Co moze byc przyczyna duze spalania benzyny ?? 2.5 V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem od jakiegos czasu zauwazylem ze duze mam spalanie i chyba troche auto przymulone. Auto było podpinane pod kompa ze dwa dni temu i z tydzien temu do Techa i nic nie wykazało. Czego to moze byc wina ??
  
 
katalizator?
  
 
gas?
  
 
Katy wyciete, gazu nie ma. Jest jeszcze taka tendecja jak odplaczam po koleji cylindy na kompie to obroty faluja od 1500-2000 tys samo istnie. Ktos tu cos pisal na temat wariujecago mv6 ze to czujnik ale na kompie nic nie wykazalo. ale profilaktycznie zamowilem na jutro czujnik temp.
  
 
Sprawdź dolot czy szczelny jest, podbicie obrotów zazwyczaj jest spowodowane tym jest.
  
 
Dolot jest szczelny bo nie dawno wyjmowalem gaz wiec wszystko pilnowałem. ale to było wczesniej jak komp benzynowy mi padl i zalozylem seryjny emprom i tez tak bylo ze jak dawalem gazu i trzymalem gaz miedzy 1500-2000 to sam sobie podnosil do 2000 i spadal do 1500 i w kołko. wymienilem calego kompa na nowy i teraz działo sie to jak odłaczałem cylindry.
Moze sonda albo czujnik cieczy ??
  
 
Cytat:
2007-09-27 19:54:20, PiotrS pisze:
gas?


wlasnie dlatego ze nie ma gazu, auto jest przymulone
zalecam sekwencyjny wtrysk gazu
  
 
Bedzie inna na dniach. Jeszcze stawiam na sondy. A moze byc tez ze jest nie szczelnosc miedzy rura wydechowa a kolektorem tego wina ??
  
 
Najwyrazniej znalazlem przyczyne.
Myslalem ze przepuszczało mi miedzy rura a kolektorem niestety to nie było tam. ale przy okazji sprawdziłem sonde dwie wisiały na 0.37 i jeszcze sprawdzilem ladowanie na aku mialem 12 na alternatorze rowniez 12 wiec zaczelem demontowac alternator to zobaczylem ze mam rozerwana gume laczaca te dwie rurki wychodzace z kolektora to była wina pracy jak ciagnik. wyjełem alternator załozyłem nowy regulator napiecia znaczy uzywany bo miałem. wszystko złozyłem spowrotem ładowanie 14 na aku i na altku. silnik pracuje cicho sondy zaczeły chodzic 0.1 do 0.8 więc zapewne spadnie spalanie i przy okazji wyczysciłem wszystkie łaczenia z aku a alternatorem.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-09-29 19:59:34 ]
  
 
wlasnie, wlasnie...
U mnie ladowanie mam okolo 13.62V, czyli jakies za niskie.
Myslalem ze moze kabel masy do silnika lub kabel z alternatora do akku.
A to moze byc jednak regulator napiecia, bo to zanikanie ladowania zmniejszalo sie stopniowo juz od roku.
Czyli w grudniu kolejna wizyta w ASO...

Dzieki za naprowadzenie
  
 
Najlepiej wes sobie miernik poloz sie pod samochodem od przodu z powodzeniem ale wpierw musisz go podniesc. i zmierz jakie masz ładowanie na alternatorze bo inaczej nie bedziesz pewny czy to wlasnie to jest czy przypadkiem gdzies kable maja spadki.
  
 
mnie zastanawia panowie to że , silnik pracuje cicho, , równo wszystko ok a 2.5 v6 po mieście wciaga 20 litrów beny, nie mówcie że to gasss , przed gassownia paliła 16. podejrzewam sondy , może jakieś uwagi? tech nic nie wykazał
  
 
Może opory toczenia, może faktycznie czujki tlenu, może marnie zgrany rożrząd, może zjechany motor.

Mierzyłeś te sondy miernikiem? Są już "wolne"?

Co na to analizator spalin?
  
 
u mnie wlasnie zaczelo sie od tego ze zaczoł palic na gazie 22 litry gazu pozniej zaczełem jezdzic na benzynie i to samo było. i wczoraj zaczełem glebiej grzebac i doszukałem sie. na techu sondy były ok niby sie spozniały. jak zmierzyłem odrazu na wyjsciu to wisiały na 0,3. Na analizator spalin wybieram sie w nastepnym tygodniu.
  
 
Cytat:
2007-09-30 11:12:36, omegolotC30NE pisze:
Może opory toczenia, może faktycznie czujki tlenu, może marnie zgrany rożrząd, może zjechany motor. Mierzyłeś te sondy miernikiem? Są już "wolne"? Co na to analizator spalin?


motor nie ma przeduchów, opory toczenia w normie, juro sprawdze sondy i w tygodniu rozrzad. a jak zbadać katalizatory?
  
 
... się sondy popsuły?
  
 
Cytat:
2007-09-30 21:04:36, PiotrS pisze:
... się sondy popsuły?


hmm, piotr czy to normalne , za miastem 12 litrów beny lub złego paliwa, w miescie 20 tozto 3.0 mnie wciąga 16 , ponadto cosik jest zmulona ,mam nadzieje że to te sondy
  
 
jedz na analizator spalin ale watpie zeby było to katy. bardziej stawiam na sondy u mnie tez był zamulony. sondy zaczeły pracowac wszystko wrociło do normy. u mnie tez palił 20 benzyny a 22 gazu jak jeszcze gaz był. sondy albo przepływka. przepływke potraktuj miernikiem.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-09-30 23:32:15 ]
  
 
u mnie kiedyś spalanie benzyny oscylowało na poziomie ~25 l/100 km. Tech błędu nie wskazał, profilaktycznie wymieniłem czujnik temp. silnika. Katalizator zapchał się po takim spalaniu, ale tylko jeden i analizator tego nie wyłapał, ale wyłapał to G-tech .
Po wymianie czujnika temp. silinika i wywaleniu katów spalanie wróciło do mojej normy (mniej niż 25l/100km)

homer rozwiń temat mierzenia przepływomierza bo zaineteresowany troszkę tym jestem:
pomiary przepływomierza
  
 
Ja uzywalem opel skaner tam było cos takiego fajnego ze po dodawaniu gazu rosł przepływ mas powietrza a ponizej pisało ile powinno byc przy takich obrotach wiec z tym miernikiem troche przesadziłem ale chodzi o sprawdzenie. Ja dzisiaj po południu raczej bede wlasnie sprawdzał jeszcze wszystko na przepływke zwroce uwage i zrobie taki sam test jak u Ciebie i wpisze w temat.