Jeszcze jeda rzecz mnie upewniła, miałem brak sygnału dźwiękowego.
Wymiana tasmy pomogła.
  
 
wnioskuję że masz X20XEV, czyli sterownik simtec,
ja mam interfejs na comie z tech2 działa sprawdzenie aktualnych usterek i ich skasowanie,
do poduszek powinno sie nadać,
co do interfejsu na USB zapytaj WojtGda, ma i jemu też działa,

jeśli chce się samemu zlokalizować i usunąć usterkę poduszek-polecam, zwraca się po kilku kasowaniach.

(ale ten na USB strasznie drogi, za mojego na comie dałem 70zeta)

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Witam,

Panowie mam pytanie. Jeśli klakson działa to czy oznacza to, przy niegasnącej kontrolce poduszek, iż taśma jest ok?
  
 
Witam !!!
Co do mojej czerwonej kontrolki przyczyną jej zapalenia jest to że przy montowaniu radyjka CB z lewej strony lewarka zmiany biegów wwierciłem się w wiązke kabli powodując zwarcie na dwóch z nich. Po rozebraniu zaizolowałem uszkodzone kable ale nie pomogło. zdjęcie klemy z aku na 10 sek też nie pomogło znajomy powiedział że błedy można wykasować tylko TACHO no więc dawaj w te pędy na TACHO a tu lipa bo słysze komunikat "brak komunikacji" i mechanior mówi że nie skasuje błędu bo bez komunikacji JAk?
Może koledzy ktoś ma jakiś pomysł???
Pozdro